رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
  • کد خبر : ۳۹۳۲۰
  • چاپ خبر : سفره ای که دارایی اش تنها تسبیح و ذکرصلوات است
گزارش تصویری:

سفره ای که دارایی اش تنها تسبیح و ذکرصلوات است

آفتاب بافق، در گذر از شب و عبور از کوچه ای تاریک،روشنی دل انگیزی چشمانم را احاطه کرد،بی هیچ اختیاری در قدم هایم به سمتش گام برداشتم و وارد آن مکان شدم. آرامشی معنوی به یکباره وجودم را فرا گرفت،عجیب بوی عطری معطر به مشام رسید،چشمانم را بستم تا برای لحظاتی آن هوا را نفس […]

آفتاب بافق، در گذر از شب و عبور از کوچه ای تاریک،روشنی دل انگیزی چشمانم را احاطه کرد،بی هیچ اختیاری در قدم هایم به سمتش گام برداشتم و وارد آن مکان شدم.

آرامشی معنوی به یکباره وجودم را فرا گرفت،عجیب بوی عطری معطر به مشام رسید،چشمانم را بستم تا برای لحظاتی آن هوا را نفس کشم.

چشم می چرخانم تا بهتر فضا را درک کنم. دسته ای از زنان و مردان جدا از هم در مسجد  به دور هم نشسته اند،جلوتر رفتم تا بدانم چه چیز آن ها را در این سیاهی شب به اینجا کشانده.

سفره ای با رنگ سبز در دو سوی خانه خدا پهن شده بود،سفره ای بی ریا و ساده  که تمام دارایی آن قاب هایی از تصاویر شهدا و پرچم هایی مزین به نام حضرت ابوالفضل(ع) و رقیه (س) بود و حاضرینی که با حالی سرخوش ازحضور خود در این محفل دانه های بلوری سبز رنگ تسیبح را از زیر انگشتان می غلتانند و  زیر لب ذکری را زمزمه می کردند.

کسی آن جلو محفل ایستاده بود و با نوایی خوش دلها را آماده می کرد نزد او رفتم.او را می شناختم،نامش ناصر رحیمی بود و از رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی،با سلامی گفتگویم را آغاز کردم و درباره این محفل نورانی از وی سوال کردم،با گرمی از من استقبال کرد و گفت: اینجا محفل نورانی ذکر صلوات است.صلوات را خداوند عالم فرمان می دهد به مومنین و مومنات و می فرماید: ((إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا )) الان 5 سال است که جلسه ختم نور و صلوات در روستای مبارکه در مسجد و خانه ها برگزار می شود.

وقتی از او پرسیدم که چه مدت است این محفل برگزاری می شود تازه به علت مزین شدن آن سفره ها به تصاویر شهدا پی بردم،وی گفت: این امر نورانی از سال 92 در هفته دفاع مقدس به برکت شهدا آغاز گردید و در جمعه هر هفته  بعد از نماز مغرب و عشا و قرائت قرآن همه سر این قرار 5 ساله که از قبل توسط بانی محیا شده،حضور پیدا خواهند کرد.

آن گونه که می گفت سیل مشتاقان ثبت نام کنندگان این محفل آن قدر زیاد است که تا پایان مهرماه سال آینده هر جمعه را یک بانی به اسم خود ثبت کرده است تا شریک این امر ساده اما با ثوابی بی شمار باشد.

رحیمی خرسند از تداوم این امر در این 5 سال آن هم به برکت شهدا،خدا را شاکر شد و از ویژگی های برگزاری این محفل و ذکر صلواتش گفت: الحمدلله با اخلاص این عزیزان این محفل با سه ویژگی خود برپا می شود، اول اینکه این سفره صلوات عضو هیچ حزب،گروه و جبهه سیاسی و غیر سیاسی نبوده و تنها با توسل بر محمد و آل محمد برگزار می شود.

دوم زمان برگزاری آن است که همیشه  ثابت است  و جمعه شب هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا به مدت حداکثر 30 دقیقه با ارسال 14 هزار صلوات و یا بیشتر برپا می شود، که همین مدت زمان کوتاه سبب شد تا عاشقان بتوانند زمانی را برای شریک شدن در این امر مقدس برای خود قرار دهند.

و سوم حضور افراد در سنین مختلف آن است،از کودک به سن تکلیف نرسیده گرفته تا پیرعصا زنان، که چیزی جزعشق آنان را به این محفل دعوت نمی کند.

آنچه زیبا بود و به چشم می آمد سفره های عاری از تجملات این مراسم نورانی بود،رحیمی می گوید اجازه ندادیم در این محفل نورانی و این سفره های هر چند ساده اما مملو از برکت و معنویت هزینه تجملاتی به خود اختصاص دهد،اینجا عاشقان تنها با دانه هایی شکلات و یا تکه ای نبات تبرک شده پذیرایی می شوند.

و چه بسیار کسانی که با حضور در پای این سفره و ذکر این صلوات به حاجات خود رسیده اند.این رزمنده جنگ تحمیلی می گفت : بسیاری نذر کرده اند و از همین سفره ها صاحب فرزند شده اند یا به کربلا مشرف شده اند،حتی بیمار در کما رفته با اعلام و التماس دعا خانواده اش در شب برگزاری این محفل با دعا حاضران به سلامت کامل رسیده است.

در پایان گفتگو با تشکر ازرحیمی و حس رضایت از حضور خود در این محفل نورانی با آرزوی حاجت روایی از وی خداحافظی کردم.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده