رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
  • کد خبر : ۳۷۴۱
  • چاپ خبر : رییس مرکز تحقیقات شیلات آبهای شور بافق: ماهيانه حدود 40 هزار قطعه ماهی تیلاپیا در این ایستگاه تولید مي شود

رییس مرکز تحقیقات شیلات آبهای شور بافق: ماهيانه حدود 40 هزار قطعه ماهی تیلاپیا در این ایستگاه تولید مي شود

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ رییس مرکز تحقیقات شیلات آبهای شور بافق در نخستين همایش ملي تيلاپيا در بافق گفت: مرکز تحقیقات شیلات آبهای شور بافق 14 سال پیش با هدف پرورش و تکثیر گونه های سازگار با آب شور در این شهر تاسیس شد. "نسرین مشایی" افزود: این مرکز در زمینه پرورش […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ رییس مرکز تحقیقات شیلات آبهای شور بافق در نخستين همایش ملي تيلاپيا در بافق گفت: مرکز تحقیقات شیلات آبهای شور بافق 14 سال پیش با هدف پرورش و تکثیر گونه های سازگار با آب شور در این شهر تاسیس شد.

"نسرین مشایی" افزود: این مرکز در زمینه پرورش ماهی قزل آلا 30 درصد و در سایرگونه های آبزیان آب های شور و تیلاپیا 70 درصد فعالیت داشته است.

وي بیان کرد: ماهيانه حدود 40 هزار قطعه ماهی تیلاپیا در این ایستگاه تولید و در استخرهای خاکی شهرستان بافق رهاسازی می شوند.

مشايي، با بیان اینکه جیره غذایی این نوع ماهی در مقایسه با گونه های دیگر ارزان تر و تبدیل غذایی آن بالاتر است، گفت: ماهی تیلاپیا در استخرهای خانگی، گلخانه ها و استخرهای دو منظوره کشاورزی قابل پرورش است.

رییس مرکز تحقیقات شیلات آبهای شور بافق با بیان اینکه تیلاپیا از وزن 50 گرمی برای تکثیر استفاده می شود، اضافه کرد: وزن مناسب هر ماهی تیلاپیا مولد سیاه رنگ، 9 تا 17 ماهگی 600 گرم و تیلاپیا قرمز به 500 گرم می رسد.

به گفته مشایی 14 مقاله به دبیر خانه این همایش رسیده که 10 مقاله در قالب سخنرانی ارائه و بقیه به صورت پوستر توزیع می شود.

IMG_0433

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده