رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
  • کد خبر : ۳۸۴۶۴
  • چاپ خبر : جهش در توسعه زیر ساخت های شهر مشهود است
فرماندار بافق:

جهش در توسعه زیر ساخت های شهر مشهود است

به گزارش آفتاب بافق؛ زاده رحمانی فرماندار بافق در جلسه پیگیری مطالبات مردمی و صورتجلسه 9 شهریور ماه 93 شب گذشته با حضور در مسجد جامع شهرستان ضمن تشکر از حضور مردم و مسئولان ضمن بیان اقدامات انجام گرفته به سوالات مردم نیز پاسخ داد. وی در بحث صورتجلسه شماره 44 و پیگیری های انجام […]

به گزارش آفتاب بافق؛ زاده رحمانی فرماندار بافق در جلسه پیگیری مطالبات مردمی و صورتجلسه 9 شهریور ماه 93 شب گذشته با حضور در مسجد جامع شهرستان ضمن تشکر از حضور مردم و مسئولان ضمن بیان اقدامات انجام گرفته به سوالات مردم نیز پاسخ داد.

وی در بحث صورتجلسه شماره 44 و پیگیری های انجام شده، با تشکر از نماینده محترم مجلس برای همراهی ها و مساعدت ایشان علی رغم گستردگی حوزه انتخابی، در بیان بندهای انجام گرفته صورتجلسه گفت:

در پیگیری و اجرا مصوبات صورتجلسه بحث احیا فولاد بافق بود که از جانب نماینده محترم مردم در مجلس و همچنین فرمانداری پیگیری های متعدد انجام شد.

طی جلسه ای که در استانداری برگزار شد، بحث گازرسانی مطرح شد. افتتاح کارخانه بدون گاز و استفاده از سوخت جايگزين مشکلاتی را ايجاد كرده بود که با پیگیری و صرف هزینه 12 میلیارد تومان توسط بخش خصوصي انجام گرفت و اکنون 4 ماه است که گاز به این قسمت تزریق شده است، همچنین مشکل راه وجود داشت که تلاش برای حل آن کردیم و در نهایت توانستیم  تعامل بین سنگ اهن و مجتمع فولاد برقرار کنیم، اکنون همه چیز برای شروع به کار فولاد بافق آماده است و باید گام های بعدی را با عزمی محکم برداشت.

وی در موضوع کارگران فسفات اسفوردی و ایجاد کارخانه با عنوان اینکه کارگر باید حق و حقوق خود را مطالبه کند، توضیح داد:  طی دعوت ازحیدری معاون اداره کل کار، رفاه و امور اجتماعی در جلسه ای به آنچه که حق کارگر است تاکید شد، ضمن این که دست هر سرمایه گزاری را برای همکاری مي فشاريم در  حمايت از کارگر، دست او را هم خواهیم فشرد. حیدری نیز طی دو جلسه خود در یزد و بافق صورتجلسه ای با همین مبنا با نظارت وی تنظیم شد که اقدامات ان در دستور کار قرار گرفت.

زاده رحمانی در ادامه سخنان خود در بحث ایجاد فرودگاه و دانشگاه فنی حرفه ای در شهرستان بیان کرد: در بحث احداث فرودگاه و سرمایه گزاری در مقیاس کوچک مبلغی بالغ بر 16 میلیارد تومان برآورد شده، طی درخواستی که در شورای تامین شهرستان داه شد این امر مصوب مي شود تا به استان ارسال شود.

همچنین در بحث راه اندازی دانشكده  فنی علاوه بر جلسات نماینده مجلس با آقایان شفیع و شمس، به اتفاق محمد رنجبر جلسه ای در استان یزد با مسئولان مربوطه داشتیم ،امكاناتي  نیاز به فراهم بود که انجام گرفت و در حال حاضر منتظر پذیرش دانشجو برای مهرماه 97 هستیم.

وی در پیگیری سرمایه گزاری در زمینه های صنایع مختلف موجود در شهرستان گفت: طی 6 سال گذشته بافق کمترین میزان اخذ تسهیلات را از بانک های استان داشته، متاسفانه سرمایه گزاری برای ورود به بخش های صنایع جانبی، قطعه سازی، صنایع تبدیلی و…انجام نشده، اما ان چه که دست ما است مورد پیگیری است. همچنین در بسته حمایتی تسهیلات ابلاغ شده با دعوت از چند اداره شهرستان و مطرح کردن بحث های زود بازده تلاش در حمایت از جذب این تسهیلات می کنیم، در این امر ضمن پیگیری ها و حمایت ها از سوی مسئولان همت و تلاش و روحیه خستگی ناپذیر یک کار فرما نیز حائز اهمیت است.

فرماندار بافق در ادامه سخنان خود به سایر اقدامات انجام گرفته در بحث صنایع و زیر ساخت های لازم شهرستان اشاره نمود و اظهار کرد:

– در زمینه پهنه صنایع غذایی و صنايع غير متعارف به اتفاق محمدی عضو شوراي شهر در جلسه ای با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتي پیگیری شد و  گزارش آن در جلسات دیگر خواهیم داد.

– سایت 90 هکتاری کارگاه مزاحم شهری نیز به مرحله اخر رسیده که آقای حیدری مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری ها مستقیما مسئول پیگیری هستند، همچنین پیگیری پهنه هایی در منطقه سبز دشت نیز هستیم.

– در بحث زیر ساخت ها سعی بر این بوده با دعوت از ادارات کل زیر بنایی و ارتباطات موجود، بتوانیم زیر ساخت های شهرستان را تکمیل کنیم.

 سال گذشته مسئله گاز رسانی یکی از دغدغه های شهرستان بود که بحمدلله انجام گرفت و امروز شاهد تزریق گاز به  خانه های مردم در سبز دشت هستیم که تا دهه فجر سال جاری این امر تحقق خواهد گرفت. جای دارد از مسئولین وقت که پیگیر خط انتقال گاز از دوراهی مهریز به سمت بافق بوده اند تشکر و قدردانی شود. خط لوله 24 اینچی که از یزد به بافق آورده شده برابري با قطر و حجم خط لوله انتقال گاز اصفهان به یزد می کند و این امتیازی است تا در اینده برای تامین گاز جوابگوی صنایع و نیروگاه سیکل ترکیبی نیز باشیم.

– پیرامون اقدامات مخابراتی این شهرستان مبلغ 5 میلیارد و  200 میلیون تومان هزینه شده، برخی محلات فاقد تلفن ثابت بودن که این امر انجام گرفت.باید تعاملی با شهرداری نسبت به اجرای طرح فیبر نوری در منازل خیابان مهدیه انجام گیرد، فیبر نوری در بافق به علت پایدار نبودن از قدیم  از راه آهن شهرستان گرفته شده، اکنون حدود 1 ماه است که فیبر نوری از شهرک صنعتی بافق به فهرج وصل شده و تنها شهر در استان هستیم که اکنون دو فیبر نوری در آن برقرار است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده