رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
  • کد خبر : ۴۰۴۴۵
  • چاپ خبر : هدف امام عصر(عج) از ظهور ،تشکیل جامعه جهانی برپایه سبک زندگی اسلامی است+تصاویر
ترکمانی،مشاور خانواده:

هدف امام عصر(عج) از ظهور ،تشکیل جامعه جهانی برپایه سبک زندگی اسلامی است+تصاویر

استاد ترکمانی در همایش “سبک زندگی مهدوی” هدف امام عصر(عج) از ظهور و قیام را تشکیل جامعه جهانی و برپایی سبک زندگی اسلامی بیان کرد. به گزارش آفتاب بافق،همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)،همایش خانوادگی”سبک زندگی مهدوی ” امشب  باسخنرانی استاد ترکمانی،مشاور خانواده در محل حسینیه پای پتک برگزار شد. این همایش توسط […]

استاد ترکمانی در همایش “سبک زندگی مهدوی” هدف امام عصر(عج) از ظهور و قیام را تشکیل جامعه جهانی و برپایی سبک زندگی اسلامی بیان کرد.

به گزارش آفتاب بافق،همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)،همایش خانوادگی”سبک زندگی مهدوی ” امشب  باسخنرانی استاد ترکمانی،مشاور خانواده در محل حسینیه پای پتک برگزار شد.

این همایش توسط هیئت منتظرالمهدی(عج) بافق و با همکاری مرکز نیکو کاری دارالمهدی(عج)، کانون فرهنگی شهید حبیبیان،پایگاههای مقاومت بسیج امام حسن عسکری (ع) و ام ابیها(س) برگزار گردید.

در این همایش ترکمانی با بیان مفهوم سبک زندگی مهدوی،گفت: سبک زندگی مهدوی، عبارتند از انتخاب روشی کلی و نسبتاً پایدار در رفتار، توسط فرد یا جمع که بر پایه فرهنگ اسلامی با محوریت نظر و رضایت حضرت مهدی(عج) نسبت به انسان و زندگی، استوار بوده و برای رسیدن به اهداف امام زمان(عج) که همان اهداف حقیقی زندگی ماست، به ظهور می رسد.

وی افزود: سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی دینی است، و کسی که دغدغه اش مهدویت و ظهور است، آن اعمال دینی را با نیت رضایت مولایش انجام می دهد. مثلا اگر به تربیت فرزند فکر میکند، دنبال این است که چگونه فرزندی مهدی یاور تربیت کند. یا اگر صدقه میدهد، در صدر نیت هایش، سلامتی امام عصر میباشد.

ترکمانی با اشاره به اینکه انسان در انجام هر عملی باید رضایت پروردگار و امام زمان خود را در نظر داشته باشد،بیان کرد: انسان منتظر، باید نوعی از سبک زندگی را انتخاب کند که وقتی گزارش اعمالش را در محضر مولایش عرضه می کنند، لبخند رضایت را بر لبان ایشان بنشاند. لذا لازم است اول نسبت به آن سبک زندگی که مورد نظر امام عصر(عج) هست معرفت پیدا کند و بعد با دقت و تامل، آن را در زندگی به کار گیرد.

وی تشکیل جامعه مهدوی و سبک زندگی مهدوی را هدف مهدویت دانست و افزود: هدف امام عصر(عج) از ظهور و قیام، تشکیل جامعه جهانی و برپایی سبک زندگی اسلامی است، همانطور که رسالت همه انبیاء تلاش در جهت تشکیل جامعه جهانی و ایجاد سبک زندگی متحد میان همه انسان ها بود.

ترکمانی در پاسخ به این سوال اغلب جوانان که چرا امر ظهور امام زمان(عج) تا این زمان تحقق نگرفته است،گفت: دلیل تحقق پیدا نکردن ظهور مهدی موعود(عج) در سه دلیل است،اول آنکه این امتحانی است الهی از جانب پروردگار برای ما انسان ها که تا چه اندازه خواهان امام خود هستیم،دوم هنوز جامعه به درک ظهور امام زمان (عج) نرسیده و این آمادگی در بین آحاد جامعه به وجود نیامده است، و سوم آگاه سازی برای ظهور در بین بشریت به طور کامل شکل نگرفته است.

وی یکی از دلایل اصلی مانع از ظهور را افزایش گناه در بین مردم دانست و افزود: امام زمان(عج) بیشتر از همه مشتاق به ظهور است، اما در جامعه ای که به مستضعفان و ضعفا رحم نشود،اسراف زیاد شود،صله رحم قطع شود،احترام به والدین از بین رود و… این گناهان سبب می شود امر ظهور به تاخیر افتند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده