رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
  • کد خبر : ۳۸۹۵۰
  • چاپ خبر : ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه است
مدیر عامل شرکت سنگ آهن:

ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه است

 مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بافق به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با مدیر عامل شرکت سنگ آهن دیدار کرد. به گزارش آفتاب بافق،همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی الهام آقایی مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بافق با محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن دیدار کرد. در ابتدا این دیدارالهام آقایی با […]

 مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بافق به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با مدیر عامل شرکت سنگ آهن دیدار کرد.

به گزارش آفتاب بافق،همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی الهام آقایی مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بافق با محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن دیدار کرد.

در ابتدا این دیدارالهام آقایی با اهدا لوح تقدیر به نمایندگی رقیه دوست فاطمیها مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد درسپاس از تلاش ها و حمایت های هرساله مدیر عامل شرکت به این نهاد فرهنگی،گفت: از سال 92 مدیریت کتابخانه های عمومی این شهرستان را به عهده گرفتم،حمایت های هرساله شما گامی موثردر ترویج فرهنگ اهدا کتاب و همچنین بهسازی و زیباسازی کتابخانه محمد مفیدی به عنوان کتابخانه مرکزی این شهرستان به همراه داشت،که اگر این تعامل و حمایت ها از سوی شما نبود این امر تحقق پیدا نمی کرد.

وی با بیان این مطلب که بافق نسبت به دیگر شهرستان ها از تعداد کتابخانه های کمتری برخوردار است و نیاز به احداث کتابخانه های بیشتری در سطح شهر دارد افزود: شهرستان بافق دارای 4 کتابخانه که شامل 3 کتابخانه شهری و 1 روستایی است و نسبت به دیگر شهرستان ها حتی شهرستان بهاباد از استاندارد های بسیار پایینی برخوردار بود که در این چندسال تلاش بر رفع مشکلات بهسازی آنان شد. اما مسئله ای که اکنون حائز اهمیت است احداث کتابخانه در نقاط پر جمعیت شهر است. خیابان مهدیه با توجه به جمعیت بالا و نیاز این نقطه برای احداث کتاب به تلاش و مساعدت مسئولان شهر نیازمند است.

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بافق با اشاره به قول مساعدت مدیر عامل شرکت سنگ آهن در ساخت کتابخانه عمومی در خیابان مهدیه تصریح کرد: با توجه به قول مساعدت شما برای ساخت کتابخانه در خیابان مهدیه در صورت خرید زمین،اما متاسفانه به دلیل اوقافی بودن زمین های این منطقه این امر میسر نشد.اما به دلیل پر جمعیت بودن این منطقه و پیمودن این مسیر طولانی برای رسیدن به کتابخانه مرکزی به عنوان نزدیکترین کتابخانه،سبب شده تا افراد علاقمند به کتاب و مطالعه نتوانند به این محل مراجعه کنند.

اقایی یکی از مشکلات مهم کتابخانه ها را کمبود کتاب به ویژه در بخش کودک و نوجوانان و همچنین مجوز نداشتن کتابخانه ها برای خرید کتاب عنوان کرد که نیاز به حمایت های مسئولان در رفع این مشکل دارد.

در پایان سخنان آقایی،مدیر عامل شرکت ضمن تشکر از حضور وی با بیان این مطلب که ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه است ،گفت: با توجه به اهمیت کتاب و ترویج کتابخوانی تلاش نمودیم تا نقش موثر در گسترش و تحقق این امر در شهرستان داشته باشیم اما باید کاری های بیشتری انجام شود. باید برای اهدا کتاب فرهنگسازی داشته باشیم چون اصل کتاب خواندن امر مهمی است که مورد غفلت واقع شده و مقام معظم رهبری نیز همواره نسبت به آن تاکید داشته‌اند.

وی افزود:ما برای اهدا کتاب و موضوع اهدا کتاب های بلا استفاده افراد باید اطلاع‌ رسانی کنیم، ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه را از جمله کارهای بزرگ و مهمی است که باید در این شهرستان گسترش پیدا کند.

عسکری در پایان سخنان خود با دادن قول مساعدت در تامین کتب مورد نیاز از آقایی مدیر کتابخانه های عمومی خواست تا با اطلاع رسانی گسترده در امر اهدا کتاب تلاش در ترویج این امر خداپسندانه در بین خانواده ها کند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده