رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر : ۳۸۸۳۲
  • چاپ خبر : تربت کربلا شفا وبرکت مضاعف نماز و اذکار/ کم رنگ کردن ارزش های اسلامی در اربعین توسط دشمن
امام جمعه بافق:

تربت کربلا شفا وبرکت مضاعف نماز و اذکار/ کم رنگ کردن ارزش های اسلامی در اربعین توسط دشمن

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام سلیمانی، امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز با دعوت از نماز گزاران به تقوی الهی به موضوع ارزش و ویژگی های تربت پاک امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: تربت مطهر حضرت سید الشهدا(ع) ویژگی های دارد که آن را هیچ تربتی ندارد،سجده کردن روی تربت حسین […]

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام سلیمانی، امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز با دعوت از نماز گزاران به تقوی الهی به موضوع ارزش و ویژگی های تربت پاک امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: تربت مطهر حضرت سید الشهدا(ع) ویژگی های دارد که آن را هیچ تربتی ندارد،سجده کردن روی تربت حسین در نمازهای واجب و مستحب ثواب اعمال را مضاعف می کند،خداوند متعال شفا را در تربت امام حسین (ع) قرار داده،پس چه زیباست که اذکار ما با تربت کربلا باشد.

سلیمانی با بیان روایاتی از امامان معصوم(ع)،درباره ارزش خاک تربت کربلا ازکلام امام رضا(ع) گفت:تمام خاک ها و خاک هایی که مربوط به ائمه اطهار است خوردنش حرام است، به جز تربت امام حسین(ع) که خداوند آن را شفا و درمان بیماری ها قرار داده است،بدون شک اگر کسی با ایمان و اعتقاد قلبی این کار را انجام دهد تحقق این کرامت خداوند را خواهد دید.

همچنین امام موسی کاظم (ع) می فرماید:همه خاک ها خوردنش حرام است مگر خاک سید الشهدا(ع) که بلامانع و حلال است. این روایات تاکید بر آن دارد که شفا،ذکر و نماز ما با تربت امام حسین(ع) برکتی دو چندان به خود می گیرد.

حجة الاسلام سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه به حضور گسترده کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در حماسه بزرگ اربعین اشاره کرد و حضور زائران و موج جمعیت عاشقان حسینی در طول دو سال گذشته را فراتر از تصورانسان دانست.

وی تلاش استثمارگران برای کم رنگ کردن این ارزش ها و اعتقاد قلبی مردم را نشانه ترس و احساس خطر کردن آن ها عنوان کرد و افزود: اربعین یک مانور بزرگ است در مقابل استثمارگران که به وسیله کشورهای اسلامی دیوارها را شکسته شده و از این رو دشمنان تلاش می کند جلوی این  حرکت عظیم را بگیرند،اما درود بر مردم عراق که از سفره خود می کاهند،از زندگی خود می زنند تا به بهترین شکل از زائران و ایرانیان پذیرایی  کنند.

امام جمعه شهرستان در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج فقه خود با جوانان اشاره کرد و گفت: رهبر ما با خرسندی حضور با شکوه جوانان را نشانه پیدا کردن راه دانست،راهپیمایی هایی که در کشور انجام می گیرد، قدرت شیعه و عظمت اسلام را به رخ جهانیان می کشد.

وی همچنین با بیان سفر پوتین به ایران که سبب توافق کشورهای ایران و روسیه شد،آن را وحدتی بزرگ برای مقابله با داعش دانست و افزود: اگر امروز داعش هیچ غلطی نمی تواند بکند به برکت همکاری روسیه و پوتین است و بحمدلله این اتفاق بزرگ با مخابره شدن بصورت زنده به گوش همه دشمنان رسید.

در ادامه سلیمانی شهادت هشت تن از مرزبانان عزیز را تسلیت گفت و بیان کرد:گروهی با ریال های عربستان و دلارهای امریکا می خواستند در مرزهای کشور کارهای تخریبی انجام دهند که به حول قوه الهی مرزبانان ما نقشه پلید آنان را با شجاعت،جان فشانی و دفاع از مرز و بوم کشور با نثار جان خود نابود کردند.

امام جمعه با بیان مناسبت های در پیش رو سالگرد وفات علامه طباطبایی صاحب کتاب تفسیر المیزان و هفته کتاب و کتابخوانی ضمن گرامیداشت یاد این مفسر قران و طلب علو درجات برای این عالم بزرگ،کتاب را بهترین دوست انسان عنوان کرد و با توصیه نسل جوان و محصلین به امر مطالعه آن را سرمایه ای برای موفقیت در مسیرهای زندگی دانست.

سلیمانی در پایان سخنان خود با اشاره به 28 صفر روز وقف،این باقی الصالحات را همانند هرس کردن درختی در فصل زمستان دانست که در تابستان وقتی میوه های آن به ثمر می نشیند،محصولی چندین برابر را به صاحب باغ می دهد.

وی با مخاطب قرار دادن مسئولان اداره اوقاف در اجرا کردن نیت فرد واقف گفت: مسئولان به نیت فرد واقف توجه کنند تا خدای نکرده در وقف خیانت نشود، پیشنهاد می کنم موقوفات را در جهت خودش هزینه کنید و به مردم اطلاع رسانی کنید.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده