رفتن به بالا
  • شنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
  • کد خبر : ۳۳۳۴۹
  • چاپ خبر : برگزاری همایش راهنمایان حجاج ایرانی با حضور رئیس سازمان حج و زیارت

برگزاری همایش راهنمایان حجاج ایرانی با حضور رئیس سازمان حج و زیارت

به گزارش آفتاب بافق به نقل از خبرنگار گروه حج اسماعیل بافق؛   حجت الاسلام قاضی عسکرنماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم که روز گذشته در هتل السابق ۲مکه مکرمه برگزار شد, با بیان اینکه تاکنون روند امور به طور مناسبی پیش رفته است ابراز امیدواری کرد در ایام باقیمانده به […]

به گزارش آفتاب بافق به نقل از خبرنگار گروه حج اسماعیل بافق؛   حجت الاسلام قاضی عسکرنماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم که روز گذشته در هتل السابق ۲مکه مکرمه برگزار شد, با بیان اینکه تاکنون روند امور به طور مناسبی پیش رفته است ابراز امیدواری کرد در ایام باقیمانده به ویژه ایام تشریق هم، کارها به خوبی پیش رود و مشکلی پیش نیاید. وی با اشاره به اینکه برخلاف پیش بینی های اولیه که دمای هوا در ایام اعمال حج تمتع، بیش از پنجاه درجه هم برآورد می شد گفت: اکنون گفته می شود در پی بارش های اخیر، دمای هوا در ایام تشریق، خنکتر خواهد بود که از تفضلات خداوند به مهمانانش است.

نماینده ولی فقیه، وظیفه راهنمایان حجاج, امدادگران و کسانی را که در مواقع بحران عمل می کنند در برگزاری مطلوب حج و تاثیر آن بر برنامه های حج اینده مهم برشمرد. وی امدادرسانی و کمک به خلق خدا را از منظر آیات و روایات بسیار مهم دانست و افزود: کسانی که به زائران‌خانه خدا کمک می رسانند، اقدامشان در پیشگاه خداوند از چند عمره هم بالاتر است.

حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت هم در این مراسم، ضمن قدردانی از تلاشهای راهنمایان حجاج، مچ بندهای الکترونیکی را در احساس امنیت زائران موثر خواند. رییس سازمان حج و زیارت، مسیرها به سمت جمرات را نقاط آسیب پذیر خواند و افزود: راهنمایی حجاج و رصد مسیرها و وضع منا، دو وظیفه مهم راهنمایان امدادگر در ایام تشریق است.

وی همچنین خاطرنشان کرد چهل هزار قمقمه برای حجاج مرد که روز دهم به سمت منا حرکت می کنند در نظر گرفته شده تا برای آب و شربت استفاده کنند. آقای محمدی ابراز امیدواری کرد همه حجاج بسلامت به وطن برگردند.

دکتر پیرحسین کولیوند معاون مرکز عملیات پزشکی حج نیز در این مراسم، تشخیص به موقع گرمازدگی را مهم و ساده دانست و از زایران خواست با نوشیدن آب و مایعاتی همچون شربت سکنجبین, از گرمازدگی جلوگیری کنند. دکتر کولیوند با بیان اینکه 10 زائر در بیمارستان های سعودی در مکه مکرمه بستری هستند، افزود: 38 زائر نیز در بیمارستان ایرانی مکه مکرمه بستری هستند و در مجموع تعداد افراد بستری نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است. وی تصریح کرد: خوشبختانه وضع سلامت زائران ایرانی کاملا مناسب است و هیچ بیماری حادی آنان را تهدید نمی کند.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که تاکنون به رحمت خدا رفته اند، پنج نفر هستند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه درسالهای گذشته اصلا قابل قیاس نیست. در هفته های گذشته، چهار زائر ایرانی به نام های علی ناز سالار پور و زهرا توکلی از هرمزگان، محمد قیاسی از خراسان رضوی و رستم‌علی چراغ پور از استان البرز جان خود را از دست داده بودند.

پنجمین زائر ایرانی به نام «محترم حسن زاده» فرزند ابراهیم که 64 سال داشت روز چهارشنبه در هتل حیاة المنا مکه مکرمه بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد. این زائر از استان مازندران به شماره کاروان 30001 عازم سرزمین وحی شده بود.

خاطر نشان می شود :

در مراسم حج امسال۱۶۰ زائر در قالب یک کارون از شهرستان بافق حضور دارند

آقایان حاج رضا محمد علیزاده مدیریت وحاج علیرضا شکوهی  معاونت کاروان زائران بافقی رابر عهده دارند

محمودشکوهی وخانم فاطمه محمد علیزاده نیز عوامل اجرایی این کاروان هستند

حدود۱۰ نفر از زائران بافقی نیز در گروههای راهنمایان حجاج و یاوران حجاج بامسئولان حج کشور مان همکاری دارند وبه زائران بافقی و سایر زائران کشورمان  نیز یاری رسانی می کنند.

غلامعلی حبیبیان بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده