رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
  • کد خبر : ۳۶۴۲۰
  • چاپ خبر : پایبندی به روح ورزش و اخلاق مانع نتیجه گیری  فوتبال سنگ آهن

پایبندی به روح ورزش و اخلاق مانع نتیجه گیری فوتبال سنگ آهن

 تیم فوتبال بزرگسالان سنگ آهن بافق که با اقتدار به لیگ دسته سوم کشور راه یافته هفته هاست از نتیجه گیری و کسب امتیاز رنج می برد. این موضوع عده ای از ورزش دوستان و اهالی ورزش را وا داشته تا به ریشه یابی علت های این موضوع بپردازند. معمولا عوام به دلایل ظاهری این […]

 تیم فوتبال بزرگسالان سنگ آهن بافق که با اقتدار به لیگ دسته سوم کشور راه یافته هفته هاست از نتیجه گیری و کسب امتیاز رنج می برد. این موضوع عده ای از ورزش دوستان و اهالی ورزش را وا داشته تا به ریشه یابی علت های این موضوع بپردازند.

معمولا عوام به دلایل ظاهری این موضوع از جمله:

به حمایت نشدن از تیم و بودجه٫ وعملکرد نادرست کادر فنی یا بازیکنان می نگرند و انگشت اتهام را به سوی آنان نشانه می گیرند.

 ولی اگر منطقی قضاوت کنیم٫ متوجه می شویم که تا کنون مشکل آن چنانی در مورد بودجه و حمایت مالی از تیم وجود نداشته ،

 کادر فنی تیم نیز بسیار با دانش و تجربه اند و در دوران ورزشی خود همواره از ستارگان شهر و استان بوده اند. آنان دوره های مربیگری را در سطح بالا  گذرانده و رزومه و کارنامه ای درخشان در این چند سال اخیر از خود  به نمایش گذاشته اند.

این موضوع همچنین برای بازیکنان مستعد و باهوش تیم نیز صدق می کند

حال سوال اینجاست پس چه مسئله ای گریبان گیر تیم شده ؟

ممکن است اذهان به سمت مسائل پشت پرده  همچون داوری های ناعادلانه یا لابی های صورت گرفته سوق داده شود که قطعا یکی از دلایل همین موضوع است و بارها در مورد این معضل سخن به میان آمده است.

اما یکی از مسائل مهمتر و پشت پرده  که تاکنون به آن توجه و پرداخته نشده مسئله  « دوپینگ »  یا زورافزایی تیم های مقابل است.

 مسئله ای که سرمربی باشگاه سنگ آهن به شدت با آن مخالف است و اگر متوجه چنین موضوعی شود به دلیل پایبند بودن به اصول  اخلاقی به شدت با آن برخورد می کند .

اما آیا مربیان و بازیکنان و باشگاه های دیگر چنین تفکری دارند ؟

قصد نداریم همه را متهم کنیم ولی بهتر است بدانید که اکثر تیم های حریف و مقابل سنگ آهن چنین دیدگاهی ندارند  و به شدت دوپینگ در بین بازیکنان رایج و بیداد می کند. ‌

همانگونه که نسبت به داوری لیگ های پایین تر نظارت آن چنانی صورت نمی گیرد بحث دوپینگ نیز مستثنی نیست به ویژه آنکه از اختیار فدراسیون خارج و به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) واگذار شده است.

این مربیان معتقدند استفاده نکردن از مواد نیروزا مساوی با بی‌عدالتی است و تنها با دوپینگ می‌توان در شرایط یکسان برای رقابت قرار گرفت. وقتی همه یا اکثر ورزشکاران از این مواد استفاده می‌کنند، استفاده از آن منعی ندارد.

تفکر بازیکنان نیز این است که میدان مسابقه میدان رقابت جوانمردانه نیست و تفاوتی با میدان جنگ ندارد.

با وجود مسائل این چنینی در خارج از مستطیل سبز از قبیل دوپینگ و داوری های ناعادلانه باید دید مسئولین ورزش و کادر فنی تیم چه تدبیری خواهند کرد و چگونه با آن مقابله می کنند.

فرساد آقائی_ مربی بدنسازی و پرورش اندام

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه برای “پایبندی به روح ورزش و اخلاق مانع نتیجه گیری فوتبال سنگ آهن”

  • مسعود برومندفر says:

    سلام و خسته نباشید …..با احترام خیلی خیلی مخالف هستم با حرفاتون ……شما از تیمهای دیگه مدرک دارین که تهمت میزنین؟؟؟چند بازی که تیمی باخت میده به داوری و دوپینگ نپردازین…..صورت مسئله رو پاک نکید و خودتونم گول نزنید ….انشااا تیم هم به زودی نتیجه میگیره تا شما هم این حرفا رو نزنید

  • عاشق فوتبال says:

    بنده قصد هیچ گونه رد یا تایید مطلب را ندارم و شدیدا قبول دارم که بحث دوپینگ در لیگ سه و داوری بسیار رونق داره ولی در عصر امروزی بهتره که بعضی حرفا را بیان نکرد ، صداقت گاها گناه محسوب میشود ، سربلند و پیروز باشید .

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده