رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
  • کد خبر : ۳۵۹۶
  • چاپ خبر : نخستین اتوبوس انگلستان با سوخت فاضلاب و ضایعات غذایی

نخستین اتوبوس انگلستان با سوخت فاضلاب و ضایعات غذایی

به گزارش "آفتاب بافق"   سامانه Bio-Bus با استفاده از گاز متان زیستی حرکت می‌کند که این گاز با پردازش فاضلاب و فضولات غذایی تولید می‌شود. البته در زمان پالایش، بوی این ضایعات از بین رفته و گاز منتشر شده بدون بوی متعفن مواد اولیه است. وسیله‌نقلیه دوستدار محیط زیست که 40 صندلی دارد، با […]


به گزارش "آفتاب بافق"

 

سامانه Bio-Bus با استفاده از گاز متان زیستی حرکت می‌کند که این گاز با پردازش فاضلاب و فضولات غذایی تولید می‌شود. البته در زمان پالایش، بوی این ضایعات از بین رفته و گاز منتشر شده بدون بوی متعفن مواد اولیه است.

وسیله‌نقلیه دوستدار محیط زیست که 40 صندلی دارد، با یک باک گاز تا 300 کیلومتر را طی می‌کند که ضایعات پنج نفر در سال برای تولید این میزان گاز کفایت می‌کند.

گفته می‌شود وسایط‌نقلیه که با گاز نیرودهی می‌شوند، نقش مهمی در ارتقای کیفیت هوای انگلستان داشته‌اند اما Bio-Bus توسط کسانی نیرودهی می‌شود که خود در بریستول زندگی می‌کنند.

فاضلاب و ضایعات غذای سالانه یک نفر می‌تواند Bio-Bus را تا 60 کیلومتر نیرودهی کند و موتور احتراق آن از لحاظ طراحی شبیه معادل دیزیلی است.

سیستم فاضلاب شهر بریستول سالانه با حدود 75 میلیون متر مکعب فاضلاب و 35 هزار تن ضایعات غذایی سر و کار دارد و این اتوبوس در حالی آغاز به کار کرده که قرار است بریستول، سال آینده «پایتخت سبز اروپا» شود.

 

گزارشگر: محمد مهدی مرشدزاده

 

منبع : ایسنا

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده