رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
  • کد خبر : ۴۰۵۳۴
  • چاپ خبر : برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و خدیجه کبری(س)+تصاویر

برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و خدیجه کبری(س)+تصاویر

همزمان با 10 ربیع الاول سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) جشن مبارک ترین پیوند آسمانی در موسسه فرهنگی- مذهبی بیت الرضا(ع) بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق،به مناسبت سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و خدیجه کبری(س) مراسم جشنی با عنوان مبارک ترین پیوند آسمانی به همت حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) شهرستان بافق […]

همزمان با 10 ربیع الاول سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) جشن مبارک ترین پیوند آسمانی در موسسه فرهنگی- مذهبی بیت الرضا(ع) بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق،به مناسبت سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و خدیجه کبری(س) مراسم جشنی با عنوان مبارک ترین پیوند آسمانی به همت حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) شهرستان بافق در محل موسسه فرهنگی- مذهبی بیت الرضا(ع) ویژه بانوان برگزار شد.

در ابتدا این برنامه کودکان بسیجی پایگاه صفیه به اجرای سرود پرداختند و سپس زهرا زارعی،کارشناس دین و استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) الگوی برتر همسرداری است،گفت: یکی از برترین الگوهای سبک زندگی اسلامی، زندگی حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) است. حضرت خدیجه(س) با وجود داشتن اموال فراوان و موقعیت اجتماعی ویژه در رفتار و مواجهه با رسول اکرم(ص)، کوچک ترین رفتاری که نشانی از اظهار برتری داشته باشد، از خود بروز نمی دادند. جلوه ای عالی از این رفتار را می توان در پایان مراسم عقد و زمانی که پیامبر(ص) می خواستند به خانه عمویشان ابوطالب برگردند، مشاهده کرد.

در آن لحظات حضرت خدیجه(س) این گونه همسر خود را مخاطب قرار می دهد: ((به خانه خودتان وارد شوید، خانه من خانه شماست و من کنیز شما هستم)) بنابراین موقعیت مالی و اجتماعی زن هیچ گاه نباید سبب برتری جویی بر شوهر شود بلکه خانم ها باید موقعیت مالی و اجتماعی را در خدمت پیشرفت و رشد خانواده قرار دهند.

وی احترام و تكريم را یکی از آموزه‌هاي اخلاقي دوجانبه در روابط همسران دانست و افزود: همان‌طور كه زن وظيفه دارد به شوهر خود احترام بگذارد و شأن و منزلت او را در مقام همسر، مدير خانواده و پدر فرزندان رعايت بكند، مرد نيز متقابلاً بايد زن را تكريم كند و منزلت همسري و مادري او را رعايت كند. هر فردي به شخصيت و منزلت خويش علاقه‌مند است و از خدشه‌دار شدن آن رنج مي‌برد.

زارعی یکی از وظایف مادران در قبال دختران خود را آشنا کردن آنان با فنون و شیوه های زندگی مانند شیوه شوهرداری، فرزندپروری، همسایه داری و معاشرت با مردم عنوان کرد و گفت: دختران در کنار فراگیری اندیشه های دینی و آموختن رفتارهای اسلامی، نقش آفرینی در عرصه های گوناگون زندگی را نیز باید بیاموزند و این وظیفه مادر است که از کوچکی به آموختن نقش ها به فرزندان و دختران شان بپردازد؛ زیرا محیط خانه مناسب ترین فضا برای نقش آموزی دختران است و مادر، شایسته ترین معلم و راهنما برای دختر به شمار می رود.

این کارشناس دینی تصریح کرد: ارتباط عمیق مادر و فرزند و اعتماد همه جانبه دختر به مادر، مهم ترین عامل در اجرای فرآیند تربیت و اثرگذاری آن است. دختر با دیده اطمینان و اعتماد به مادر می نگرد، به گفته او گوش می دهد و هر چه بخواهد بدان عمل می کند. بدین سان مادر، تنها کسی است که از نزدیک با دخترش ارتباط دارد و از نیازهای مادی و معنوی او آگاه است. او بیش ترین زمان را در کنار دختر سپری می کند و از خواسته های قلبی وی آگاهی کامل دارد. از این رو، قادر است مسائل مهم و ضروری را روشن و آشکارا با دخترش در میان بگذارد و انجام دادن آن را از وی بخواهد. البته مادر در صورتی می تواند به نقش آفرینی دختر کمک کند که خود، با نقش های موردنظر آشنایی کامل داشته باشد.

در ادامه این برنامه مولودی خوانی در مدح حضرت محمد(ص) و اهل بیت(س) توسط عبداللهی برگزار شد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده