رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
  • کد خبر : ۳۹۴۲۶
  • چاپ خبر : شیوه امام رضا(ع) در مباحث علمی، استدلال و مبانی متفق علمی بود+تصاویر
حجة الاسلام دکتر شفیعی:

شیوه امام رضا(ع) در مباحث علمی، استدلال و مبانی متفق علمی بود+تصاویر

حجة الاسلام دکتر شفیعی در مراسم شهادت امام رضا(ع) با اشاره به ویژگی بارز این امام،شیوه پاسخگویی ایشان را در مواجهه با سوالات مذاهب مختلف و منکران دین در مباحث علمی، استدلال و مبانی متفق علمی عنوان کرد. به گزارش آفتاب بافق،به مناسبت شهادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) و سالگرد تدفین دو شهید […]

حجة الاسلام دکتر شفیعی در مراسم شهادت امام رضا(ع) با اشاره به ویژگی بارز این امام،شیوه پاسخگویی ایشان را در مواجهه با سوالات مذاهب مختلف و منکران دین در مباحث علمی، استدلال و مبانی متفق علمی عنوان کرد.

به گزارش آفتاب بافق،به مناسبت شهادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) و سالگرد تدفین دو شهید والا مقام روح ا… میرغنی زاده و اسماعیل عامری صبح امروز مراسم سوگواری و روضه خوانی در دفتر امام جمعه بافق با حضور مسئولان برگزار شد.

در این مراسم حجة الاسلام دکتر شفیعی سخنران برنامه ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) در بحث عالم بودن امامان، حضرت علی(ع) را باب علم و علم اندوزی دانست و دوران امامت امام رضا(ع) را دوران شکوفایی مباحث علمی بیان کرد.

وی گفت: در یک نگاه کلی و اجمالی می‌توان گفت که در قالب مناظرات امام رضا(ع) افق‌های جدیدی در معرفت دینی بر روی جامعه ما گشوده شده، ابهامات و شبهات زیادی در رهگذر این مناظرات برطرف شد.ورود امام رضا(ع) به مناظرات و مباحث علمی نشان‌گر این است که امام رضا(ع) مباحث علمی و استدلال داشتند که می‌توانستند در آن مناظرات ایفای نقش کنند به‌طوری‌که خود مخالفان و کسانی‌که رقیبان امام رضا(ع) بودند به برتری علمی ایشان اذعان داشتند.

شفیعی با بیان این‌که عصر امام رضا(ع) را می‌بایست عصر شکوفایی مجدد علوم و فرهنگ اسلامی،شکل‌گیری مکاتب فکری گوناگون برشمرد، افزود: در هر برهه‌ای اگر بستر آزاداندیشی توام با آگاهی فراهم شود بدون شک زمینه‌ تعالی و شکوه علم و فرهنگ و هنر نیز فراهم خواهد آمد..

وی درخصوص روش مباحثه علمی امام رضا(ع) با فرق اسلامی و ادیان اذعان مختلف اظهار کرد: آگاهی امام رضا(ع) از ادیان و مکاتب و کتب آن‌ها بسیار ویژه بود، امام رضا(ع) با اهل تورات بر مبنای تورات با رهروان انجیل بر مبنای انجیل، با حاملان زبور بر مبنای زبور و با بزرگان زرتشت کسانی بود که در مباحثات با امام شرکت می‌کردند، امام به همه زبان‌ها و کتب آسمانی اشراف داشتند.

شفیعی همچنین با اشاره به ویژگی بارز امام رضا(ع) که هر سؤالی را با توجه به منابع آن و مذهب جواب می‌دادند، در مورد روش مواجهه حضرت با ملحدان و منکران، افزود: بنای امام رضا(ع) بر مباحث علمی، استدلال و مبانی متفق علمی بود، از مباحث عقلی و فلسفی هم بهره می‌گرفتند، در واقع امام رضا(ع) سعی می‌کرد مباحث را طوری عنوان کند که در مورد آن مباحث چیزهایی که آن‌ها هم به آن معتقد بودند، قبول کنند.

همچنین در این مراسم حجة الاسلام کارگران و حجة الاسلام روحانی دیگر سخنران این برنامه به بیان معروفترین روایات در روز اخر صفرو شهادت این امام رئوف مطالبی را عنوان کردند.

روحانی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید روح ا… میرغنی زاده و شهید اسماعیل عامری،شهادت حضرت رضا(ع) را به محضر مبارک امام زمان(عج) و جمع حاضر تسلیت واز خداوند متعال توفیق بندگی و قبولی عزاداری های این ایام را از همگان خواهان شد.

ارسال دیدگاه


یک دیدگاه برای “شیوه امام رضا(ع) در مباحث علمی، استدلال و مبانی متفق علمی بود+تصاویر”

  • شرمنده شهدا. says:

    عرضِ سلام و ادب و احترام.
    ممنون از تمامی اعضاِء آفتاب بافق بابت پوشش خبری در شهرستان بافق.
    علی الخصوص عکاسِ حرفه ایِ شهرستان بافق جناب آقایِ تقی زاده.

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده