رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
  • کد خبر : ۳۷۴۷
  • چاپ خبر : معاون آبزي پروري شيلات كشور :تحقيقات و پرورش تيلاپيا در بافق همچنان ادامه دارد

معاون آبزي پروري شيلات كشور :تحقيقات و پرورش تيلاپيا در بافق همچنان ادامه دارد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ "حسین عبدالحی" در همایش ماهی تیلاپیا در بافق با اشاره به ظرفيتها و پتانسيل هاي توسعه پايدار آبزي پروري در بافق افزود: صندوق توسعه ملی به منظور گسترش دامنه فعالیت آبزی پروری 10 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است. وی با بیان اینکه تولید سالانه آبزیان در […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ "حسین عبدالحی" در همایش ماهی تیلاپیا در بافق با اشاره به ظرفيتها و پتانسيل هاي توسعه پايدار آبزي پروري در بافق افزود: صندوق توسعه ملی به منظور گسترش دامنه فعالیت آبزی پروری 10 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تولید سالانه آبزیان در کشور 370 هزار تن است خاطر نشان کرد: استان مازندران با تولید 70 هزار تن رتبه اول را دارد.

معاون آبزی پروری شیلات ایران افزود: ظرفیت کشور برای پرورش ماهی در قفس در آبهای دریای خزر ، خلیج فارس و دریای عمان افزون بر 800 هزار تن است.

عبدالحي يادآور شد: برنامه ریزی برای پرورش 20 هزار تن آبزی در کشور را یاد آور شد و گفت: شرکت های مختلفی از نروژ، ترکیه و فرانسه در حال سرمایه گذاری در این بخش هستند.

وی در رابطه با پرورش ماهی تیلاپیا هم گفت: این گونه آبزی در مرکز تحقیقات بافق متمرکز است و با حمایت سازمان شیلات ایران و موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور ، تحقیقات و پرورش آن در این شهرستان ادامه پیدا خواهد کرد.

حسين عبدالحی در مورد دغدغه محیط زیست در این زمینه هم گفت: شیلات ایران، متولی توسعه آبزی پروری در کشور است و لازم می داند فعالیت های توسعه پایدار تیلاپیا را هماهنگ و مدیریت کند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از پنج هزارتن ماهی تیلاپیا وارد کشور می شود تصریح کرد: بابت واردات این گونه، بخش قابل توجهی ارز از کشورمان خارج می شود.

معاون شیلات کشور اظهار داشت: می توان با استفاده از این فرصت و با توسعه پرورش تیلاپیا زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

عبدالحی با بیان اینکه تیلاپیا نیاز کمتری به اکسیژن دارد و از گونه های مقاوم است اظهار کرد: با توجه به اقلیم ایران، این ماهی در استان های کم آب و آبهای شور غیر قابل کشاورزی، قابل پرورش است.

IMG_0606

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده