رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر : ۳۷۴۹۱
  • چاپ خبر : مناسب سازی فضای شهر برای معلولان یک ضرورت است

مناسب سازی فضای شهر برای معلولان یک ضرورت است

  روابط عمومی بهزیستی بافق با بیان اینکه حدود 30 درصد افراد جامعه را افراد کم توان و معلول تشکیل می دهند گفت : مناسب سازی فضای شهری برای معلولان یک ضرورت است و طبق قانون مسئولان نظام و دولت موظف به اجرای این مهم هستند.   به گزارش آفتاب بافق، اگر چه در یک […]

 

روابط عمومی بهزیستی بافق با بیان اینکه حدود 30 درصد افراد جامعه را افراد کم توان و معلول تشکیل می دهند گفت : مناسب سازی فضای شهری برای معلولان یک ضرورت است و طبق قانون مسئولان نظام و دولت موظف به اجرای این مهم هستند.

 

به گزارش آفتاب بافق، اگر چه در یک دهه گذشته اقداماتی برای مناسب سازی معابر و مبلمان شهری برای معلولان و اقشار کم توان انجام گرفته اما این اقدامات بسیار محدود بوده و کماکان این گونه اقشار برای تردد در جامعه با مشکلاتی مواجه هستند. رشد و شکوفایی جامعه بستگی بکارگیری استعدادها و توانایی های شهروندان دارد و بی تردید بخشی از نیرهای فعال در جامعه افزاد معلول و کم توان هستند که باید برای بهبود شرایط استفاده از ظرفیتهای آنان برنامه ریزی شود. روابط عمومی بهزیستی شهرستان بافق با اشاره به این موضوع  مناسب سازی اماکن و معابر برای 100درصد کل جمعیت جامعه دانست و در همین راستا مطالبی را خطاب به مسئولان شهرستان بیان نمود. که به شرح ذیل است:

 

باسمه تعالی

 

مناسب سازی اماکن و معابر برای 100درصد کل جمعیت جامعه

مناسب سازی معابر و اماکن تافته جدابافته از طرح های شهرسازی و عمرانی نیست بلکه قوانین مطرح در پروژه های عمرانی عمومی و مسکونی است.

چرا در طرح های عمرانی یا لحاظ نمی  شود یا اگر هم بشود به اجبار و کم رنگ جلوه می کند؟

در اجرای صحیح قوانین مناسب سازی جدای از ایجاد زیبایی پروژه ها،حقوق شهروندی رعایت می شود چرا اصرار بر این است که نمی شود؟

به گفته بعضی از مسئولین،زمینه اجرای قوانین مناسب سازی در بعضی از ساختمان های عمومی ساخته شده وجود ندارد و این صحبت ها منشا از آگاهی نداشتن از فواید و نحوه اجرای این قوانین است.

برای اجرای این قوانین نباید به 30 درصد ناتوانان از کل جمعیت نگاه کرد،بلکه با دید به حقوق تمام افراد در سطح جامعه باید به سرانجام برسد چرا که اجرای این قوانین سوای کمک توانبخشی برای جمعیت 30درصد،جنبه پیشگیری از ناتوانی جسمی برای 70درصد باقیمانده دارد.

چرا در اجرا موضع گیری می شود و این ضروریات معوق می گردد؟

تا به حال از شروط حیات فرد،سوال نشده که مثلا فلان فرد نیاز به زندگی کردن دارد یا نه؟ چون زندگی کردن از شروط ضروری حیات و حقوق افراد است.حال چرا مناسب سازی که تسهیل مسیر زندگی برای همگان است رعایت نشود؟

از مسئولین ذیربط و کلیه شهروندان محترم تقاضا می شود با توجه به ابلاغ قوانین مناسب سازی به کلیه دستگاه ها و نظارت تیم پایشگر شهرستان و کارشناس مناسب سازی بهزیستی ،دست به دست هم دهیم و شهرمان را در جهت داشتن شهری بدون مانع توسعه دهیم.

در پایان از دستگاه هایی که تاکنون مجری این امر بوده اند کمال سپاس را داریم.

روابط عمومی بهزیستی بافق

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده