رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
  • کد خبر : ۳۹۵۱۸
  • چاپ خبر : سرمایه نیروی انسانی و طرح های توسعه ای این شرکت؛ “خطوط قرمز ما می باشد”
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق:

سرمایه نیروی انسانی و طرح های توسعه ای این شرکت؛ “خطوط قرمز ما می باشد”

محمد جواد عسکری نیروی انسانی و طرح های توسعه ای را خطوط قرمز شرکت دانست که تا به امروز محکم پای آن ایستاده است. به گزارش آفتاب بافق؛ محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در جلسه تولید که با حضور مدیران و معاونان و مسئولان مربوطه در سالن کنفرانس آهنشهر برگزار […]

محمد جواد عسکری نیروی انسانی و طرح های توسعه ای را خطوط قرمز شرکت دانست که تا به امروز محکم پای آن ایستاده است.

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در جلسه تولید که با حضور مدیران و معاونان و مسئولان مربوطه در سالن کنفرانس آهنشهر برگزار شد. در پایان جلسه پیرامون فروش سهام سنگ آهن و واگذاری مرکز تحقیقات در یزد با بیان این مطلب که بعنوان فرد بومی علاقمند به شهر و پیشرفت بافق می باشم گفت: متاسفانه برخی افراد با آگاهی نداشتن از مسائل؛ صحبت ها و گمانه زنی هایی در مورد فروش سهام سنگ آهن و واگذاری زمین های مرکز تحقیقات در استان یزد  می کنند که شایسته نیست و ما را نسبت به پیگیری این موارد مورد بی مهری قرار داده اند.

ولی از آنجا که این گفته ها صحیح نمی باشد و تا به امروز صادقانه برای مردم شهرم و این مجموعه عظیم تلاش کرده ام بر خود لازم دیدم تا با توضیح اقدامات انجام شده حقایق را برای این دسته از افراد و مردم خوب شهر بافق بیان کنم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق درباره بحث سهام سنگ آهن که عنوان شده برای فروش در بورس قرار گرفته است اظهار داشت : صندوق طبق قرارداد مکلف است بعد از مدت سه سال از انتقال قطعی  و 30 ماه از تاریخ انعقاد قرارداد که به مورخ (28/12/92 ) بوده است 60% آن را بفروش برساند.(طبق بند قرارداد و قانون مبنی بر این که شرکت خصوصی مجاز به فروش سهام خود است.)

وی افزود: لازم بذکر است موسسات عمومی غیر دولتی نظیر صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به استناد ماده 6 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ؛ حق مالکیت بیش از 40 درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را ندارند و 67.5 درصد سهام شرکت به صندوق فولاد واگذار شده و 3 سال به صندوق مهلت داده شده بود که نسبت به فروش آن اقدام کند و در ضمن قرارداد وکالت بلاعزل نیز به  نام و عنوان سازمان خصوصی سازی اخذ شده تا در صورتیکه صندوق بازنشستگی فولاد نسبت به فروش شرکت اقدام نکند سازمان خصوصی سازی اقدام نماید.

با این وجود با توجه به اینکه مهلت 3 ساله تمام شده سازمان خصوصی سازی از ابتدای سال 96 مذاکرات متعددی را برای فروش سهام شرکت سنگ آهن بعمل آورده که هیچکدام نتیجه بخش نبوده است و نهایتا در تاریخ 13/8/96 از طریق سایت رسمی و روزنامه های کثیرالانتشار سهام شرکت را به مزایده گذاشته اند.

محمد جواد عسکری با بیان اینکه روزانه سهام خیلی از شرکت های کوچک و بزرگ معدنی و صنعتی  در بازار بورس عرضه می شود و اتفاق خاصی روی نمیدهد افزود: ما باید خرسند باشیم اگر شرکتی قوی همچون فولاد مبارکه به جای صندوق بازنشستگی میتواند سهام ما را خریداری کند افزود: این اتفاق به نفع شرکت بوده و کمک زیادی به مجموعه ما خواهد کرد اما به دلیل بالا بودن قیمت پایه ؛ این امر دور از انتظار است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در ادامه گفت : سازمان خصوصی سازی نامه ای بصورت محدود به شرکت هایی مانند چادرملو،سنگ آهن گل گهر، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان ارسال کرده است اما به علت قیمت بالای اعلام شده تاکنون کسی اقدام به خرید نکرده است.

عسکری افزود: تا به امروز تمام اقدامات و امورات انجام شده برای مجموعه شرکت سنگ آهن چه در تصمیم گیری و چه در اجرای کار به همت و تلاش خود ما بوده است و نباید در زمینه موضوعات مطرح شده دغدغه تعطیلی و یا اخراج و بیکاری نیروی انسانی خود را داشته باشیم.  از ابتدای راه خط قرمز شرکت را نیروی انسانی و طرح های توسعه ای آن اعلام کردم و تا امروز محکم پای آن ایستاده ام.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع زمین های مرکز تحقیقات اظهار داشت : در بحث مرکز تحقیقات عنوان شده است که زمین ها متعلق به شرکت سنگ آهن مرکزی بافق است ؛ شخصاً تمام پیگیری های لازم را در دفاع و دریافت این زمینها برای تعلق گرفتن به نام شرکت انجام دادم. حتی نامه ای از سوی مدیریت تهیه و تولید به فلاح زاده استاندار وقت ارسال شده بود که در گفتگویی  از وی خواستم تا بگذارند کار از طریق ما انجام شود. بنده حتی سنگ ، از معدن بافق به یزد فرستادم و اعلام کردیم که می خواهیم مرکز تحقیقات احداث کنیم.

ولی متاسفانه پس از انجام تمامی کارها با ارائه صورتجلسه ای به تاریخ 23/10/1377 و طی مجوزی از طرف مدیر عامل شرکت ملی فولاد داده بود عنوان شد که ” مرکز تحقیقات سنگ آهن یزد” متعلق به شرکت ملی فولاد ( طبق ماده 7 تعهدات ایران) می باشد و متاسفانه این مجموعه مرکز تحقیقات طی امضاء برخی دوستان سنگ آهن در سال 1377 به تهیه و تولید واگذار شده بود.  و در اینجا همه آنچه که با تلاش و پیگیری های ما  برای دریافت مرکز تحقیقات انجام گرفته است از بین رفت.

وی با بیان اینکه با وجود مطرح شدن این موضوع که در دفاتر ما جایی به عنوان مرکز تحقیقات قیمت گذاری نشده بود و در قیمت گذاری سازمان خصوصی سازی نیز لحاظ نگردیده بود افزود: ما با همکاران مسکن و شهرسازی جلسه ای برگزار کردیم، صحبت هایی شد که کجا و چگونه نقشه ای طراحی شود، تمامی اقدامات پيش برده شد اما طی یک ماه گذشته نامه ای مبنی بر واگذاری مجموعه در سال 1377 از سوی تهیه تولید به دست ما رسید که ادعایی برای در اختیار گرفتن این مجموعه نداشته باشید.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در ادامه افزود: بیان موارد فوق جهت اطلاع مردم عزیز و آندسته از افرادی که گفته اند ما کم کاری کرده ایم می گویم که بدانند ما تمام تلاش خود را کردیم اما هیچکس نمی تواند مقابل قانون بایستد وعلیرغم تمامی دفاع های انجام شده ؛ دیوان عدالت رای بر ابطال مجوز ما را داده است.

محمدجواد عسکری در پایان سخنان خود گفت: ما تلاش و پیگیری کردیم تا این طرح را زنده کنیم اما متاسفانه بدهکار شدیم و از سوی برخی از افراد مورد حرفهایی ناشایست قرار گرفتیم.

به عنوان فرد بومی علاقمند به شهر و مردم بافق هستم و تا به امروز صادقانه تلاش کرده ام تا هر آنچه انجام می گیرد برای پیشرفت و توسعه شهر بافق و همشهریانم باشد. در پیشگاه خداوند خرسندم که از هیچ کاری برای انجام خدمتی صادقانه کوتاهی نکرده ام.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده