رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
  • کد خبر : ۳۸۳۵
  • چاپ خبر : ورود 17 میلیون نفر به کربلا برای اربعین / 2.2 میلیون نفر از ایران آمدند

ورود 17 میلیون نفر به کربلا برای اربعین / 2.2 میلیون نفر از ایران آمدند

گزارش آفتاب بافق به نقل از عصرایران: وزیر دفاع عراق اعلام کرد بیش از 17 میلیون نفر برای گرامیداشت سالگرد چهلم امام حسین به شهر کربلا آمده اند. خالد العبیدی وزیر دفاع عراق توضیح داد: تعداد زائران شیعه که برای سالگرد چهلم امام حسین به شهر کربلای مقدس آمده اند از 17 میلیون نفر عبور […]

گزارش آفتاب بافق
به نقل از عصرایران:

وزیر دفاع عراق اعلام کرد بیش از 17 میلیون نفر برای گرامیداشت سالگرد چهلم امام حسین به شهر کربلا آمده اند.

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق توضیح داد: تعداد زائران شیعه که برای سالگرد چهلم امام حسین به شهر کربلای مقدس آمده اند از 17 میلیون نفر عبور کرده است.

العبیدی که به هنگام دیدار از شهر کربلا سخن می گفت ادامه داد: تعداد زائران از کشورهای عربی و غیرعربی 4.5 میلیون نفر است که نیمی از آنها ایرانی اند. تعداد زائران عراقی هم به 13 میلیون نفر رسید

مقامات عراقی اوایل هفته گفته بودند که بیش از یک میلیون ایرانی برای زیارت کربلا با عبور از مرز، وارد عراق شدند.

وزیر دفاع عراق افزود: این تعداد از زائران کربلا فرماندهان عملیات تامین امنیت را مجبور کرد طرح های خود را تغییر دهند و ورودی های جدیدی را به این شهر باز کنند.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: در حالی که سالگرد چهلم امام حسین روز شنبه 13 دسامبر است اما میلیون ها شیعه از روزها قبل با پای پیاده به سمت کربلا حرکت کردند تا مرقد امام حسین سومین امام معصوم و برادرش حضرت عباس را زیارت کنند.

مقامات عراقی امسال برای کنترل شرایط، تدابیر شدید امنیتی را به اجرا گذاشته اند که شامل بستن بسیاری از راه های اصلی در پایتخت (بغداد) و جلوگیری از رفت و آمد خودروها میان بغداد و کربلاست.

مراسم اربعین امسال پس از چند ماه از سیطره داعش بر مناطق گسترده ای از عراق همزمان شده است.

داعش بارها وعده داده است برای تصرف بغداد و کربلا تلاش خواهد کرد.

عقیل الطریحی استاندار کربلا هم گفت: زیارت اربعین امسال بزرگترین در بین سال های اخیر است. زیارت اربعین امسال استثنایی است زیرا زائران از چالش گروهک های تروریستی داعش عبور کرده اند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده