رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
  • کد خبر : ۳۶۱۴۰
  • چاپ خبر : پرداخت زکات برای استمرار و حفظ دین اسلام امری ضروری است 
رئیس شورای زکات مبارکه:

پرداخت زکات برای استمرار و حفظ دین اسلام امری ضروری است 

به گزارش آفتاب بافق؛ حجة الاسلام حقیقت رئیس شورای زکات روستای مبارکه گفت: زکات یکی از پایه های اصلی دین مبین اسلام است و امروز مهمترین وظیفه مبلغین و عاملین زکات تبلیغ زکات در جامعه اسلامی است. همزمان با شروع فصل برداشت خرما و پسته از نخلستان ها و باغات پسته روستای مبارکه،اولین جلسه شورای […]

به گزارش آفتاب بافق؛ حجة الاسلام حقیقت رئیس شورای زکات روستای مبارکه گفت: زکات یکی از پایه های اصلی دین مبین اسلام است و امروز مهمترین وظیفه مبلغین و عاملین زکات تبلیغ زکات در جامعه اسلامی است.

همزمان با شروع فصل برداشت خرما و پسته از نخلستان ها و باغات پسته روستای مبارکه،اولین جلسه شورای زکات این روستا با حضور اعضای شورا زکات در مسجد صاحب الزمان(ع) روستا مبارکه برگزار گردید.

در این جلسه حجة الاسلام حقیقت به اهمیت و جایگاه زکات در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل جهنمی شدن انسان دوری از نماز،عدم پرداخت زکات و توجه نکردن به مساکین می باشد.

وی با تأکید بر تبلیغ و ترویج امر واجب زکات در جامعه عنوان کرد: باید تبلیغ مناسب، اهتمام جدی به ترویج این امر واجب الهی در جامعه کنیم،که این مهمترین وظیفه مبلغین و عاملین زکات می باشد.

در ادامه این جلسه دبیر شورای زکات ضمن اشاره به خلوص نیت و ثابت قدم بودن مردم متدین روستای مبارکه در پرداخت زکات مال خود، بیان کرد: در این روستا با توجه به داشتن شورای زکات فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: زکات در انسجام‌بخشی به جامعه و حل کمبودهای زندگی مسلمانان و امورات جامعه تأثیرگذار بوده و ترویج این امر الهی نیازمند همکاری همه مسئولین و مردم است. در پایان این جلسه  تعدادی از کشاورزان و مودیان زکات همفکری و همکاری خود را با شورا زکات اعلام نمودند تا پرداخت زکات واجب خرما و مستحبی پسته با شورا زکات روستای مبارکه انجام گیرد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده