رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
  • کد خبر : ۴۰۵۰۰
  • چاپ خبر : ساخت و سازهای غیر استاندارد موجب بروز حوادث غیر قابل جبران هنگام زلزله+تصاویر
معاون فرماندار:

ساخت و سازهای غیر استاندارد موجب بروز حوادث غیر قابل جبران هنگام زلزله+تصاویر

برای آموزش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مباحث امداد و نجات در مواقع بروز زلزله،صبح امروز مانور زلزله در دبستان پیروزی بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ با توجه به خطر بالای زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم برای مواجه شدن با اثرات زلزله مانور زلزله در دبستان پیروزی  برگزار شد. این […]

برای آموزش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مباحث امداد و نجات در مواقع بروز زلزله،صبح امروز مانور زلزله در دبستان پیروزی بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ با توجه به خطر بالای زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم برای مواجه شدن با اثرات زلزله مانور زلزله در دبستان پیروزی  برگزار شد.

این مانور با حضور معاون فرماندار،رئیس آموزش و پرورش شهرستان،مسئولان نیروهای آتش نشانی،اورژانس بافق و نیروهای جمعیت هلال احمر انجام گرفت.

در این مانور طی هماهنگی انجام گرفته توسط مدیریت بحران با اهالی و مسجد محل، این مکان به عنوان سرپناه محله مورد استفاده قرار گرفت،که با زخمی شدن عده ای از دانش آموزان به صورت نمادین،عملیات امداد رسانی به آنها آغاز شد.

در ادامه نیروهای آتش نشانی و اورژانس بافق،آموزش های مانند نحوه پناه گیری استاندارد در زمان وقوع زلزله،نحوه کمک رسانی،نصب چادر ،اماده سازی فضای لازم برای اسکان اضطراری،مشارکت در اطفای حریق،تامین امنیت در محل و…در زمان وقوع زلزله را به صورت عملی به دانش آموزان ارائه دادند.

در این مانور طالعی،معاون فرماندار ساختمان سازی با اصول استاندارد را یکی از راه های مؤثر در کاهش خسارات در هنگام وقوع زلزله دانست و گفت: زلزله به خودی خود به عنوان یک فعل ترسناک و مخرب نیست ،بلکه ساخت و سازهای غیر استاندارد و وجود ساختمان های غیر ایمن یا فرسوده موجب بروز حوادث غیر قابل جبران ناشی از زلزله است.

وی افزود: ساکنان ساختمان هایی با ضریب ایمنی پایین و غیر استاندارد یا فرسوده باید در هنگام وقوع زلزله جوانب احتیاط را رعایت کنند و مواظب خسارت های مالی یا جانی ناشی از زلزله باشند.

طالعی وقوع زلزله اخیر کرمانشاه و زلزله های رخ داده در نوار جنوبی استان ایلام فرصتی مغتنم و مناسب برای جدیت بیشتر در نظارت بر امر ساخت و سازها و مقاوم سازی بناها و تغییر در رویکرد ساختمان سازی دانست.

وی یادآور شد با توجه به قرار گرفتن بافق در منطقه گسل خیز باید محل اسکان و زندگی با اوصل استاندار ساخته شود.

رنجبر مدیر آموزش و پرورش نیز امنیت جان انسان ها را در هنگام وقوع زلزله را یکی از مهم ترین موضوعات دانست و گفت: و برای داشتن جامعه ای ایمن باید اصول کار را  بدست افراد متخصص  سپرد تا اقدامات قبل و حین زلزله انجام شود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده