رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
  • کد خبر : ۳۹۶۷۹
  • چاپ خبر : رونمایی از کتاب “بادیه عشق” برگرفته گفتارهای وحشی بافقی انجام شد+تصاویر
با حضور دکتر کزازی، چهره ماندگار ادبیات پارسی:

رونمایی از کتاب “بادیه عشق” برگرفته گفتارهای وحشی بافقی انجام شد+تصاویر

رونمایی از کتاب بادیه عشق با بیش از 70مقاله برتر در زمینه های آثار و اشعار کمال الدین محمد وحشی بافقی انجام گرفت. به گزارش آفتاب بافق، کتاب بادیه عشق اثر ماندگار استاد حسین مسرت صبح امروز در همایش سرمشق پارسی با حضور دکتر میرجلال الدین کزازی،فرماندار بافق و جمعی از مسئولان این شهرستان رونمایی […]

رونمایی از کتاب بادیه عشق با بیش از 70مقاله برتر در زمینه های آثار و اشعار کمال الدین محمد وحشی بافقی انجام گرفت.

به گزارش آفتاب بافق، کتاب بادیه عشق اثر ماندگار استاد حسین مسرت صبح امروز در همایش سرمشق پارسی با حضور دکتر میرجلال الدین کزازی،فرماندار بافق و جمعی از مسئولان این شهرستان رونمایی شد.

حسین مسرت،گردآورنده کتاب بادیه عشق در حاشیه این همایش به تشریح معرفی این کتاب پرداخت و گفت:این کتاب شامل مجموعه مقالات در خصوص زندگی،آثار،افکار و اشعار وحشی بافقی است.

وی با بیان این که نام کتاب برگرفته از شعر وحشی بافقی است، افزود:گردآوری این کتاب از سال 61آغاز شده که در مجموع از 200مقاله جمع آوری شده 71مقاله برتر در این کتاب نوشته شد.

در این همایش دکتر کزازی نیز بر پایه این بیت بلند و زیبا ((الهی سینه ای ده آتش افروز / در آن سینه دلی،وان دل همه سوز )) درباره وحشی بافقی گفت: آنچه می توان گفت این است که وحشی بافقی اگر آوازه ای بلند در سخن پارسی و فرهنگ ایران یافته است از آن روست که از سینه سوختگان دردمند بوده است، آنچه از سینه او بر می آمده است به یکبارگی از زبان او می رفته است این آتشی که در سخن اوست ریشه در سوختگی سینه وی دارد.

گفتنی است:کمال الدین وحشی بافقی شاعر بلندآوازه قرن دهم هجری است که در شهرستان بافق دیده به جهان گشود و کلیات وی بیشتر از نه هزار بیت است که شامل قصیده، ترکیب بند ، ترجیع بند، غزل، قطعه، رباعی و مثنوی می باشد.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده