رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
  • کد خبر : ۳۸۵۰۰
  • چاپ خبر : تایید سلامت تیلاپیا توسط فائو و مصرف این ماهی در ۱۸۰ کشور

تایید سلامت تیلاپیا توسط فائو و مصرف این ماهی در ۱۸۰ کشور

همایش علمی توسعه آبزی پروری با محوریت ماهی تیلاپیا توسط سازمان شیلات برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق،همایش علمی توسعه پایدار آبزی پروری با محوریت تولید ماهی تیلاپیا، تنوع روش های تولید، مسایل زیست محیطی و تحقیق و توسعه با حضور دو پروفسور انگلیسی تبار که از با سابقه ترین افراد در تولید و پرورش ماهی […]

همایش علمی توسعه آبزی پروری با محوریت ماهی تیلاپیا توسط سازمان شیلات برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق،همایش علمی توسعه پایدار آبزی پروری با محوریت تولید ماهی تیلاپیا، تنوع روش های تولید، مسایل زیست محیطی و تحقیق و توسعه با حضور دو پروفسور انگلیسی تبار که از با سابقه ترین افراد در تولید و پرورش ماهی تیلاپیا محسوب می شدند، دیروز در سازمان شیلات ایران برگزار شد.

در ابتدای این همایش حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست با تولید ماهی تیلاپیا در محیط های بسته مخالف است، گفت: برای افزایش آگاهی و شفاف کردن مباحث برای برخی مخالفان تولید ماهی تیلاپیا، سازمان شیلات ایران از دو کارشناس بین المللی دعوت کرده است تا سندی برای توسعه و پرورش ماهی تیلاپیا برای کشور تهیه کنند.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بر این باور است که برای حفظ اکوسیستم و ذخایر گونه های بومی، ماهیان تیلاپیا نباید به آب های آزاد کشور راه پیدا کند، این درحالیست که تیلاپیا امکان ادامه حیات در هر شرایطی را ندارد؛ به طور مثال تیلاپیا در آب های شمال کشور با دمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد نمی تواند زندگی کند.

در همین خصوص محمد پورکاظمی رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران گفت: مخالفت سازمان محیط زیست با تولید ماهی تیلاپیا در کشور از هشت سال گذشته تاکنون، پرورش زیرزمینی این نوع ماهی را در برخی استان های جنوبی، مرکزی و حتی شمالی کشور در پی داشته است.

وی افزود:  ۷۰ تن ماهی تیلاپیای آماده فروش نشان از میزان بالای تولید غیرمجاز این ماهی در کشور دارد؛ با این وجود اگر سازمان حفاظت محیط زیست با پرورش این گونه ماهیان در محیط های بسته موافقت کند این واحدها تحت نظارت قرار می گیرند.

در ادامه این همایش دکتر پروفسور پیتر ادواردز استاد بازنشسته AIT و کارشناس بین المللی آبزی پروری و محیط زیست به ارائه اهمیت تولید ماهی در جهان پرداخت؛ سپس دکتر راجر پولین کارشناس بین المللی آبزی پروری و تیلاپیا در خصوص توسعه آبزی پروری و حفظ تنوع زیستی بر تولید گونه تیلاپیای نیل در ایران تاکید نمود.

مقاومتی نیوز

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده