رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
  • کد خبر : ۳۶۵۸۶
  • چاپ خبر : حضور و تشویق تماشاچیان،اتحادی در پیروزی سنگ آهن است
گپی خودمانی با مربی هندبال سنگ اهن:

حضور و تشویق تماشاچیان،اتحادی در پیروزی سنگ آهن است

گپ و گفت خودمانی با مربی تیم هندبال سنگ آهن بافق آفتاب بافق، بر آن آمد تا برای خوانندگان خود به ویژه علاقمندان به ورزش هندبال گپ و گفت خودمانی با شهداد مرتجعی مربی هندبال سنگ آهن بافق،ترتیب دهد که امیدواریم مورد توجه شما دوستداران آفتاب و ورزش قرار گیرد. خودتان برای خوانندگان معرفی می […]

گپ و گفت خودمانی با مربی تیم هندبال سنگ آهن بافق

آفتاب بافق، بر آن آمد تا برای خوانندگان خود به ویژه علاقمندان به ورزش هندبال گپ و گفت خودمانی با شهداد مرتجعی مربی هندبال سنگ آهن بافق،ترتیب دهد که امیدواریم مورد توجه شما دوستداران آفتاب و ورزش قرار گیرد.

خودتان برای خوانندگان معرفی می کنید؟

شهداد مرتجعی از اصفهان هستم. حدود 18 سال در تیم ملی هندبال در پست دروازبانی بازی کرده ام ، از سال 81 تا 89 به عنوان مربی بازیکنان تیم ملی و باشگاه های دیگر فعالیت کردم. از سال 90 به طور ویژه کار مربی گری را شروع و در تیم هایی مانند ذوب آهن اصفهان،سپاهان،صنام تهران،دانشگاه آزاد تهران و…فعالیت داشته ام، قبل از تیم سنگ آهن مربی شمش رویال فردوس بودم که به همراه آن تیم قهرمان لیگ سراسری شدیم.امسال افتخار این را دارم تا خدمت تیم سنگ آهن باشم.

شما مربی دروازبان هم بوده اید؟

بله،من هم مربی دروازه بان های  تیم ملی و هم کمک مربی تیم ملی بوده ام.

بافق را چگونه دیدید؟

 بافق خیلی خوب است، هر چند مدت زمان زیادی نیست که در این باشگاه مشغول به فعالیت هستیم، اما از جمله باشگاه هایی است که  داری امکانات بسیار بالا چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری است. خوشبختانه همکاری خوبی بین تیم و مسئولین باشگاه برقرار است، بحمدالله روال خوبی را آغاز کردیم و امیدواریم حاصل این وحدت و یکپارچگی تیم و باشگاه، کسب نتیجه خوب برای سنگ آهن بافق باشد.

آیا آشنایی با بافق ،بازیکنانی که انتخاب شده اند و تیم هندبال بافق داشتید؟

بله، تیم سنگ اهن بافق چندین سال در لیگ سراسری حضور داشته است و من همراه تیم های مختلف جلوی بافق بازی کرده ام. در سال های گذشته مربیان خوبی به این شهر آمدند. در مقاطعی نتایج خوب به دست آمد و در مقاطعی هم نتیجه خوبی حاصل نشد اما زحمات زیادی برای هندبال بافق کشیده شد.اینجا یکی از باشگاه هایی است که در هندبال ریشه دار است و اگر روی تیم های پایه سرمایه گذاری شود،استان یزد می تواند در هندبال ایران به عنوان یک قطب مطرح شود.که این لازمه برنامه طولانی مدت است. باید از تجربیات مربیانی که در تیم های ملی حضور داشته اند و توانسته اند به صورت اصولی روی تیم های پایه  کار کنند،استفاده شود.مطمئنناْ استان یزد به خصوص شهرستان بافق می تواند در هندبال به عنوان قطب هندبال ایران مطرح شود.

به نظر شما در طول این مقطع زمانی که در بافق حضور دارید ،چه کارهایی برای هندبال پایه بافق لازم می دانید تا انجام شود؟ هندبال پایه را چگونه دیدید؟

استان یزد در زمینه هندبال پایه خوب کار می کند، اما در بحث هندبال نسبت به اصفهان و خراسان فاصله ای 20 ساله قرار دارد. اصفهان از اوایل دهه ۵۰ هندبال را به طور جدی شروع کرد و اگر امروز به عنوان یک قطب بزرگ  در داشتن بازیکن و مربی مطرح است،بخاطر ان مدت زمان طولانی و سرمایه گذاری هایی است که بر روی باشگاه هایی مانند سپاهان،ذوب آهن و دیگر باشگاه ها انجام داده است،از اوایل دهه 80 این اتفاق در یزد افتاد که در این 3 سال اخیر پیشروی خوبی داشته است،و تلاش های زیادی از سوی اقای خوشنویس رییس هیئت استان در این زمینه انجام می شود. اما  کار در بافق دیر شروع شد و اعلام حضور تیم سنگ آهن در لیگ در روزهای نزدیک به لیگ ما را مجبور کرد تا در مدت زمان کمی تیم را جمع کنیم.

الان یک ماه و نیم در خدمت تیم هستیم و در حال حاضر تمام وقت خود را برای تیم بزرگسالان گذاشته ایم تا بتوانم تیم را به هماهنگی برسانیم .این کار واقعا سختی است اما طی صحبتی که با باشگاه برای اینده هندبال داشتیم،تلاش  می شود مدارس هندبال را به صورت آکادمی زیر نظر بگیریم و از حضور مربیان خوب استفاده کنیم. اگر برنامه ریزی اصولی برای اکادمی هندبال بخصوص سنگ آهن،اکادمی را روی تیم پایه راه اندازی کند،می توانیم برای سال های بعد همکاری خوبی داشته باشیم.

وضعیت بازیکان بومی چگونه است؟

چند نفر از این بازیکنان را برای بازی با تیم آورده ایم، دو نفر هم کنار تیم حضور دارند.چون همین مشاهده حرکات فردی که با بچه های تیم ملی انجام می شود، می تواند الگویی برای یادگیری بازیکنان پایه در جهت پیشرفت آن ها داشته باشد.آن ها می توانند تجربیاتی که امروز در تیم ما کسب می کنند درآینده در تیم های دیگر به کار گیرند.

– یکی از موضوعاتی که در شهرستان بافق در زمینه ورزش مطرح شد،حضور مربیان به نام کشور بود که این مسئله به نوعی سبب بالا رفتن سطح توقع مردم گردید. در بحث هندبال و لیگ برتر با توجه به این که در این چند سال نتوانسته به هدف که میخواسته دست یابد،آیا حضور شما و نتایجی که پیش می رود، همچنین بالا رفتن سطح توقعات مردم و هزینه هایی که می شود،امکان استفاده از بازیکنان بومی به تیم از طریق برگزاری کلاس ها و مسابقات در شهرستان یا استان وجود دارد تا بر ان ها نظارت کرد؟ یا  بازیکن بومی از استان یا شهرستان به تیم تزریق کنید؟

در اینجا دو دیدگاه مطرح است. زمانی یک باشگاه می آید میلیونی حتی میلیاردی هزینه می کند،وقتی اینگونه هزینه کرد مطمئناْ نتیجه میخواهد، به عنوان مثال ورزشی همگانی می شود، ورزشی قهرمانی،که این دو مکمل هم هستند.

یعنی ورزش قهرمانی خودش انگیزه ای برای ورزش همگانی است .ما الان بازیکنی در بافق نداریم که بتوانیم در تیم خود قرار دهیم. هندبال بازی گروهی است،اگر یک نقطه از تیم دچار ضعف و اختلال شود،تیم حریف از ان نقطه استفاده می کند تا ضربه بزند.و این هم برای تیم اصلی مشکل درست می کند و هم بحث آینده مطرح شده را تحت الشعاع قرار می دهد .

شما می گویید مربی خوب اوردن،طبق تجربه خود در اصفهان می گویم،اصفهان دردهه 60 و 70 مربی های بزرگی نداشت،اما امد برنامه ریزی اصولی در آموزش و پرورش انجام داد.اکثر مربیان هندبال ما معلمان ورزش در مناطق مختلف بودند که از آن ها برای جذب در هندبال استفاده شد.نیروی زیاد جذب شد،مربی ها کم کم پیشرفت کردند، ان موقع چون بستر آماده است می تواند مربی خوب حضور پیدا کند. الان در اینجا باشگاه سنگ اهن از سخت افزاری عالی برخوردار است و به جرات می توان گفت جزء بهترین باشگاه ها در ایران است. اما در بحث نیرو،کاری که سنگ اهن باید انجام دهد این است که ارتباط قوی با تربیت بدنی و باشگاه و اموزش و پرورش برقرار کند. تا این مثلث شکل گیرد.باید از مربیان مدارس استفاده کرد و دروس استعداد پابه  را به آن ها اموزش داد تا  در دل مدارس بروند و ان هایی که فیزیک بدنی خوب دارند و از هوش و استعداد بالا برای استفاده در هندبال برخوردارند،استفاده کنند. این کار یک زمانبندی یک ساله است .نیرو اماده کنند و کار کنند و بعد مربی با علم کار با تیم پایه،که متاسفانه در ایران کم است، با نونهال و نوجوانان  ما کار کند. این مشکلی است که ما در تیم هندبال داریم و  نتایج تیم ملی این را به خوبی نشان میدهد.

آینده هندبال بافق را چگونه ارزیابی می کنید؟

با این امکانات و نگاه ویژه که همه مسئولین به هندبال بافق دارند. و با توجه به اینکه هندبال سنگ آهن  ریشه در هندبال ایران دارد. مطمئناْ  با برنامه ریزی سه ساله اینده هندبال بافق بسیار خوب می شود. باتوجه به مجموعه امکاناتی که در باشگاه است و هیچ کجای ایران نیست،حتی به جرأت می توان گفت با باشگاه های ذوب اهن و سپاهان که جزو سر آمد ترین ها در باشگاه ایران است،رقابت می کند.در خیلی موارد  حتی بهتر هم می تواند باشد. در بحث سخت افزاری همین سخت افزار به بافق خیلی کمک می کند. شاید جمعیت آن به نسبت کوچک بودن شهرستان کم باشد اما با جذب از استان و شهرستان های مثل زارچ و … که در هندبال فعال اند. می توان نیروهایی در رده نونهال و جوان و نوجوان جذب کرده و مجموعه ای خوب در بافق تشکیل داد. بدون شک با این برنامه ریزی، بافق می تواند  یکی از قطب های بزرگ هندبال باشد.

آیا  تیم خود شما میتواند در لیگ برترصاحب کسب عنوان شده ودر جایگاه قرار بگیرد؟

 در طول این 4 هفته گذشته، ما همراه با 4 تیم سپاهان اصفهان،نفت و گاز گچساران و کویر موتور کازرون ،شانه به شانه هم تا روز اخر می رویم. امیدواریم که با تلاش بچه ها و حمایتی که مسئولین می کنند به یاری خدا بتوانیم در سکوی قهرمانی قرار گیریم.

تیم برای بازی بعدی خود اماده است؟ گزارشی از وضعیت سلامت تیم بیان می کنید؟

در بازی قبل دو مصدوم داشتیم،آقایان جمعه پور و افضل که ممکن است در بازی بعد ما حضور نداشته باشند. دو نفر دیگر همچنین آسیب دیدگی 50 درصد دارند. اما امیدوارم بتوانیم  با طرح آرایشی خود این هفته از زمین پتروشیمی با سرافرازی بیرون بیاییم.

سوال خصوصی،مشکل در شهرستان ما و یا باشگاه دارید ؟

نه خداروشکر، در اینجا از حمایت های مدیر عامل شرکت سنگ آهن آقای مهندس عسکری و اعضاء هیئت مدیره بخصوص حاج احمد طلایی ریاست هئیت مدیره و آقای کاظمی مدیر باشگاه و پیگیری هایی که برای تیم انجام می دهند، همچنین همکارشان آقای تفکری و دیگر عزیزان باشگاه که خالصانه از ما حمایت می کنند تشکر میکنم.

چند بازیکن شما در تیم ملی شرکت کرده اند ؟ ۷ نفر در سالیان گذسته در ترکیب تیم ملی بوده اند.من فکر میکنم 3 یا 4 نفر سهمیه برای تیم ملی داشته باشیم.

حرف اخر؟

 از کلیه مسئولین که ما را حمایت کردند تشکر می کنم. خواهشی که از مسئولین بافق دارم. این است که حیف است بازی ها تماشاچی نداشته باشد. تیم  به حضورتماشاچی و تشویق آن ها نیازمند است. آرزو  دارم روزی  این سال سالن را مملو از حضور تماشاچی ها ببینیم که این تلاش مسئولین را می طلبد که دست به دست سنگ اهن بدهند. این همه هزینه انجام می گیرد تا اسم  شهر بافق در کشور مطرح شود.چرا که بافق از پتانسیل بالایی برخوردار است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده