رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
  • کد خبر : ۳۶۰۴۵
  • چاپ خبر : عاشورا، رمز پیروزی و اقتدار نظام اسلامی ایران است 
امام جمعه بافق:

عاشورا، رمز پیروزی و اقتدار نظام اسلامی ایران است 

امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اگر امروز کشور با اقتدار و شجاعت در برابر آمریکا  و تهدید های آن می ایستد همه به برکت عاشورا است. به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد سلیمانی امام‌جمعه بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن سفارش […]

امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اگر امروز کشور با اقتدار و شجاعت در برابر آمریکا  و تهدید های آن می ایستد همه به برکت عاشورا است.

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد سلیمانی امام‌جمعه بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی،به بیان نقش اسرا کربلا و ورود آنان به شهر شام،و سه شیوه معاویه برای استحکام دولت خویش،گفت: معاویه در زمان حکومت خود با اجازه ندادن ورود محققین از مدینه به شام،جعل حدیث و ترویج آن و همچمین ایجاد  تبلیغات و شایعه علیه حضرت علی(ع) سعی در استحام دولت خود کرد. اما اسرار کربلا با ورود به شام و در آن شرایط سخت توانستند با عنایت پروردگار و حقانیت خود پیام نهضت عاشورا را به گوش همه برسادند.

 نماینده ولی فقیه بافق در رابطه با نقش مهم زنان در تحقق اهداف نهضت عاشورا گفت: نقش و مقام حضرت رباب در کربلا به عنوان همسر امام حسین(ع) بسیار بی بدیل بود. ایشان به عنوان یکی از برترین زنان ،پاسدار حریم امام حسین(ع) و ولایت بودند. ایشان همچنین با اشاره به نقش حضور حضرت زینب(سلام الله علیه) در کربلا در  تحقق اهداف متعالی قیام عاشورا، گفت: اسرای کربلا بعد از واقعه عاشورا با روشنگری‌هایی خود مانع تحقق اهداف بنی‌امیه شدند و حضرت زینب(سلام الله علیه) و امام سجاد(علیه السلام) با ایراد خطبه ها باعث ماندگاری نهضت عاشورا شدند. حضرت زینب(سلام الله عیله) پس از واقعه کربلا و سپس تبعید ایشان توسط دشمنان اسلام به شام، درصدد برآمدند تا تحولی اساسی را در راستای تداوم اسلام و امامت در شام ایجاد کند. ایشان با قلب داغدار و پر از مصیبت خود در مجلس معاویه با سخنرانی خود چنان تحولی را ایجاد کرد که توانست تاثیر شگرفی در حاضران ایجاد نماید و مجلس را به نفع اهل بیت(ع) تغییر دهد. و تمام جنایات اموی را بر ملا کند.

سلیمانی در ادامه به سخنان کوبنده حضرت زین العابدین (ع) اشاره کرد که باعث ویرانی پایه های بنیادی حکومت یزید شد، وی گفت:شام تبدیل به پایگاهی شده بود که بر علیه علی(ع) کا ر کرده بودند. اما سخنان امام سجاد (ع) در شام باعث نابودی تمامی پایه های آن شد. ایشان در مقابل آنان ایستادند و با بیان اینکه پدرشان امیرالمومنین(ع) کسی بودند که در مقابل کفار ایسادند از حریم ولایت و امامت دفاع کردند و باعث دگرگونی آن محفل و اظهار ندامت شامیان شدند.

امام جمعه بافق در خطبه های دوم نماز جمعه خود با بیان شعار”هیهات من الذله ” امام حسین(ع) در عاشورا،این شعار را برای بشریت یک چراغ هدایت دانست که پیام ایستادگی و ایثار است.

وی گفت: گاندی حتی درسخنان خود  استقلال هند را،آزادگی و مردانگی را از برکت همین عاشورا شناخته بود. پیروزی انقلاب اسلامی نیز از برکت همین عاشورا و پیام های آن است و اگر امروز رهبر و کشور ما با شجاعت در برابر آمریکا می ایستد به برکت قیام عاشورا است.

سلیمانی در ادامه به موضوع دوم خود درباره  دیدار مسئولان حج با رهبری اشاره کرد و گفت: زمانی که حجاج ما در حال اعمال مراسم حج بودند عربستان با همکاری آمریکا تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام انجام دادند و حتی کشور ما را تروریست نامیدند. اما با وجود تمامی برنامه های خود این کشور ما هست که همچنان می درخشد.

 وی همچنین درباره دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید حججی و استقبال با شکوه مردم کشور از تشییع جنازه این شهید بی سر گفت:نحوه شهادت این جوان بی سر در دفاع از حریم اهل بیت(ع) خود نوعی دفاع از ولایت است، استقبال بی نظیر مردم از پیکر این شهید نشان دهنده این است که خداوند در وجود این جوان چیزی قرار داده که اینگونه مردم در تشییع جنازه این شهید شرکت کنند تا حضورشان را خاری به چشم دشمنان کنند.

 امام جمعه بافق در پایان سخنان خود با نزدیک بودن به سالگرد شهادت سردار سرتیپ حسین همدانی یاد و خاطره این شهید و فرمانده والا مقام را گرامی داشتند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده