رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
  • کد خبر : ۴۰۵۸۰
  • چاپ خبر : احیای مراتع روستای باغدر با کاشت بذر بیش از 5 گونه دارویی
گزارش تصویری:

احیای مراتع روستای باغدر با کاشت بذر بیش از 5 گونه دارویی

مؤسسه گلبو با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق اقدام به کاشت بذر بیش از 5 گونه دارویی و مرتعی در مراتع حاشیه روستای باغدر نمودند. به گزاش آفتاب بافق،مؤسسه گلبو امسال نیز همچون سال های گذشته با در نظر گرفتن مشارکت جامعه محلی، برنامه کاشت در مزارع را در دستور کار خود […]

مؤسسه گلبو با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق اقدام به کاشت بذر بیش از 5 گونه دارویی و مرتعی در مراتع حاشیه روستای باغدر نمودند.

به گزاش آفتاب بافق،مؤسسه گلبو امسال نیز همچون سال های گذشته با در نظر گرفتن مشارکت جامعه محلی، برنامه کاشت در مزارع را در دستور کار خود قرار داد.

عبدالحسین رضایی پور مدیرعامل مؤسسه گلبو گفت: با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق اقدام به کاشت بذر بیش از 5 گونه دارویی و مرتعی در مراتع حاشیه روستای باغدر می نماییم.

 وی با بیان این که حضور آگاهانه مردم در این امر، یک فعالیت عملی و موجب ترویج و اشاعه فرهنگ حمایت از منابع طبیعی در میان همه اقشار جامعه می‌شود،افزود: این کار با 2 هدف انجام خواهد گرفت،هدف اول توانمند سازی جامعه محلی  و افزایش ظرفیت مراتع وهمچنین مشارکت مردم در حفاظت از مراتع است و هدف دوم جلوگیری از فرسایش خاک و محفاظت هر چه بیشتر از منابع آب و خاک مراتع است.

در این مراتع بذرهای انغوزه،ریواس،اشتک،شمبلیه و لاله مانتیا(ملنگو) کاشت می شود،که ان شاء الله با نزول باران رحمت الهی بر این مراتع بذرها سبز شده تا به آنچه هدف این مسئولان است،دست یابند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده