رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
  • کد خبر : ۳۵۸۸۸
  • چاپ خبر : توزیع رمان‌های عاشقانه در فضای مجازی سبب ترویج مفاهیم غیر ارزشی شده است
کارشناس مسائل اجتماعی:

توزیع رمان‌های عاشقانه در فضای مجازی سبب ترویج مفاهیم غیر ارزشی شده است

خوانساری در نشست بصیرتی در جمع عموم خواهران شهرستان بافق گفت: متاسفانه با فراگیر شدن اینترنت، نظر بسیاری ازخوانندگان به مطالعه‌ رمان‌های الکترونیک که سرعت بالا و هزینه‌ی کمتری دارند، جلب شده است. به گزارش آفتاب بافق؛ نشست بصیرتی حوزه مقاومت فاطمه الزهرا (س) صبح امروز در محل موسسه فرهنگی مذهبی بیت الرضا (ع) شهرستان […]

خوانساری در نشست بصیرتی در جمع عموم خواهران شهرستان بافق گفت: متاسفانه با فراگیر شدن اینترنت، نظر بسیاری ازخوانندگان به مطالعه‌ رمان‌های الکترونیک که سرعت بالا و هزینه‌ی کمتری دارند، جلب شده است.

به گزارش آفتاب بافق؛ نشست بصیرتی حوزه مقاومت فاطمه الزهرا (س) صبح امروز در محل موسسه فرهنگی مذهبی بیت الرضا (ع) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست خوانساری کارشناس مسائل خانواده و اجتماعی ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدا… الحسین (ع) به بیان موضوع ((معضل همخانگی با رمان‌های عاشقانه الکترونیک)) سخن گفت.

در این نشست خوانساری درباره معضلات فرهنگی اجتماعی این رمان‌های بی محتوا گفت:ترویج هم‌خانگی و ازدواج سفید، مفاهیم فمینیستی، گرایش به دوستی‌های خیابانی، عدم رعایت محرم و نامحرم و عادی سازی اختلاط زن و مرد، عادی‌سازی سرو مشروب، استعمال سیگار و قلیان، قبح‌شکنی از روابط جنسی و حتی به قلم کشاندن بخش‌های اروتیک از بیشترین مسائل رایج در این رمان‌ها است، که سبک زندگی و عقاید مشتری این کتاب‌ها را (که اکثراً بین ۱۵ تا ۲۵ سال هستند) تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

وی با تأکید مداوم رمان‌های عاشقانه عامه‌پسند و تجاری بر عشق کاذب و ارائه تعریف تخیلی از عشق حقیقی که ربطی به عالم واقع ندارند زمینه انحرافات جدی فردی و اجتماعی زیادی را فراهم دانست.

خوانساری افزود: این کتب‌های تجاری تأثیرات زیادی بر دختران و به‌خصوص نوجوانان می‌گذارد، تا آنجا که بر سبک زندگی آن‌ها خود را نشان می‌دهد. مطالعات روانشناختی گویای این حقیقت هستند که دختران بیش از پسران (به علت تفوق قوه بصری) به متن و آنچه که می‌شنوند واکنش نشان می‌دهند و تحریک می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که” با کاهش نظارت بر رمان‌های الکترونیکی چه کنیم؟ “گفت:اشکال جدی رمان‌های الکترونیکی کاهش نظارت والدین است. وقتی فرزندان در حال مطالعه کتاب‌های چاپ شده هستند، فضای گفت‌و‌گو و تعامل با والدین فراهم است؛ اما کمتر والدینی خبر از کم و کیف کتب الکترونیک سیستم‌های فرزندانشان دارند و این مسئله زمینه غفلت از رشد فرزند را فراهم می‌کند.

وی با انتقاد از عدم بررسی گسترده محتوای رمان الکترونیک و کتاب‌خانه‌های مجازی گفت: کتابی که چاپ می‌شود از فیلتر مشخصی عبور کرده، در حالی‌که ما این امر را برای رمان‌های الکترونیک نمی‌بینیم.

خوانساری در پایان سخنان خود به بیان نکته مهمی درباره رمان‌ها اشاره کرد و افزود: رمان در غرب متولد شد، رشد و نمو پیدا کرد و به بلوغ امروزین خود رسید؛ بنابراین برخی رمان‌های فارسی حاصل امتزاج مؤلفه‌های فرهنگی ایرانیان با رگه‌های تمدنی غرب در دو سده اخیر است؛ لذا بیم آن می‌روند که انعکاس بدون نظارت و پالایش رمان‌های غربی باعث رسوخ مؤلفه‌های فکری غرب در بدنه فرهنگی ما و بالتبع تبعات منفی در جامعه و خانواده شود.

در پایان این مراسم مداحی و عزاداری توسط خواهران حوزه علمیه الزهرا (س) و همچنین قصه گویی و نقاشی ویژه کودکان توسط خواهر بسیجی طاهره کارگران انجام گرفت.

خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده