رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
  • کد خبر : ۳۸۶۲
  • چاپ خبر : مدير كل اوقاف و امور خيريه يزد:وقف ظرفيت رفع نيازهاي جامعه را دارد / وقف يعني گسترش فرهنگ اسلامي

مدير كل اوقاف و امور خيريه يزد:وقف ظرفيت رفع نيازهاي جامعه را دارد / وقف يعني گسترش فرهنگ اسلامي

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، مراسم تكريم و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه بافق با حضور مدير كل اوقاف و امور خيريه استان ، امام جمعه ، فرماندار ، جمعي از مسئولين محلي و اقشار مختلف مردم در حسينيه آستان امامزاده عبدالله اين شهرستان برگزار شد. مدير كل اوقاف و امور […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، مراسم تكريم و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه بافق با حضور مدير كل اوقاف و امور خيريه استان ، امام جمعه ، فرماندار ، جمعي از مسئولين محلي و اقشار مختلف مردم در حسينيه آستان امامزاده عبدالله اين شهرستان برگزار شد.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان يزد با بیان این که یکی از وظایف اصلی اوقاف در موضوع وقف های جدید، احیاء موقوفات و بقاع متبرکه است گفت: قدم برداشتن در راستای وقف های جدید، و تبدیل شدن امام زادگان به قطب فرهنگی از جمله اقدماتی بود که اوقاف طی این سال ها با همت مضاعف پیگیر است .

"حجت الاسلام غلامرضا عادل" با اشاره به اينكه يكي از موهبتهاي وقف حضور سيد الشهدا در دستگاه وقف مي باشد خاطرنشان كرد : وقف چشمه اي است كه هميشه جاري و احساني ماندگار است .

وي وقف را يكي از شاخص هاي گسترش فرهنگ اسلام خواند و بيان داشت : وقف ظرفيت رفع نياز هاي جامعه را دارد ، اگر وقف بصورت صحيح اجرا شود.

مدير كا اداره اوقاف و امور خيريه استان يزد افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، لذا باید امکانات و زیر‌ساخت‌های لازم را برای تحقق این امر در امامزاده‌ها فراهم کرده و در این راستا گام برداریم.

امام جمعه بافق نیز در این مراسم با بيان اينكه در راس اوقاف نماينده ولي فقيه حضور دارد ، فعالیت در اوقاف را از جمله کارهای مقدس و ظريف برشمرد و خاطر نشان كرد : مسئله وقف خيلي دقيق و حساب شده است بايد دقيقا اجرا شود.

حجه الاسلام سلیمانی افزود:بايد نگاه مردم نسبت به وقف عوض شود تا شاهد احياء موقوفات و گسترش فرهنگ وقف باشيم زيرا با اين کار موجبات پيشرفت شهر و روستاها فراهم خواهد شد.

سلیمانی افزود :شفاف سازی در مورد موقوفات مهم ترین دغدغه ای است که ذهن مردم و مسوولین را به خود جلب کرد و این کار باید به دقت انجام گیرد.

فرماندار بافق در اين آيين ضمن تقدير از زحمات حجت الاسلام فلاح و آثاري كه وي از خود بجاي گذاشته است گفت: تنها اقدامی که هیچ وقت از اذهان جامعه پاك نمی شود، سنت حسنه وقف است.

سيد مهدي طلايي مقدم فعالیت در عرصه وقف را یک امر مقدس ارزیابی کرد و اظهار داشت : سنت پسندیده وقف در همه ادیان بسیار نیکو بوده و بينش و پيش بيني گذشتگان نسبت به امر وقف از جایگاه والایی برخوردار است.

در پایان جلسه از زحمات سه ساله "حجت الاسلام محمد علي فلاح" رئیس سابق اوقاف شهرستان تجلیل و "حجت الاسلام محمد علي كارگران" به عنوان رئیس اوقاف و امور خیریه بافق معرفی شد.

IMG_1163 IMG_1204 IMG_1216 IMG_1224 IMG_1232 IMG_1241 IMG_1243 IMG_1250 IMG_1264 IMG_1296 IMG_1330

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده