رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
  • کد خبر : ۳۶۵۱۴
  • چاپ خبر : افزایش 5 هکتاری سطح زیر کشت زعفران در روستای گزستان

افزایش 5 هکتاری سطح زیر کشت زعفران در روستای گزستان

رئیس شورای روستای گزستان گفت: در روستا گزستان بیش از 5 هکتار زعفران کشت می شود که با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان بافق می توانیم 5 هکتار دیگر برای کشت زعفران در سال آینده آماده کنیم. به گزارش آفتاب بافق، عباس حاجی حسنی،رئیس شورای روستا گزستان با اشاره به کم آب بر بودن زعفران، آن […]

رئیس شورای روستای گزستان گفت: در روستا گزستان بیش از 5 هکتار زعفران کشت می شود که با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان بافق می توانیم 5 هکتار دیگر برای کشت زعفران در سال آینده آماده کنیم.

به گزارش آفتاب بافق، عباس حاجی حسنی،رئیس شورای روستا گزستان با اشاره به کم آب بر بودن زعفران، آن را منبع درآمدی خوب برای مردم روستا دانست و گفت: از آنجایی که زعفران به آب زیادی برای کشت ندارد، مردم روستا در طی 8 سال گذشته اقدام به کشت زعفران در زمین های خود کرده اند.که اگر جهاد کشاورزی در این زمینه ما را حمایت مالی کند می توانیم در سال آینده بیش از 20 هکتار زعفران زیر سطح کشت آماده کنیم.

وی با بیان اینکه روستای گزستان تنها روستا در ذخیره سازی آب در شهرستان بافق است، افزود: این روستا به عنوان تنها روستا  زیر نظر جهاد کشاورزی در ذخیره سازی آب است که در فصول تابستان آب باغات خود را به شیوه قطره ای تامین می کند.

حاجی حسنی در پایان سخنان خود به سیمانی نبودن جوی های آب روستا اشاره کرد و آن را یکی از مشکلات روستای گزستان دانست و افزود: سیمانی نبودن جوی های آب روستا یکی از مشکلات این روستا است که امیدواریم  طی نامه ای که  در این باره برای جهاد کشاورزی ارسال نموده ایم هر چه زودتر این مشکل حل شود.

 لازم به ذکر است 12 نفر از اهالی روستای گزستان در کارگاه آموزش کشت زعفران برای آموزش صحیح و برداشت هر چه بهتر این محصول شرکت کرده اند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده