رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
  • کد خبر : ۴۰۳۰۰
  • چاپ خبر : پلمپ یک واحد متصدی کشتار غیرمجاز در بافق+تصاویر

پلمپ یک واحد متصدی کشتار غیرمجاز در بافق+تصاویر

به گزارش آفتاب بافق، در راستای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان، با دستور دادستان محترم شهرستان بافق و با همکاری نیروی انتظامی، مکان کشتار یکی از متصدیان کشتار غیر مجاز، به دلیل ممنوعیت کشتار در خارج از کشتارگاه پلمپ شد. دکتر زارع،سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: از نظر قانونی نیز کشتار دام در خارج […]

به گزارش آفتاب بافق، در راستای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان، با دستور دادستان محترم شهرستان بافق و با همکاری نیروی انتظامی، مکان کشتار یکی از متصدیان کشتار غیر مجاز، به دلیل ممنوعیت کشتار در خارج از کشتارگاه پلمپ شد.

دکتر زارع،سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: از نظر قانونی نیز کشتار دام در خارج از کشتارگاه، خلاف قانون بوده و به استناد ماده 688 قانون مجازات‌های اسلامی و مواد 4 و 12 قانون سازمان دامپزشکی کشور قابل پیگرد در مراجع قضایی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: صدور حکم قضایی برخورد با متصدیان کشتار غیر مجاز و پلمپ مکان آن ها از سوی دادستان محترم شهرستان به جهت سلامت شهروندان صادر گردیده است که از این احساس مسئولیت دادستان در جهت سلامت مردم قدردانی می گردد.

شهرداری شهرستان، موظف شده است حداکثر تا 24/10/96  نسبت به رفع نواقص بهداشتی و عمرانی کشتارگاه سنتی بافق در جهت تامین سلامت شهروندان اقدام کند تا همشهریان محترم از سلامت گوشت مصرفی خود در مراکز عرضه گوشت اطمینان خاطر داشته باشند.

زارع افزود: متاسفانه علی رغم تذکرات متعدد به متصدیان کشتار غیر مجاز، این رویه به قوت خود باقی است و با توجه به مشکلات بهداشتی و بیماریهایی که ممکن است بواسطه کشتار غیرمجاز ایجاد گردد، از همشهربان خواست تا از مصرف چنین گوشت هایی خودداری نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: تولیدکنندگان محصولات دامی و دامداران باید به این یقین برسند که دامپزشکی را در مقابل و در تضاد با خود نبینند، بلکه این نهاد را برای حفظ سلامتی مردم در کنار خود ببینند تا همه با هم برای حفظ سلامت جامعه نقش موثری ایفا کنیم.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده