رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
  • کد خبر : ۳۵۴۸۸
  • چاپ خبر : “انس با زیارت عاشورا”
پدر شهید طیبی؛

“انس با زیارت عاشورا”

پدر شهید  سید احمد طیبی چهل سال است که در دهه اول محرم میزبان عاشقان ابا عبدالله الحسین در قرائت زیارت عاشورا می باشد. به گزارش آفتاب  بافق؛ پدر شهید سید احمد طیبی از کودکی علاقه خاصی به برگزاری زیارت عاشورا داشت و یکی از آرزوهای دوران کودکیش برگزاری قرائت زیارت عاشور در منزل شخصیش بود […]

پدر شهید  سید احمد طیبی چهل سال است که در دهه اول محرم میزبان عاشقان ابا عبدالله الحسین در قرائت زیارت عاشورا می باشد.

به گزارش آفتاب  بافق؛ پدر شهید سید احمد طیبی از کودکی علاقه خاصی به برگزاری زیارت عاشورا داشت و یکی از آرزوهای دوران کودکیش برگزاری قرائت زیارت عاشور در منزل شخصیش بود که الحمدالله 40 سال است محقق شده است

وارد کوچه که می شوی در باز است ، دالان کوچکی، هویدا شد. پیرمرد سیدی با آداب در دالان منزل ایستاده  و به مردم خوش امد می گوید. وارد حیاط منزل که می شوی حیاط و اتاقها سیاه پوش است گویا وارد حسینیه می شوی . درخت پرتقال وسط حیاط با برگهای سبز خود خودنمایی می کند، تصویر شهید بردیوار حیاط نصب است، وقتی دقت می کنی مادر شهید نیز با داشتن بیماری و وضعیت جسمانی نامناسب اما باز بارروی گشاده از میهمانان اباعبدالله الحسین استقبال می کند.

پدر شهیدطیبی در گفتگویی کوتاه گفت: از دوران کودکی علاقه وافری به برگزاری قرائت زیارت عاشورا داشته وی متولد سال 1311 هست و می گوید:

هفت اولاد خداوند به من داده است که یکی از آنان شهید و یکی هم فوت کرده است و هم اکنون 5 فرزند که 4 پسر و 1 دختر می باشند مرا در برگزاری هر چه باشکوه قرائت زیارت عاشورا یاری می رسانند.

پدر شهید اذعان داشت: در اوایل بسیارمشکلات وجود داشت اما بحمدالله از زمانی که در این خانه مستقرشدیم 40 سال است که مراسم قرائت زیارت عاشورا برگزار می کنم.

خانه را وقف سیدالشهداء و برگزاری هرساله قرائت زیارت عاشورا کرده ام. سه دفعه قصد فروش این خانه را داشتم اما هربار یک موضوعی باعث عدم فروش آن می شد .

پدر شهید طیبی شغل خود را عطاری عنوان می کند و می گوید: بیشترین درآمد خانواده اش از فروش عرقیجات بوده است که الان چند سالی است دیگر کار نمی کند.

وی عشق به امام حسین را ذاتی دانست و خانواده اش را همگی دوستدار اهل بیت می داند.

هرساله در دهه اول محرم در منزل پدر شهید مراسم قرائت زیارت عاشورا برگزار می شود که امسال نیز طبق سنوات سالهای گذشته مورد استقبال پرشور مردم قرار می گیرد.

شهید سید احمد طیبی فرزند سید محمد 10/1/1342 بدنیا امد و در سال 20/2/1361در سن 19 سال به شهادت رسید.

شهید سید احمد طیبی در خانواده ای مذهبی و دیندار در شهرستان بافق دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در کانون گرم و پر محبت خانواده سپری نمود و گام در راه علم و دانش گذاشت. او فردی پرهیزگار و خداترس بود و در راه انجام فرامین خدای خود یک لحظه فروگذاری نمی کرد. سنگر فرهنگی دینی او مسجدجامع بافق بود. در تظاهرات انقلاب سری پرشور داشت و همیشه در صحنه بود. پس از پیروزی انقلاب وارد سپاه پاسداران شد. با یورش وحشیانه اشغالگران عراقی آموزش دوره های نظامی و رزمی را پشت سر گذاشت وی چهار مرتبه به صورت پدافندی در مناطق غرب و سه بار در عملیات جنوب حضور یافت آن بزرگوار در عملیات بیت المقدس در خونین شهر شربت شهادت نوشید.

لازم بذکر است در مراسم قرائت عاشورای امروز صبح مدیرعامل ، مدیر حراست، مشاور مدیر عامل و مدیرروابط عمومی شرکت سنگ اهن حضور داشتند.

رضا فلاح مبارکه بیرق مزین به نام ابا عبدالله الحسین(ع) را  از طرف فرمانده پایگاه نبی اکرم و مدیر عامل شرکت تقدیم پدر شهید کرد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده