رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
  • کد خبر : ۳۵۲۵۵
  • چاپ خبر : حال و هوای محرم بافق/ حسینیه قاضیها ( هئیت جوانان ، علی اکبر(ع))

حال و هوای محرم بافق/ حسینیه قاضیها ( هئیت جوانان ، علی اکبر(ع))

آفتاب بافق؛ حسینیه قاضیها با یک راهروی قدیمی و حسینیه ای کوچک ، هرشب جوانان را به بزرگان محله متصل می کند باید رفت و دید که در این حسینیه هرشب چه دلها که بهم متصل نمی شود جوانان خرسند و مسرورند که بزرگانی چون حاج مهدی اکبریان و ذبیح الله ملک زاده و برادرش، […]

آفتاب بافق؛ حسینیه قاضیها با یک راهروی قدیمی و حسینیه ای کوچک ، هرشب جوانان را به بزرگان محله متصل می کند باید رفت و دید که در این حسینیه هرشب چه دلها که بهم متصل نمی شود جوانان خرسند و مسرورند که بزرگانی چون حاج مهدی اکبریان و ذبیح الله ملک زاده و برادرش، دایی ولی هرشب آنان را راهنمایی می کنند.

در سایه این حسینیه هئیتی وجود دارد به نام هئیت جوانان علی اکبر(ع) که واقعا چه با مسما و برازنده این هئیت است چرا که جوانان قدیم این هئیت دل جوانی دارند، یه دنیا اخلاص، یه دنیا صفا و یه دنیا محبت

هئیت جوانان از سال 54 با حضور موسسین همچون حاج مهدی اکبریان، برادر سردارشهید اکبریان و ذبیح الله ملک زاده، فرهاد رضایی و…… راه اندازی شده است.

هرساله از شب دوم تا شب تاسوعا هرشب در محل حسینیه قاضیها بچه های باصفای هیئت جوانان به عزاداری و سوگواری می پردازند  و هرشب با کمک بانیان وخیرین بی ریا بچه های هیئت مهمان نان و نمک وسفره امام حسین(ع) بودند.

برنامه شب هشتم محرم هیئت جوانان شهرستان بافق عزاداری در حسینیه روستای باصفای مبارکه است و  شب نهم در حسینیه قاضیها پذیرای هیئت ابوالفضل(ع) مبارکه خواهد بود.

در روز عاشورا مانند روزهای عاشورای هرسال آخرین هیئت هیئت جوانان علی اکبر(ع) شهرستان بافق خواهد بود تا به عزادرای بپردازد و در آن حال و هوای آتش زدن خیمه ها و آخرین ساعات روز عاشورا به ذکر مصیبت بپردازد.

آخرین فعالیت هیئت در دهه اول محرم شام غریبان اباعبدا… الحسین(ع) خواهد بود که با عزاداری هیئت جوانان در صحن متبرک آستانه امامزاده عبدا… موسی بن جعفر بافق پرونده فعالیت دهه اول این هیئت بسته خواهد شد.

شب گذشته نماینده ولی فقیه و امام جمعه بافق در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در حسینیه قاضیها شرکت کرد.

عکس: م/زرین دست

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده