رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
  • کد خبر : ۳۸۱۶۵
  • چاپ خبر : پاسخ محکم ملت به یاوه‌گویی‌های ترامپ در ۱۳ آبان/ پیاده روی اربعین حرکت سیاسی و عبادی است
امام جمعه بافق:

پاسخ محکم ملت به یاوه‌گویی‌های ترامپ در ۱۳ آبان/ پیاده روی اربعین حرکت سیاسی و عبادی است

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول این هفته نماز جمعه با دعوت از همه نمازگزاران به تقوای الهی پیرامون زیارت قبور ائمه و آثار سازنده آن سخن نمود و گفت: ائمه اطهار (ع) درباره زیارت قبور امامان تاکید کرده اند،در زمان خلفای عباسی از این امر جلوگیری […]

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول این هفته نماز جمعه با دعوت از همه نمازگزاران به تقوای الهی پیرامون زیارت قبور ائمه و آثار سازنده آن سخن نمود و گفت: ائمه اطهار (ع) درباره زیارت قبور امامان تاکید کرده اند،در زمان خلفای عباسی از این امر جلوگیری می شد اما امامان معصوم ما پیوسته به اهمیت انجام آن سخن می گفتند.

سلیمانی با اشاره به برخى از آثار سازنده زیارت قبور گفت:

1-زیارت قبور، ما را متوجه آخرت کرده، از غرورمان مى کاهد.

2-زیارت قبور ائمه، علما، صلحا، و خدمت گذاران نوعى تقدیر از مقام آنهاست

3- وقتى که به زیارت این بزرگان مى رویم مى خواهیم از آن ها تقدیر کرده و بگوییم که شما را فراموش نکرده ایم. زیارت نوعى تقدیر از نقش هدایت گرى و یا خدمت خالصانه انسان هاى بزرگ است.

زیارت قبور، تجدید بیعت با انبیا و اولیا است. مسلمانان با زیارت قبور انبیا و ائمه (ع)مى گویند ما در همان مسیرى که شما بودید قدم برمى داریم و در حقیقت از پویندگان راه شما هستیم.

وی با تاکید بر تشرف زیارت حرم ائمه اطهار(ع) با توجه به روایات و سخنان امامان افزود: کسی که قدرت جسمی و مالی برای رفتن به زیارت قبور ائمه به ویژه زیارت اباعبدا…الحسین(ع) دارد، اگر به زیارت امام حسین(ع) مشرف نشوند به فرمایش امام سجاد (ع) خدا در جهنم آنان را خواهد سوزاند.

امام صادق(ع) نیز فرمودند: زیارت امام حسین(ع) واجب بر هر مرد و زنی است که قدرت و توانایی جسمی داشته باشد. این یک فریضه الهی است که مسلمان و شیعه به زیارت قبرسالار شهیدان بروند. امام صادق(ع) همچنین فرمودند هر کس که توان رفتن به زیارت امام حسین(ع) را ندارد برروی بلندی بایست و به ایشان عرض سلام کند.

امام جمعه شهرستان درباره اهمیت حرکت زائران حسینی در پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: 30 میلیون نفر امسال در پیاده روی اربعین زائر حرم امام حسین (ع) هستند. این حرکت از نظر سیاسی مشت محکمی به دهان دشمنان و داعش است که بر علیه ائمه تلاش می کنند.

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز 13 آبان و 3 واقعه مهم تاریخی آن گفت: 13 آبان روزی ا ست که 3 واقعه مهم در تاریخ ایران، در سه دوره مختلف رخ داده است،روز تبعید حضرت امام، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان معتقد و عدالت خواه و به دلیل تاثیرگذاری این روز در تاریخ کشور و شکل گیری انقلاب اسلامی، روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است.

وی گفت: در 13 ابان 43  شاه امام را تبعید کرد و در 13 آبان 57 موجی در کشور ایجاد شد و خیلی عظیم از دانش اموزان در مخالفت با رژیم حاکم تظاهرات کردند و شاه در پاسخ این حرکت دانش آموزان آنان را به شهادت رساند.

با پیروزی انقلاب لانه جاسوسی  امریکا که منبعی بود برای مخابره اخبار کشور،توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) با حرکتی خودجوش بعد از 10 ماه این لانه جاسوسی در 13 آبان 58 آزاد شد.

امام جمعه شهرستان در ادامه سخنان خود به مسئله مهمی که امروز آمریکا برای تحقق آن تلاش می کند اشاره کرد و گفت: مسئله ای که امروز امریکا درحال دامن زدن است  این است که می خواهند مردم را به نظام بد بین کند.

ممکن است در کشور بیکاری باشد اما وقتی مقایسه می کنیم به وضوح می بینیم که کشور ما در جایگاه بالایی قرار دارد، دولت ما خدمتگزار کشور است و تلاش برای اهداف آن می کند. دشمن می خواهد تفرقه بین نظام و مردم ایجاد کند اما مردم در سفر اربعین امسال به کربلا جواب دشمن را خواهند داد. حرکت کاروان امام حسین(ع) از نجف به کربلا خود اسکتبار ستیزی بود. امروز بعد از 1400 سال 30 میلیون به دیدار حسین شتافتند،حضور مردم درپیاده روی اربعین نوعی سازندگی برای خود فرد و یک مانور سیاسی و بین المللی است.

وی درباره حضور پرشکوه تر همگان در راهپیمایی 13 آبان گفت: روز 13 آبان همه با حضور خود برای مقابله با استکبار ستیزی و با حمایت از مقام معظم رهبری به یاوه گویی های ترامپ رئیس جمهور آمریکا پاسخ کوبنده خواهیم داد.

این حرکت پرشور عظمت و قدرتی است برای کشور و نظام، مقام معظم رهبری در پیام خود به رئیس حوزه مقاومت فرمودند که مسئولین فلسطین را فراموش نکنید، ما با مبارزه با صهیونسم آنان را نابود خواهیم کرد.

سلیمانی با اشاره به در پیش رو داشتن روز فرهنگ و اقتصاد مقاومتی و استفاده از موقعیت ها و فرصت های خوب حاکم شده در کشورخواست تلاش برای خود کفا شدن کنیم تا وابسته به دیگر دستگاه ها نباشیم.

 وی همچنین درباره دیدار دوشنبه گذشته مسئولان شهرستان با وزیر تصریح کرد: صحبت های زیادی شد ،مسائل و مشکلات شهرستان مورد بررسی قرار گرفت، قول داده شد هر چه سریع تر اقدامات لازم در جهت اعزام متخصص به پلی کلینیک شهرستان،اتمام پروژه های گندله و فولادو رفع مشکل بیکاری جوانان در دستور کار قرار گیرد.

در پایان امام جمعه بار دیگر با دعوت از همه مردم و نهاد ها و ارگان ها به راهپیمایی 13 آبان خواست تا با حضور هر چه باشکوه تر در این راهپیمایی حمایت خود را از آرمان های رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری اعلام کنند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده