رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
  • کد خبر : ۳۸۵۹۴
  • چاپ خبر : نذر کتاب امری مؤثر و ماندگار در ترویج فرهنگ کتابخوانی است+ تصاویر
مدیر کتابخانه های عمومی بافق:

نذر کتاب امری مؤثر و ماندگار در ترویج فرهنگ کتابخوانی است+ تصاویر

الهام آقایی مدیر کتابخانه های عمومی در نشست خود با خبرنگاران شهرستان بافق گفت: طرح نذر کتاب ایده ای موثردر کنار نذرهای اقتصادی است که می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مؤثر باشد. به گزارش آفتاب بافق،در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی عصر امروز الهام آقایی مدیر کتابخانه های عمومی بافق نشستی با […]

الهام آقایی مدیر کتابخانه های عمومی در نشست خود با خبرنگاران شهرستان بافق گفت: طرح نذر کتاب ایده ای موثردر کنار نذرهای اقتصادی است که می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مؤثر باشد.

به گزارش آفتاب بافق،در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی عصر امروز الهام آقایی مدیر کتابخانه های عمومی بافق نشستی با خبرنگاران شهرستان بافق برگزار نمود.

در این نشست الهام آقایی ضمن تشکر از حضور خبرنگاران در این نشست،هدف از این برنامه را ترویج فرهنگ اهدا کتاب با توجه به نقش مؤثر رسانه در این امر عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات کتابخانه های شهرشتان بافق کمبود کتاب است،به ویژه در رده های سنی کودکان و نوجوانان،امروز رسانه با توجه به نقش مؤثر خود در اطلاع رسانی می تواند با فرهنگسازی دراین زمینه  کمک به دریافت کتاب های بلا استفاده افراد و نیز تبلیغ ایده نذر کتاب در کنار نذرهای اقتصادی کند که این گامی هدفمند در ترویج این امر خداپسندانه و ماندگار در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: از مردم  خواهشمندم تا با اهدا کتب بلا استفاده خود به کتابخانه ها برای استفاده دیگرعلاقمندان نقش مؤثر در حل مشکل کمبود کتاب کتابخانه های شهرستان داشته باشند.

آقایی با بیان این مطلب که تلاش ها و گفتگوهایی با مدارس شهرستان انجام رفته تا این گونه کتاب ها با اهدا دانش آموزان به کتابخانه های مدارس جمع اوری شود، گفت: متاسفانه مدارس ما فاقد کتابخانه هستند و یا دارای کتاب هایی هستند که مناسب رده سنی دانش آموزان نیست،اما نظر به آن داریم تا در هفته کتاب و کتابخوانی،با تبلیغ گسترده تر در زمینه اهدا کتاب این عمل نیک را در طی بازدید دانش آموزان از کتابخانه تحقق دهیم.

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بافق در سخنان خود گزارشی از عملکرد اقدامات انجام گرفته برای  کتابخانه های این شهرستان داد و گفت:شهرستان بافق دارای 4 کتابخانه است،که 3 کتابخانه  آن شهری و 1 روستایی است. هم اکنون حدود78 هزار جلد کتاب در داخل کتابخانه می باشد که مورد استفاده 4 هزار کتابخوان عضو شده در کتابخانه ها می باشد.

وی اظهار کرد:طی 4 سال گذشته کتابخانه های ما ازاستاندارد های لازم برخوردار نبودند و این علتی بود تا از دریافت بسیاری از امتیازهای استان و کشور برای کتابخانه ها محروم باشیم.

آقایی با عنوان اولین اقدام در جهت حل مشکلات عمرانی و بهسازی کتابخانه ها بیان کرد: اولین گامی که انجام گرفت برگزاری جلسه انجمن با حضور اعضا آن بود،که توانستیم با تلاش زاده رحمانی فرمانداربافق به عنوان رئیس این انجمن و 7 نفر دیگر از اعضا  با مطرح کردن طرح تعمیرات کتابخانه محمد مفیدی اقدام به پیگیری برای شروع تعمیرات ساختمان کتابخانه کنیم،که پس از یکسال پیگیری در این امر کار تعمیرات را ازسال 93 آغاز و 27 شهریور سال جاری به اتمام رسانیم.

وی درباره تامین اعتبارات انجام شده برای کتابخانه های این شهر افزود: 400 میلیون تومان هزینه در بخش عمرانی،بهسازی،تاسیسات و تجهیزات، 150 میلیون تومان تامین اعتبار از مصوبات انجمن کتابخانه ها در زمان طلایی مقدم فرماندار سابق،250 میلیون تومان از نیم درصد شهرداری آقای نوروز زاده تصویب و مصوبه شد. 20 میلیون تومان نیز توسط شرکت سنگ آهن مرکزی کمک شد که جا دارد تشکری ویژه از آقای محمد جوادعسکری شود،زیرا بر خلاف وظیفه خود و با اهمیت دادن ایشان به بحث کتاب و کتابخوانی ما را حمایت کردند.

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام شده برای سایر کتابخانه های شهرستان اشاره کرد و گفت: کتابخانه روستایی مبارکه جزء کتابخانه هایی بود که از استانداد های لازم برخوردار نبود این مسئله در بازدید بازرسان کشوری عنوان شد و تاکید بر بسته شدن این کتابخانه شد، اما با همکاری دهیارو شورای روستای مبارکه تصمیم بر تعمیر و بهسازی این ساختمان گرفته شد،که این امر مبلغی بالغ بر 45 میلیون تومان را به خود اختصاص داد. ان شاءالله در هفته کتاب و کتابخوانی که از تاریخ 20 الی 25 آبان ماه است،مراسم بازگشایی کتابخانه منتظران مهدی مبارکه انجام می گیرد.

همچنین کتابخانه آهنشهرطی بازدید مدیرعامل محترم سنگ آهن،تصمیم برانجام کار تعمیرات ساختمان آن گرفته شد. کتابخانه ارشاد نیز در جلسه گذشته انجمن کتابخانه که در مهرماه سال جاری با حضور اعضا انجمن برگزار شد،مقرر شد تا با صدور مجوز،کار تعمیرات این ساختمان با هزینه 200 میلیون تومان با تامین اعتبار از طرف فرماندارمحترم و ما بقی مازاد توسط شهرداری انجام گیرد.

آقایی در بحث اقدامات فرهنگی کتابخانه مفیدی در تابستان با عنوان طرح اوقات فراغت،برگزاری کلاس های رباتیک،صنایع دستی،نقاشی،طراحی و خطاطی  اشاره کرد که به دلیل پایین بودن هزینه ثبت نامی این کلاس ها مورد استقبالی ویژه از سوی خانواده ها بود.

وی در پایان سخنان خود نقطه عطف کتابخانه مفیدی در سال جاری را جشنواره کتابخانه رضوی که مسابقه ای بین المللی وبرگزار شده در سطح کشورعنوان کرد،که کتابخانه عمومی مفیدی شهرستان بافق موفق به کسب رتبه اول استانی در بحث شرکت کنندگان این مسابقه شد.

 لازم به ذکر است در این برنامه بازدید از کتابخانه عمومی محمد مفیدی نیز توسط خبرنگاران  انجام گرفت.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده