رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
  • کد خبر : ۳۸۶۴۰
  • چاپ خبر : وعده زاده رحماني به هنرمندان عملي مي شود
گزارش تصویری:

وعده زاده رحماني به هنرمندان عملي مي شود

خانه ابوالحسن اعتمادی ها تحت عنوان خانه هنرمندان به زودی افتتاح خواهد شد. به گزارش آفتاب بافق، معاون فرماندار بافق در مصاحبه با خبرنگار آفتاب بافق با اعلام مطلب فوق گفت:طی نشست فرماندار محترم بافق با هنرمندان شهرستان در تاریخ 16 فروردین 96 ،افتتاح خانه هنرمندان در جهت تحقق وعده زاده رحمانی به این عزیزان […]

خانه ابوالحسن اعتمادی ها تحت عنوان خانه هنرمندان به زودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش آفتاب بافق، معاون فرماندار بافق در مصاحبه با خبرنگار آفتاب بافق با اعلام مطلب فوق گفت:طی نشست فرماندار محترم بافق با هنرمندان شهرستان در تاریخ 16 فروردین 96 ،افتتاح خانه هنرمندان در جهت تحقق وعده زاده رحمانی به این عزیزان به زودی انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه خانه ابوالحسن اعتمادی که زمانی حاکم شهر بوده است به عنوان خانه هنرمندان مورد بهسازی قرار خواهد گرفت، گفت: خرید این ساختمان با هدف حفظ بافت قدیمی و تاریخی شهر و نیز مکانی برای گردهمایی و انجام فعالیت های هنری توسط فرمانداری بافق انجام گرفته است.

طالعی افزود:این خانه شامل 17 اتاق با زیرزمین می باشد،سبک معماری این خانه همانند باغ تیتو است و تنها تفاوت آن ها در طاق پوش های بنا می باشد، باغ تیتو با داشتن طاق های خنچه پوش خود گویای دوران صفویه است، اما طاق های تمام دوراین بنا قدیمی بیان گر آن است که متعلق به اواخر دوران صفوی و اوایل قاجار است.

وی مساحت این بنای تاریخی را حدود 500 متر بیان کرد که با قیمت 163 میلیون تومان توسط فرمانداری و با همکاری شهرداری خریده شده است.

معاون فرماندار با عنوان این مطلب که مصالح ساخت این بنا توسط میراث فرهنگی این شهرستان تهیه شده، عنوان کرد: این بنا مبلغی بالغ بر 100 میلیون تومان را برای هزینه دستمزد کارگر و بنا به خود اختصاص خواهد داد، که از این مقدار 50 میلیون تومان آن با قول مساعدت فرماندار محترم،20 میلیون تومان توسط مدیرعامل شرکت سنگ آهن و همچنين با حمایت شرکت بافق شهاب، کار بهسازی و تعمیر این ساختمان انجام خواهد گرفت.

وی در پایان سخنان خود گفت:خانه هنرمندها با حفظ اسم خانه اعتمادی ها در ده فجر سال جاری و یا اواخر سال 96  افتتاح خواهد شد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده