رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
  • کد خبر : ۳۳۵۳۶
  • چاپ خبر : حال وهوای بافقی ها در سرزمین وحی/ عزاداری حجاج بافقی در سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(ع)

حال وهوای بافقی ها در سرزمین وحی/ عزاداری حجاج بافقی در سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(ع)

  غلامعلی حبیبیان براساس این گزارش در این مراسم که پیش از ظهر امروز از سوی واحد فرهنگی کاروان حج اسماعیل بافق در هتل راحه بکه در مکه مکرمه بر گزار شد حجت الاسلام شریعتی در تبیین مقام و عظمت شخصیت امام باقر(علیه السلام) مطالبی بیان کرد. وی گفت: وجود چهارده معصوم(ع) در نزد ما […]

 

غلامعلی حبیبیان

براساس این گزارش در این مراسم که پیش از ظهر امروز از سوی واحد فرهنگی کاروان حج اسماعیل بافق در هتل راحه بکه در مکه مکرمه بر گزار شد

حجت الاسلام شریعتی در تبیین مقام و عظمت شخصیت امام باقر(علیه السلام) مطالبی بیان کرد.

وی گفت: وجود چهارده معصوم(ع) در نزد ما به عنوان چهارده نورواحدو هدایتگر شناخته شده وبهترین مرشدان عالم هستند.

حجت الاسلا شریعتی ادامه داد: هر کدام از اهل ‏بیت ِ(ع) با توجه به مقتضیات زمانشان، مردم را راهنمایی می‏کردند، امام باقر(ع) در عمرکوتاه خویش، کرسی و جلسات علم و تدریس را راه ‏اندازی کرد، در حالی که انجام این عمل در زمان امام حسن(ع) یا در زمان امام حسین(ع) امکان نداشت.

وی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) علوم اسلامی و شیعی را گسترش دادند، عنوان کرد: در برخی از روایات آمده است که خیلی از مردم تا زمان امام باقر(ع) احکام طواف و حج را نمی‏دانستند، این امام صادق و باقر(ع) بودند که بستر ترویج معارف گسترده را تبیین کردند.

حجت الاسلام شریعتی در ادامه گفت:حضرت امام

محمد باقر(ع)بیش از  ۱۹ سال پس از شهادت پدر بزرگوارش  حضرت امام زين العابدين (ع) زندگی کرد و در تمام اين مدت به انجام دادن وظايف خطير امامت، نشر و تبليغ فرهنگ اسلامی و، تعليم وتربیت شاگردان پرداخت.

وی تصریح کرد:امام محمد باقر( ع)سرانجام در هفتم ذی‌الحجه سال ۱۱۴ هجری قمری در سن ۵۷ سالگی در مدينه با توطئه هشام مسموم وبه شهادت رسید و  پيکر مقدسشان را در قبرستان بقيع کنار پدر بزرگوارش  به خاک سپردند.

در این مراسم نیز یکی از مداحان وذاکران  اهلبیت عصمت وطهارت درسوگ امام باقر به نوحه سرائی وذکر مصیبت پرداخت.

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم حجت الاسلام فتاحی پیرامون مناسک حج واعمال صحرای عرفات ومنی مطالبی بیان وآقای محمد علیزاده توصیه های لازم جهت ایام تشریق را به حجاج یاداور شدند.

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده