رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
  • کد خبر : ۳۶۹۲
  • چاپ خبر : برگزاری نخستین همایش ملی تیلاپیا، امروز 18 آذر و فردا 19 آذر در بافق

برگزاری نخستین همایش ملی تیلاپیا، امروز 18 آذر و فردا 19 آذر در بافق

به گزارش "آفتاب بافق"   موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نخستین همایش ملی تیلاپیا را در آذر ماه سال جاری در بافق برگزار می کند:       کشورایران به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خشک و نیمه خشک، دچارکمبود منابع آب درحوضه آبهای داخلی بوده و می باشد. لذا با توجه به توسعه آبزی […]

به گزارش "آفتاب بافق"
 
موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نخستین همایش ملی تیلاپیا را در آذر ماه سال جاری در بافق برگزار می کند:
 
 

 
کشورایران به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خشک و نیمه خشک، دچارکمبود منابع آب درحوضه آبهای داخلی بوده و می باشد. لذا با توجه به توسعه آبزی پروری و بهره گیری عمده مراکز تکثیروپرورش آبزیان از آبهای شیرین داخلی ، رویکرد جهت گیری به سوی آبهای لب شور و بهره وری از واحد حجم آب، موردتوجه بوده است واز سوی دیگر تنوع بخشی به سوی مصرف آبزیان کشور عامل اعلام نیاز بخش های اجرایی کشور به سمت بهره وری از گونه های مقاوم و تاثیر گذار برتولید آبزیان کشور است.
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به همین منظور موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اقدام به برگزاری نشست های علمی و هم اندیشی درخصوص تنوع بخشی به گونه های پرورشی و انتخاب گونه های مناسب (تیلاپیا).
و هماهنگی در ورود ماهی تیلاپیا وانجام بیش از 20 عنوان پژوهش درزمینه های سازگاری، تک جنس برای امکان تکثیر، تغذیه، تراکم کشت و فرآوری ماهی تیلاپیای نیل (Oreochromisnic) نموده است و در همین راستا نخستین همایش ملی تیلاپیا را در آذر ماه سال جاری در بافق یزد برگزار می کند.
 
محور ها و اهداف همایش: 

اکولوژی، زیست شناسی و ژنتیک

آبزی پروری و توسعه پایدار

فرآوری، بازاریابی و ارزیابی اقتصادی

بهداشت و بیماریها

سیچلایدهای زینتی

 
منبع: پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر
 
 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده