رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
  • کد خبر : ۳۸۴۶۷
  • چاپ خبر : مسئولان با جدیت پیگیر مطالبات مردم هستند
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

مسئولان با جدیت پیگیر مطالبات مردم هستند

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد رضا صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته درجلسه پیگیری مطالبات مردمی، با حضور در مسجد جامع شهرستان، ضمن گزارش دهی از اقدامات انجام شده به سوالات مردم پاسخ داد. وی تشکر از مسئولان به ویژه فرماندار بخاطر تلاش و زحمات وی در راستا پیشبرد توسعه و رونق […]

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد رضا صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته درجلسه پیگیری مطالبات مردمی، با حضور در مسجد جامع شهرستان، ضمن گزارش دهی از اقدامات انجام شده به سوالات مردم پاسخ داد.

وی تشکر از مسئولان به ویژه فرماندار بخاطر تلاش و زحمات وی در راستا پیشبرد توسعه و رونق آینده شهر، شورای سابق و شورای پنجم، حضور کلیه عزیزان در جلسه را نشان دهنده اهمیت به مسائل شهر دانست.

نماینده مردم در بیان اینکه مسائل به طور کامل و جامع توسط مسئولان مطرح شده ،با تاکید بر صدق اقدامات انجام شده درباره علت و فایده برگزاری این جلسات گفت:اگر نگاهی به سه سال گذشته شود متوجه تغییرات و سرمایه گزاری های انجام شده در شهر به ویژه بحث پروژه گندله سنگ آهن خواهیم بود. حقیقتاً گندله کار خیلی بزرگی است که به برکت حضور و خواست شما مردم انجام شد و این از سمت مسئولان قابل تقدیر است.

صباغیان درباره پیگیری های مربوط به کارخانه فولاد و بحث گندله آن بیان کرد: بحث کارخانه فولاد طبق صورتجلسه بسته شده و پیگیری های لازم در حال اقدام است.اما درباره فولاد،8 سال است کلنگ آن زمین خورده اما 5 سال به دلیل واگذاری به بخش خصوصی،کاری برای ان انجام نگرفته است. کار فولاد تقریبا اتمام گرفته است،اما سنگ اندازی های بزرگی وجود دارد. دو هفته قبل درباره همین موضوع جلسه به همراهی ابویی با وزیر صنعت و معدن انجام گرفت. دستورات خوبی داده شد و در نهایت جمعه گذشته اقدامات انجام شده با حضور کارشناسان در شهر مورد بررسی قرار گرفت که پس از تایید دستور مجوز و تامین خوراک داده شد، تنها دریافت تسهیلات و پول مطرح است که با تصویب صندوق توسعه ملی از طریق بانک این کار انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود به بیان اقدامات و پیگیری های انجام شده از سوی نماینده مردم برای این شهرستان کرد  و گفت:

– در بحث 15 درصد که از ما خواسته و در صورتجلسه عنوان شد.

طی جلسات متعدد با وزیردر طول یک سال گذشته این امر مورد پیگیری قرار گرفت.

طی 4 جلسه با رئیس صندوق فولاد علی رغم پیگیری ها برای این موضوع،نتیجه ای حاصل نشد که در نهایت با طرح سوال از 4 وزیر قول جلسه داده شد و با حضور مسئولان شهر فرماندار و امام جمعه و… جلسه تشکیل و کارگروهی تشکیل شد تا بحث عوارض دنبال شود.امتیازات خوبی با وجود مسئله خصوصی سازی و در اختیار ندادن این امتیازات از جانب مقابل در بحث 2 درصد بود که با پیگیری های متعدد مجبور به دادن آن شدند.

بسیاری ازکارگران توسط  بخش خصوصی از کار اخراج شدند اما درکارخانه گندله با وجود مسائل و مشکلات متعددش 350 نفر بطور مستقیم مشغول به کار هستند ،گندله به محض تولید خود در آمدی بیشتر از عوارض را خواهد داشت.

– در بحث سلامت شهر احداث درمانگاه تامین اجتماعی یکی از مسائل مطرح شهر بود که بحمدلله احداث شد و ان شاءالله با پیگیری های انجام شده شاهد حضور متخصصین در این درمانگاه خواهیم بود.همچنین 9 میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان بافق در نظر گرفته شد که 1 میلیارد و 200 میلیون تومان برای تجهیزات بیمارستان اختصاص داده شد.

– در بحث راه سازی جاده بافق- یزد بعد از 5 سال توقف اکنون طی یک سال و نیم گذشته شاهد پیشرفت روند پروژه و اتمام کار جاده تا اواخر سال جاری هستیم، همچنین جاده نوق و خرانق 40 کیلومتر آن کار شده که اتمام این پروژه نیز خود تحول بزرگی است.

– طرح راه اندازی دانشگده فنی و حرفه ای مطرح شد که طی چند جلسه با معاون وزیر و پیگیرهای مداوم فرماندارمحترم،مجوز دریافت شد و از مهرماه سال جاری شاهد پذیرش دانشجو در این دانشکده خواهیم بود.

– برگزاری جلسات متعدد با موضوع کارخانه صنایع جوار معدنی  و پیگیری احداث آن

– پیگیری برای دریافت چند دستگاهآمبولانس برای شهرستان

– دوبانده شدن جاده بافق و بهاباد که تصویب و از سال اینده اعتبارات به آن تعلق خواهد گرفت

– در بحث حقوق و مزایا و امنیت شغلی کارگران کوشک طی جلسات متعدد با مدیران،فرماندار و دیگر دستگاه ها  این امر بهبود گرفت.

 – ارائه 4 طرح به مجلس که یکی از ان ها با عنوان پاسخگویی وزرا و رئیس جمهور با حضور در مجلس مورد تصویب قرار گرفت.

– پرسش 20 سوال از وزرا، که آخرین آن طرح مشکلات کارگران و قرار دادسفید امضا، ندادن حق و حقوق کارگران و تاخیر در پرداخت آن، اخراج کارگرکه در این زمینه پیگیری های بسیار برای درد و مشکل کارگران انجام گرفت.

– 43 تذکر به مجلس یا نطق در پیگیری مشکلات مردم

– پیگیری 57 مورد از اقدامات برای شهر در راستا اهداف آن

– پیگیری در دریافت 200 میلیون تومان برای طرح های مطالباتی قطرم

– برگزاری 32 جلسه با وزیر در دریافت کوپه قطار برای بهاباد بدون محدودیت در گرفتن از منطقه ای خاص

در پایان گزارش خود از تلاش همه مسئولان و کارگروه تشکر و قدردانی می کنم، به جد تیم کارگروه خوب به کار خود عمل کرده،پیگیری ها توسط اعضا و با حمایت ها مسئولین و دستگاه ها انجام می شود.در مجموع آنچه در توان بوده با همکاری 5 شهرستان برای شهرها و دفاع از حقوق شهرانجام شده است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده