رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر : ۳۵۹۹
  • چاپ خبر : مدیرکل بهزیستی استان یزد: اشتغال مهمترین دغدغه معلولان است

مدیرکل بهزیستی استان یزد: اشتغال مهمترین دغدغه معلولان است

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق،"جلیل عفتی " درنشست شورای معاونین بهزیستی استان که با حضور فرماندار بافق و معاونين بهزيستي استان يزد در اداره بهزيستس بافق  برگزار شد ، افزود: امیدواریم با رفع دغدغه بیکاری معلولین، روز به روز شاهد توسعه سلامت روحی و اجتماعی این قشر جامعه باشیم. وی با اشاره به مشکل […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق،"جلیل عفتی " درنشست شورای معاونین بهزیستی استان که با حضور فرماندار بافق و معاونين بهزيستي استان يزد در اداره بهزيستس بافق  برگزار شد ، افزود: امیدواریم با رفع دغدغه بیکاری معلولین، روز به روز شاهد توسعه سلامت روحی و اجتماعی این قشر جامعه باشیم.

وی با اشاره به مشکل 50 درصدی اشتغال معلولین در استان یزد گفت: بیکاری نیمی از معلولان در حالی است که ما در این استان ، مدعی توسعه اشتغال هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد اظهار کرد: امروز اگر ما مدعی هستیم که کارآفرینان اشتغال در استان داریم باید بکوشیم تا درصدی از سهم اشتغال را نیز به معلولین اختصاص دهیم.

عفتی به پتانسیل های مردمی حامی بهزیستی در بخش غیردولتی هم اشاره کرد و گفت: بهزیستی به واسطه مشارکت خیرین و مردم توانسته باسخگوی نیاز عمومی جامعه هدف باشد.

وی با اشاره به نیت خیر شهید " فیاض بخش " بنیان گذار بهزیستی گفت: تقویت همین نیت خیر در کارکنان بهزیستی نیز موجب جلب مشارکت خیّری و همراهی مردم نیز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد 160 نوع فعالیت را وظیفه بهزیستی خواند و افزود: قطعا بهزیستی اگر به بضاعت دولتی اکتفا می کرد نمی توانست باسخگوی جامعه هدف باشد.

عفتی با تاکید بر توسعه همه جانبه در جوامع گفت: معتقدیم هر چه قدر هم در مقوله اقتصاد توسعه داشته باشیم باید توسعه اجتماعی، فرهنگی نیز در نظر گرفته شود.

فرماندار بافق نیز در این نشست از حضور شورای معاونین بهزیستی در بافق ابراز خوشحالی کرد و گفت: کار در بهزیستی نیاز به علاقه و از خودگذشتگی دارد.

"سید مهدی طلایی مقدم" افزود: بهزیستی با تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت در برخی افراد شرایط بهتر زیستن را برای آنها فراهم می کند.

وي افزود: شناخت و شناسايي تبديل نقاط ضعف به قوت را يک هنر است که در بهزيستي يافت مي شود.

رییس بهزیستی بافق هم در این جلسه با بیان اینکه تحصیلات 48 درصد پرسنل بهزیستی این شهرستان کارشناسی گفت: هم اینک این نهاد با مساله کمبود نیرو مواجه است.

محسن خوشگذران افزود: 39 مرکز نیکوکاری از بهزیستی بافق مجوز گرفته اند و در سالجاری 2 میلیارد و 270 میلیون ریال مشارکت نقدی و غیر نقدی در شهرستان داشتیم.

وی به فعالیت 12 مهد کودک در شهرستان بافق هم اشاره و بیان کرد: سه گروه همیار نیز در بخش بازتوانی مددجویان، در این شهرستان فعال هستند.

خوشگذران راه اندازی بخش یارانه ای را مشکل این گروه ها خواند و یاد آور شد:در بخش فرزتد خواندگی نیز 19 نفر به شکل نوبتی به کار اشتغال دارند.

رییس بهزیستی بافق در بخش دیگری گفت 271: پرونده طلاق از ابتدای راه اندازی اورژانس اجتماعی در این شهرستان پذیرش شده که 46 درصد آنها منجر به سازش شده است.

وی با بیان اینکه 721 معلول بافقی تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند گفت: معلولیت جسمی حرکتی و ذهنی نسبت به سایر معلولیت ها ، فراوانی بیشتری دارد.

رئیس بهزیستی بافق خاطر نشان کرد: در حال حاضر 6 مرکز روزانه و شبانه توانبخشی در این شهرستان برای خدمت به معلولان فعالیت می کنند.

New6008 New6010 New6012

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده