رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
  • کد خبر : ۳۶۲۸۷
  • چاپ خبر : برتری بافق در تولید خرما با کیفیت در استان یزد

برتری بافق در تولید خرما با کیفیت در استان یزد

مدیر امور باغبانی جھادکشاورزی استان یزد با اشاره به تولید 8ھزار و 749 تن خرما در این استان، از افزایش 10 درصد تولید این محصول در سال جاری خبر داد. به گزارش آفتاب بافق، به نقل از ایسنا ؛ یدالله جوادپور مدیر امور باغبانی جهاد کساورزی یزد وسعت نخیلات بارور در این استان را 2 […]

مدیر امور باغبانی جھادکشاورزی استان یزد با اشاره به تولید 8ھزار و 749 تن خرما در این استان، از افزایش 10 درصد تولید این محصول در سال جاری خبر داد.
به گزارش آفتاب بافق، به نقل از ایسنا ؛ یدالله جوادپور مدیر امور باغبانی جهاد کساورزی یزد وسعت نخیلات بارور در این استان را 2 ھزار و 163 ھکتار ذکر کرد و افزود: امسال با متوسط عملکرد 4 ھزار و 45 کیلوگرم خرما در ھر ھکتار، تولید خرمای استان به 8 ھزار و 749 تن رسیده که این رقم افزایش 10 درصدی این محصول را نسبت به سال گذشته نشان می دھد.
وی مھمترین ارقام خرمای استان را کبکاب، پیارم، زاھدی و بومی عنوان کرد و گفت: استان یزد ھم اکنون جایگاه ھفتم تولید خرمای کشور را در اختیار دارد.
مدیر امور باغبانی استان یزد در ادامه ؛ شھرستان ھای بافق و اردکان را به عنوان شھرستان ھای خرما خیز استان نام برد و گفت : بیشترین تولید خرمای استان مربوط به این دو شھرستا ن است و خرمای تولیدی این شھرستان ھا از نظر کیفیت از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است.
جوادپور در پایان سخنان خود با بیان این که بیشترین خرمای تولیدی استان به مصرف داخل استان می رسد،خاطرنشان کرد: خرمای استان یزد به صورت مسقیم صادر نمی شود بلکه در تولید رطب، شیره خرما، سرکه خرما وچیپس خرما به کار می رود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده