رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
  • کد خبر : ۳۵۴۵۲
  • چاپ خبر : نشست فعالان گردشگری در بافق برگزار شد
به مناسبت روز جهانی گردشگری؛

نشست فعالان گردشگری در بافق برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق گفت:صنعت گردشگری سومین صنعت بزرگ صادرات جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت است.  به گزارش آفتاب بافق؛ آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری همزمان با 27سپتامبر با حضوراعضای بوم گردی ها، کمپ ها و هتل ها در باغ تیتو این شهرستان برگزار شد. رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع […]

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق گفت:صنعت گردشگری سومین صنعت بزرگ صادرات جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت است.

 به گزارش آفتاب بافق؛ آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری همزمان با 27سپتامبر با حضوراعضای بوم گردی ها، کمپ ها و هتل ها در باغ تیتو این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق در این آیین گفت:شعار امسال برای صنعت گردشگری “جهانگردی ابزاری برای توسعه است” انتخاب شده است.

لیلی رنجبر هدف از گرامیداشت این روز را بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان اقدامات خوبی برای زیرساخت های گردشگری انجام شده است بیان کرد: این شهرستان در این زمینه جای کار بسیار دارد و باید اقداماتی صورت بگیرد تا با استفاده از پتانسیل ها به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق بیان داشت:گردشگری علاوه برآنکه یک مقوله فرهنگی اجتماعی است در اقتصاد کشور ها نیز تاثیر زیادی دارد.

رنجبر افزود:کارشناسان معتقدند اگر این صنعت در کشورمان به خوبی حمایت شود و رونق یابد، 2برابر درآمد حاصل از فروش نفت سودهی خواهد داشت.

وی بیان کرد:صنعت گردشگری سومین صنعت بزرگ صادرات جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت است.

 در این آیین به دلیل تقارن این روز با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان مراسم عزاداری سنتی اجغه زنی با نوای حبیب مرشد زاده اجرا شد تا معنویت این نشست را بیشتر کند و همچنین از رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق تجلیل شد.

در پایان فعالان گردشگری بافق راهکارهای خود را برای توسعه صنعت گردشکری بیان کردند.

لازم بذکر است مدیر کمپ شهید برزگری( کاراکال) به مناسبت روز جهانی گردشگری و به پاس زحمات سرکار خانم رنجبر، رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق با اهداء لوح تقدیر و کادو از وی تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده