رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
  • کد خبر : ۴۰۵۳
  • چاپ خبر : معرفی اولین وقدیمی ترین زورخانه شهرستان بافق توسط رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای

معرفی اولین وقدیمی ترین زورخانه شهرستان بافق توسط رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای

به گزارش آفتاب بافق، به نقل از روابط عمومی هیات پهلوانی وزورخانه ای شهرستان بافق؛   آقای عزیزالله عباسیان رئیس هیات پهلوانی وزورخانه ای شهرستان بافق اولین و قدیمی ترین زورخانه شهرستان بافق را زورخانه شهید رنجبر معرفی نمود. به گفته وی زورخانه شهید رنجبر حدود سال 1305 هجری شمسی و به همت مرحوم نیک […]

به گزارش آفتاب بافق،

به نقل از روابط عمومی هیات پهلوانی وزورخانه ای شهرستان بافق؛

 

آقای عزیزالله عباسیان رئیس هیات پهلوانی وزورخانه ای شهرستان بافق اولین و قدیمی ترین زورخانه شهرستان بافق را زورخانه شهید رنجبر معرفی نمود.

به گفته وی زورخانه شهید رنجبر حدود سال 1305 هجری شمسی و به همت مرحوم نیک اختر و پهلوان رضا حسینی پور و با مرشدی استاد تقی پاکزاد تاسیس و راه اندازی گردیده است.

این زورخانه در بافت قدیمی شهربافق ودر بین محلات میانگاه ، سهل ابن علی، پای پتک و کاکامیر واقع شده و تا قبل از شهادت شهید احمد رنجبر که از ورزشکاران  بنام این زورخانه بوده به نام زورخانه پهلوان تختی فعالیت می نموده که بعد از اعزام چند تن از ورزشکاران این زورخانه در دوران دفاع مقدس به جبهه های حق علیه باطل و شهادت آنها این زورخانه نیز به نام زورخانه شهید رنجبر تغیر نام داده است.

از شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی که به عنوان ورزشکار در این زورخانه فعالیت می کردند میتوان به شهید احمد رنجبر، شهید محمد رضا عمری و شهید سید محمد ابراهیمی و از پیشکسوتان و پهلوانان قدیمی این زورخانه می توان به مرحوم پهلوان رضا حسینی پور ،مرحوم پهلوان محمد علی برزگری، مرحوم پهلوان سید علی متولی زاده و ذاکر اهل بیت مرحوم پهلوان سید محمد متولی زاده اشاره کرد.

در حال حاضر این زورخانه در دوسانس نوجوانان و بزرگسالان فعالیت دارد و پذیرای جوانان برومند شهر پهلوان پرور بافق می باشد.

 

 

SAM_4157 SAM_4160 SAM_4158

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده