رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
  • کد خبر : ۳۷۰۰۳
  • چاپ خبر : دیابت شایع ‌ترین بیماری مزمن و غیر واگیر در جهان

دیابت شایع ‌ترین بیماری مزمن و غیر واگیر در جهان

دوره آموزشی  دیابت وتغذیه صبح امروزدرسالن اجتماعات مرکز هلال احمربافق با حضور دکترمیرترابی متخصص داخلی وبیماران و مسئولان بیمارستان تشکیل شد. به گزارش آفتاب بافق،دوره آموزش دیابت و تغذیه صبح امروز در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار شد. در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با مبانی مدیریت دیابت و مفاهیم پایه و پیشرفته کنترل قند […]

دوره آموزشی  دیابت وتغذیه صبح امروزدرسالن اجتماعات مرکز هلال احمربافق با حضور دکترمیرترابی متخصص داخلی وبیماران و مسئولان بیمارستان تشکیل شد.

به گزارش آفتاب بافق،دوره آموزش دیابت و تغذیه صبح امروز در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار شد. در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با مبانی مدیریت دیابت و مفاهیم پایه و پیشرفته کنترل قند خون شامل انواع دیابت، اهداف کنترل قند، درمان های دیابت و انواع انسولین، اندازه گیری قند خون، نکات تغذیه ای و شمارش کربوهیدرات ها، اصول پیشگیری از عوارض و راهکار زندگی سالم با دیابت آشنا شدند.در ابتدا مدیرداخلی  بیمارستان به عملکرد کلینیک دیابت وارائه خدمات ان دراین مدت پرداخت.

درادامه دکتر میرترابی پیرامون اهمیت تشخیص ودرمان و پیگیری های درمان دیابت سخنرانی نموده و گفت: عوامل متعددی از جمله سبک زندگی، ماشینی شدن جوامع، اضافه وزن و کم تحرکی در ایران مهمترین نگرانی هایی هستند که با آنها مواجه هستیم چراکه در صورت ادامه این روند شاهد موجی از دیابت، بیماران و عوارض ناشی از دیابت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند که نیمی از این تعداد  از ابتلای خود به دیابت خبر ندارند.

میرترابی نحوه درمان و مهار عوارض در افراد مبتلا به ديابت را از توصيه هاي بهداشتي تا مصرف انواع داروها و انسولين متغير دانست و افزود: اهميت كاهش وزن، افزايش فعاليت بدني و اصلاح شيوه زندگي در بيماران ديابتي با تغذيه مناسب و پيگيري هر سه ماه يك بار، ضروري است.

وی اضافه کرد: پیامدهای ديابت شامل رتينوپاتي، نفروپاتي، بيماري قلبي عروقي، نوروپاتي و پاي ديابتي است كه بايد در هر معاينه بررسي و مراقبت شود و در صورت مشاهده نشانه های يكي از عوارض ديررس، بايد فرد مبتلا به ديابت، به سطح دو ارجاع شود.

میرترابی كنترل چربي را يكي از راه هاي درمان دیابت عنوان کرد و گفت: پزشك پس از تكميل اقدامات درماني موردنياز و ارایه توصيه هاي كلي تغذيه اي، تمام بيماران را برای مشاوره و دريافت رژيم غذايي مناسب به كارشناس تغذيه ارجاع مي دهد.

درادامه اقای عباس ابراهیمی کارشناس اجتماعی درمورد نقش اموزش دردرمان وسلامتی توضیحاتی را فرمودند وسپس کارشناس ارشد تغذیه سرکار خانم خبازیان درباره بیماری دیابت ورژیم غذایی بیماران توضیح دادند.

در این کلاس آموزشی توزیع پمفلتهای اموزشی جهت ارتقا اگاهی بیماران درمورد دیابت انجام گرفت.درپایان بابرگزاری قرعه کشی ازبین مدعوین 5 نفربه قید قرعه انتخاب وازطرف کلینیک دیابت هدیه ای دریافت کردند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده