رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر : ۳۶۴۴۸
  • چاپ خبر : مقابله با دشمن ظالم و زورگو در ایران فرهنگ مردم است + تصاویر

مقابله با دشمن ظالم و زورگو در ایران فرهنگ مردم است + تصاویر

به گزارش آفتاب بافق٬ سید جواد سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق، در خطبه اول نماز جمعه این هفته پیرامون خطبه های امام سجاد(ع) در شام و سخنان افشاگرانه ایشان بر علیه دستگاه ظلم و جور اموی اشاره کرد و گفت: سیاست‌های مکارانه بنی‌امیه علیه اهل‌بیت(ع) در جامعه اسلامی آن دوران به خصوص شام، یکی از […]

به گزارش آفتاب بافق٬ سید جواد سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق، در خطبه اول نماز جمعه این هفته پیرامون خطبه های امام سجاد(ع) در شام و سخنان افشاگرانه ایشان بر علیه دستگاه ظلم و جور اموی اشاره کرد و گفت: سیاست‌های مکارانه بنی‌امیه علیه اهل‌بیت(ع) در جامعه اسلامی آن دوران به خصوص شام، یکی از علت‌های مهم زمینه‌سازی بُعد سیاسی واقعه عاشورا بود.

وی افزود: خطبه‌ امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا در شام، باعث افشاگری ظلم و جنایت های اموی و بیداری و روشنگری مردم آن دوران شد. عملکرد امام سجاد (ع) باعث شد که چهره امویان، که به نام اسلام حکومت می کردند، برای امت اسلامی نمایان شود و آنها را به قیام و جنبش وا دارد. اين‌گونه افشاگري‌‌ها و مبارزه‌هاي آشکار اهل‌بيت(ع) در حالت اسيري در شام، يزيد را در نزد مسلمانان، بي‌مقدار و بي‌اعتبار کرد و پس از مدتي، وضعيت شام را بر ضد يزيد و به هواداري از امام حسين(ع) تغييرداد.

سلیمانی در خطبه های دوم نماز جمعه با عنوان ” خدعه و نیرنگ دشمنان” علیه کشور گفت: امروز نوع خدعه و نیرنگ دشمن عوض شده است. آمریکا، انگلس و رژیم صهیونیستی گرگ هایی هستند که چشم طمع دارند، آن ها سعی دارند تا با بهانه های مختلف به کشور نفوذ کنند.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان توطئه های موریانه وار برخی از سایت ها و مخدوش کردم جایگاه قوه قضایه افزود: این حرکت ها با بصیرت و هوشیاری ملت و مسئولان خنثی شده است و نباید اجازه داد جایگاه این قوه که از ارکان اصلی نظام است خدشه دار شود

 اینان می خواهند کشور را تخریب سازند.اما ما در مقابل دشمنان ایستادگی می کنیم و خطاب به این مزدوران می گوییم که مردم کشور با هوشیاری که دارند اجازه نخواهند تا هیچ کس چشم طمعی به این ملت داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به نقش و جایگاه سپاه پاسدارن انقلای اسلامی اشاره کرد و گفت:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه روزهای خطر و برهه های مختلف مدافع ملت و نظام و نیروی مهاجم در برابر تروریست ها بوده است. براین اساس تحریم سپاه به مثابه رودررویی در برابر مردم ایران و تقویت تروریست ها در منطقه است.

سلیمانی افزود: سپاه مدافع ملت و مهاجم برضد‌ تروریست‌ها است، پس ‌اگر آمریکا چنین تعبیری را در برابر سپاه دارد که ترویست است، خودش مثل داعشی‌ها می شود که تمام آن مواضع را نسبت به سپاه دارد. واقعیت این است دشمنان از سپاه قدس می ترسند، از سرداران ما می ترسند،داعش از ما وحشت دارد.

امام جمعه بافق با اشاره به سفر ملک سلمان به روسیه درباره 4 محور اصلی این سفر گفت:

محور اول : اوصاف سوریه ،آن ها می خواستند با پول ما و اسلحه ی  امریکا  بشار اسد را نابود کنند اما پول ما رفت و اسلحه امریکا نابود شد.

محور دوم: امروز بحمدلله ایران تنها کشور با نفوذ در منطقه است،نفوذ ایران در میان کشورهای نزدیک عربستان آنان را دچار وحشت ساخته و بر آن واداشته که باید ایران تصعیف شود.

محور سوم همان طور که پیش بینی می شد مشارکت اقتصادی بین دو کشور در زمینه نفت است، هر یک از دولتهای روسیه و عربستان با توجه به نیازی که دارند برای دستیابی به توازن اقتصادی کشورهایشان نشان می دهند؛ بویژه آنکه عربستان با توجه آمریکا به بهره برداری از نفت و گاز صخره ای اش مواجه شده و برای بازار نفت خود احساس خطر کرده است.

محور چهارم،ترس و احساس خطری که از ایران به خاطر نفوذ و قدرتش در منطقه  دارند. که تلاش همه جانبه برای تضعیف آن انجام می دهند.

سلیمانی به نکته ای از دیدار ریئس جمهور ترکیه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ریس جمهور ترکیه به ایران امد و گفت. رژیم آمریکا و اسرائیل ودر منطقه کرد می خواهند کشور کوچکی درست کنند و تا منطقه را در دست گیرند اما رهبر کشورمان با پاسخی کوبنده فرمودند:عددی نیستند که بخواهند قد علم کنند و ب منطقه ما اشراف کند.

امام جمعه بافق در پایان سخنان خود خواست تا با حفظ ارزش های ماه محرم و قیام عاشورا که اقتدار معنوی ما است،با برافراشته نگه داشتن پرچم محرم فاطمیه وار آن را نگه داریم.

سلیمانی همچنین با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی از فعالیت های نیروی انتظامی بافق در زمینه ایجاد نظم امنیت در دهه اول محرم و عزاداری های تاسوعا و عاشورا تجلیل کرد و خواستار برخورد عاقلانه مسئولان با حرکت ها و هنچارشکنی های برخی از هیات در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشور و نماز ظهر عاشورا شد.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده