رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
  • کد خبر : ۳۵۷۱
  • چاپ خبر : مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی بافق

مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی بافق

به گزارش آفتاب بافق به نقل از روابط عمومی فرمانداری بافق ، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداری یزد ، فرماندار و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در سالن آفرینش این دانشگاه برگزار شد . "محمد علي طالبي" در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز […]

به گزارش آفتاب بافق به نقل از روابط عمومی فرمانداری بافق ، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداری یزد ، فرماندار و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در سالن آفرینش این دانشگاه برگزار شد .

"محمد علي طالبي" در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو ، ١٦ آذر را  خاطره‌ی حماسی شهادت سه تن از دانشجویان (احمد قندچی، مهدی شریعت ‌رضوی و مصطفی بزرگ ‌نیا) مبارز میهن اسلامی و روز استکبار ستیزی خواند و خاطر نشان کرد : 16 آذر در ذهن جامعه پیام‌آور عزت و شرف دانشگاه و نماد مقاومت جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی و خودکامگی داخلی است.

وی 16 آذرماه هرسال را يادآور روح استكبارستيزي،‌ استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي دانشجوي ايراني در پرتو آموزه هاي اسلام عزيز دانست و گفت: 16 آذر کابوس کشتار دانشجویان نبود بلکه نمادی از زندگی و طراوت دانشجویی بود و نشان داد دانشجو یک قشر پویا است .

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداریزد  با بیان اینکه دانشجویان فهیم و روشنفکر آن روز دین خود را به کشور ادا کردند، خاطرنشان کرد: بي ترديد دانشجویان و دانشگاهیان همواره، از تأثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی بوده و در تاريخ معاصر كشورمان چه در زمان انقلاب و چه در جنگ تحمیلی و پس از آن كارنامه اي درخشان از خود به جاي گذاشته اند.

وی فعالیت‌های دانشجویی را نشانه یک جامعه پویا و سالم دانست و گفت: دانشجو صادق‏ترین، بیباکترین و خالصترین روحیه جهادی را دارد و فعالیتهای خود را بدون هیچ چشمداشتی و وابسته بودن به گروههای مختلف، بیباکانه انجام می‌دهد.

طالبی مطالبه گری و پیگیری مطالبات مردمی را یکی از ویژگی های ممتاز جریان جنبش دانشجویی خواند اظهار داشت : هیچ جنبش و حزبی تا کنون نتوانسته با لایه های مردمی بخصوص لایه زیرین جامعه ارتباط موثر و خوبی ارتباط برقرار کند.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار یزد وجود تشکلهای دانشجویی، عاملی برای پویایی دانشگاه خواند و گفت: فعالیت تشکلهای دانشجویی را جدی بگیرید زیرا در کنار تحصیل و فراگیری علم و دانش ، یک سری بسترها جهت پویایی نشاط دانشجو و جامعه نیاز می باشد.

محمد علی طالبی افزود : اگر دانشجویی با نشاط داشته باشیم این حس پویایی و نشاط وارد جامعه خواهد شد و به توسعه و پیشرفت جامعه کمک خواهد کرد و این ضرورت احیا جنبش دانشجویی است.

وی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور مبنی بر فعال کردن تشکل‌های سیاسی گفت: بخاطر مسائل سیاسی و اجتماعی و داشتن جامعه ای پویا نباید مانعی از طرف مسئولین باشد و تلاش شود تشکل‌های دانشجویی و برقراری کرسی های آزاد اندیشی به منظور ارتقاء جایگاه اسلامی و جامعه ای پویا فعال شود.

طالبی در پایان خطاب به دانشجویان داشنگاه ازاد اسلامی واحد بافق گفت : بیایید به عنوان یک نیروی تحصیل کرده جامعه به رسالت و هدف اصلی در آگاهی بخشیدن و بصیرت افزایی جامعه تلاش کنیم تا شاهدیک جامعه سالم ، پویا و بالنده برسیم.

در ابتدا این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان دانشجو گفت: در کشور و فرهنگ ما تعلیم و تحصیل همواره یک امر پسندیده و بزرگی بوده است.

"حسینعلی لازمی"  افزود: در تاریخ ایران روز دانشجو به عنوان یک روز ملی به ثبت رسیده که وظیفه دانشجویان و قشر دانشگاهی را در حفظ و پاسداشت این روز ملی سنگین کرده است.

وی افزود : اعتقاد داریم دانشگاه با دانشجو مفهوم دارد که نتیجه این همراهی و همدلی فارغ التحصیل شدن بیش از 6 هزار دانشجو از این واحد دانشگاهی است.

لازمی به زیر ساختهای که در این دانشگاه فراهم شده اشاره کرد و گفت: تامین زیر ساختهای اصلی دانشجو باعث حضور حضور دانشجو از سراسر کشور شده که حود عاملی برای توسعه همه جانبه شهرستان بافق است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق از حضور 1600 نفر دانشجو در حال تحصیل این واحد دانشگاهیی خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته اولین رشته دکتری معدن در ترم بهمن شروع به فعالیت خواهد کرد و دانشجو می گیرد .

گفتنی است در این مراسم که معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار و معاون وی ، بخشدار مرکزی ، کادر اداری و اساتید دانشگاه آزاد و دانشجویان این واحد حضور داشتند از 36 دانشجوی برگزیده ممتاز درسی ، فرهنگی ، علمی و ورزشی که حائز رتبه های برتر شده بودند با اهدا لوح و هدیه تجلیل شد.

IMG_0047 IMG_0055 IMG_0063 IMG_0066 IMG_0074 IMG_0093 IMG_0106 IMG_0116 IMG_0156 IMG_0162

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده