رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
  • کد خبر : ۳۳۳۹۵
  • چاپ خبر : حال هوای بافقی ها در سرزمین وحی/ جمع آوری سنگ برای اعمال رمی جمرات

حال هوای بافقی ها در سرزمین وحی/ جمع آوری سنگ برای اعمال رمی جمرات

با نزدیک شدن به ایام تشریق(روزهای انجام مناسک حج)، تلاش زائران بافقی برای جمع آوری سنگ از کوههای مکه مکرمه برای اعمال رمی جمرات آغاز شد. به گزارش آفتاب بافق به نقل از (حبیبیان) خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کاروان حج اسماعیل ، زائران بافقی این روزها به جمع آوری سنگ ریزه برای رمی جمرات از […]

با نزدیک شدن به ایام تشریق(روزهای انجام مناسک حج)، تلاش زائران بافقی برای جمع آوری سنگ از کوههای مکه مکرمه برای اعمال رمی جمرات آغاز شد.

به گزارش آفتاب بافق به نقل از (حبیبیان) خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کاروان حج اسماعیل ، زائران بافقی این روزها به جمع آوری سنگ ریزه برای رمی جمرات از کوههای مکه مکرمه اقدام می کنند. هر چند جمع آوری سنگ ریزه در مشعر الحرام استحباب دارد، ولی معمولا برای سهولت و اطمینان، زائران در مکه اقدام به جمع آوری سنگ می کنند.

هر زائر دست کم 50 تا 60 سنگ جمع آوری می کند که برای پرتاب کردن به ستون های سه گانه نماد شیطان و انجام رمی جمره در 7 نوبت که باید 7 سنگ پرتاب کند ، نیاز به دست کم 49سنگ دارد.

با توجه به حضور بیش از۱۶۰ زائر از بافق در مراسم حج تمتع امسال، حداقل ۲۰۰کیلوگرم سنگ ریزه از سوی حجاج بافقی به نمادهای شیطان پرتاب می شود.

یکی از حکمت های پرتاب سنگ به نماد شیطان این است که شیطان سه بار در مقابل ابراهیم خلیل الله ظاهر شد و هر سه بار توسط ابراهیم بت شکن مورد رجم، طرد و سنگ پرانی قرار گفت.

شاید نیز رمی جمرات، نمادی از شکستن دیو سرکش درون و نفس اماره باشد که زائر با محرم شدن باید لباس گناه از تن در آورده و نفس سرکش درون را برای همیشه سرکوب کند.

و شاید نیز سمبلی برای دوری جستن از شیطان های انسانی و قدرت های استکباری و متجاوز باشد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده