رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
  • کد خبر : ۴۰۷۰۱
  • چاپ خبر : نمایندگان مجلس باید به دنبال حل مشکلات در عرصه های فرهنگی و اقتصادی باشند+تصاویر
امام جمعه بافق:

نمایندگان مجلس باید به دنبال حل مشکلات در عرصه های فرهنگی و اقتصادی باشند+تصاویر

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز این هفته با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت ضمن دعوت از نمازگزاران به تقوا الهی،با بیان اهمیت وحدت و یکپارچگی در بین مسلمانان گفت:کسی که بین مسلمانان اختلاف بیندازد جزء مسلمانان نخواهد بود.پیامبر اکرم(ص) وقتی از مکه به مدینه آمد، […]

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز این هفته با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت ضمن دعوت از نمازگزاران به تقوا الهی،با بیان اهمیت وحدت و یکپارچگی در بین مسلمانان گفت:کسی که بین مسلمانان اختلاف بیندازد جزء مسلمانان نخواهد بود.پیامبر اکرم(ص) وقتی از مکه به مدینه آمد، با تشکیل حکومت اسلامی،قانون اساسی تنظیم کرد و به مسلمانان فرمود: من در بین شما اعلام می کنم اگر زمانی بین شما مسلمانان اختلافی ایجاد شد آن را در محور اصلی دین و خدا بررسی و حل نمایید.

وی با تاکید وحدت میان اهل شیعه و سنت برای مقابله با مستکبران در جلوگیری از تفرقه افکنی دشمنان،افزود:در تمام طول تاریخ دشمنان و مستکبران تلاش نمودند تا با ایجاد تفرقه میان اهل شیعه و سنی،وحدت بین مسلمانان را از بین برند. حال آنکه در کشور ما شیعه و سنی با هم برادرند و در کنار هم زندگی می کنند.نباید اجازه داد که دشمنان بین ما اختلاف بیاندازد.

سلیمانی علت ایجاد اختلاف ها را هم سو نبودن زندگی با دین اسلام دانست و گفت: در24 ساعت 500 طلاق در کشور رخ می دهد،این که یک دختر و پسر پس از سه ماه زندگی از هم جدا می شوند،فرزندی بخاطر اختلاف با خانواده حریم احترام به والدین را می شکند به این دلیل است که پایه های زندگی ما با دین اسلام همسو نیست.

امام جمعه شهرستان بافق در خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدرس و روز مجلس گفت: آیت ا… مدرس در زمان حیاط خویش در برابر فشار دولت طاغوت فشار برای بسته شدن قرار داد با روسیه، در نطقی طوفانی بیان کرد که روسیه یک مستکبر است و من حاضر نیستم کشورم زیر یوغ مستکبری چون او برود، و با این جسارت و شجاعت باعث دل گرمی سایر نمایندگان آن دوران شد که با این مسئله مخالف بودند.

 سلیمانی از نمایندگان خواست نسبت به مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بی‌تفاوت نباشند و در گره‌گشایی از این مشکلات کوشا باشند.

وی متذکر شد: مطبوعات باید در راستای قوانینی که نمایندگان مجلس آن را وضع می‌کنند مطالب خود را نشر دهند و به بهانه آزادی بیان هر مطلبی را درج نکنند،نمایندگان باید در مجلس دقت نظر داشته باشند و قوانین درخوری به تصویب رسانند

سلیمانی در ادامه با تبریک روز دانشجو از دانشجویان و طلاب خواست: تا بر ارج نهادن به ارزش‌های معنوی کوشا باشند تا شاهد ترقی و پیشرفت کشور باشیم.

 امام‌جمعه شهرستان بافق در پایان خاطرنشان کرد: در 24 آذرماه اجلاس نماز در شهرستان با حضور شخصیت‌های کشوری برگزار می‌شود و از متخصصین و اهل‌ فن خواست تا در این اجلاس حضوری پررنگ داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده