رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
  • کد خبر : ۳۵۸۷
  • چاپ خبر : روز جهانی حسابدار مبارک

روز جهانی حسابدار مبارک

"آفتاب بافق" 15 آذر روز جهانی حسابدارانتبریک میگوید. ‏ به نام خدای حسابگر ، حسابرس و حسابدارِ زمين و آسمان و هر آنچه در اوست. هم او که افتتاحيه و اختتاميه همه حساب ها و کتاب هاست. آدم هاي خاكي که مثل زمين استهلاك ناپذيرند، رفاقت با آنان گرچه با ارزش ترين دارايي نامشهود ترازنامه […]

"آفتاب بافق" 15 آذر روز جهانی حسابدارانتبریک میگوید.

به نام خدای حسابگر ، حسابرس و حسابدارِ زمين و آسمان و هر آنچه در اوست. هم او که افتتاحيه و اختتاميه همه حساب ها و کتاب هاست.

آدم هاي خاكي که مثل زمين استهلاك ناپذيرند، رفاقت با آنان گرچه با ارزش ترين دارايي نامشهود ترازنامه ام است، ولي ثبتشان نمي كنم، نه بخاطر عدم تطابق با استانداردهاي حسابداری، بخاطر اينكه در ترازنامه قلبم به گونه ای ثبت شده اند كه هيچ پايان دوره ای مرا مجبور به بستن حساب آن نمي كند.

 

توضیح خیلی مختصر در رابطه با حسابدار

حسابدار شخصی است که عملیات حسابداری را در موسسات و سازمانها انجام می دهد. یک حسابدار می تواند دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته حسابداری باشد و یا این دانش را به صورت تجربی آموخته باشد. بسیاری از سازمانها دارای بخش یا واحد مالی هستند که امور حسابداری خود را در آن انجام می دهند. امروزه اکثر حسابدارها از نرم افزار های حسابداری استفاده می کردند.
حسابداران  در قدیم عنوانشان میرزا بوده است. بعدها دفتر دار نام گرفتند و امروزه به عنوان حسابدار فعالیت می کنند.البته نسل جدید به جای چرتکه از ماشین حساب یا ماشینهای الکترونیکی استفاده می کنند و سر و کارشان با رایانه است اما این پیشرفت بیشتر شامل ابزار کار می شود. دانش حسابداری در سالهای اخیر تغییرات چندانی نیافته است.

 

روز حسابدار وحسابداری که نمونه ای از سنجش اعمال است مبارک

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده