رفتن به بالا
  • جمعه - ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
  • کد خبر : ۳۷۷۱۱
  • چاپ خبر : بیداری اسلامی گسترده تر از توطئه های دشمنان است

بیداری اسلامی گسترده تر از توطئه های دشمنان است

حجه الاسلام والمسلمین سلیمانی خطیب نماز جمعه شهرستان بافق گفت: شعله های بیداری اسلامی در منطقه با دوره گردی و تفرقه افکنی مسئولین آمریکایی خاموش نخواهد شد. به گزارش آفتاب بافق، حجه الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق امروز در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت همه نمازگزاران به تقوا به زیارات و ادعیه […]

حجه الاسلام والمسلمین سلیمانی خطیب نماز جمعه شهرستان بافق گفت: شعله های بیداری اسلامی در منطقه با دوره گردی و تفرقه افکنی مسئولین آمریکایی خاموش نخواهد شد.

به گزارش آفتاب بافق، حجه الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق امروز در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت همه نمازگزاران به تقوا به زیارات و ادعیه وارده از ائمه معصومین اشاره کرد و گفت : روح و روان انسانی با ارتباط با دعا و از طریق زیارات وارده صیقل یافته و معنویات آن حفظ خواهد شد .

 وی با دعوت جوانان به انس با خدا از طریق این ادعیه ها ادامه داد : جوانان را توصیه به حفظ ارتباط با خدا و ائمه اطهار (ع) از طریق دعا و نیایش می کنم، زیرا ادعیه وارده قرآن صاعد است و زمینه ساز ارتباط معنوی با خداوند متعال است.

حجه الاسلام والمسلمین سلیمانی در خطبه دوم با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) و بیان بخشی از زندگی تابناک آن امام همام (ع) اظهار داشت : کریم اهل بیت در شرایط کنونی زندگی ما که اخلاق از جامعه بشری رخت بر بسته یک الگوی بی بدیل است.

وی درباره سیرت و فضایل و مناقب این امام گفت: شمارش مناقب هيچ‌يک از اهل بيت عصمت عليهم السلام ممکن نيست. در زيارت جامعه خطاب به آنان مي‌گوييم: ((سروران من! ستايش شما را شماره نتوانم کرد و به آنچه در شأن شماست نتوانم رسيد و به اندازه و قدرتان وصف نتوانم گفت))

امام حسن عليه السلام نه تنها از اين خطاب مستثني نيست بلکه به خصائصي از قبيل« سبط اکبر» بودن نيز برخوردار است. حلم بي‌‌پايان، علم فراوان، جود و عبادت، زهد و بلاغت، تواضع و شجاعت آن حضرت، نه دوست بلکه دشمن را به اعتراف و اعجاب واداشته است؛ و فضيلت و افتخار، آن است که دشمن به آن گواهي دهد.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از خطبه دوم با سالروز شهادت حسین فهمیده اشاره نمود و تصریح کرد : شهید فهمیده نتیجه تربیت صحیح و برگرفته از سیره عاشورایی است و باید این الگوی آحاد افراد جامعه اسلامی باشد.

حجه الاسلام والمسلمین سلیمانی در ادامه با یادآوری سفر دوره ای وزیر خارجه آمریکا به پاکستان و هند گفت : امروزه جهان متوجه بی آبرویی دولت مردان آمریکا شده است و همه می دانند که این حرکات جز به منظور اختلاف انداختن بین ملت ها انجام نمی گیرد.

وی افزود : بیداری اسلامی پیامی جز ذلت استکبار جهانی نداشته و تلاش آمریکا برای خاموش کردن این شعله ناکام خواهد ماند. مستكبران برای مقابله با این اندیشه و خنثی كردن این مبارزات به تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه و بسیج كشورهای تحت سلطه خود روی آورده اند تا از گسترش روز افزون این اندیشه های ناب جلوگیری كنند. منطقه خاورمیانه به صحنه مقابله تفكر اسلامی با اندیشه های استكباری تبدیل شده است كه در نهایت با بهم پیوستگی و اتحاد مسلمانان، پیروزی برای امت رسول اكرم(ص) رقم خواهد خورد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده