رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
  • کد خبر : ۴۰۷۳۰
  • چاپ خبر : تلاش دهیاران با استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه پایدار روستاها+تصاویر
فرماندار بافق:

تلاش دهیاران با استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه پایدار روستاها+تصاویر

به گزارش آفتاب بافق، آیین تکریم و معارفه دهیاران روستاهای بخش مرکزی بافق صبح امروز با حضور امام جمعه بافق،فرماندار،بخشدار،رئیس شورای شهرستان،رئیس آموزش و پرورش و دهیاران روستاها در محل سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد. در این مراسم فرماندار بافق ضمن تشکر از تلاش و خدمات دهیاران سابق، با بیان این که تغییر و تحولات […]

به گزارش آفتاب بافق، آیین تکریم و معارفه دهیاران روستاهای بخش مرکزی بافق صبح امروز با حضور امام جمعه بافق،فرماندار،بخشدار،رئیس شورای شهرستان،رئیس آموزش و پرورش و دهیاران روستاها در محل سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد.

در این مراسم فرماندار بافق ضمن تشکر از تلاش و خدمات دهیاران سابق، با بیان این که تغییر و تحولات یک امر طبیعی در تمام سطوح مختلف دولتی می باشد،خطاب به دهیاران جدید گفت: امروز امانت و مسئولیت سنگینی به دوش شما گذاشته می شود،چرا که باید در برابر قانون و مردم پاسخگو باشید.

وی دهیار را نوک پیکان بدنه دولت دانست و از آن ها خواست با مطالعه قانون و تلاش خود سعی در رفع مشکلات روستاها نمایند.

زاده رحمانی با بیان مسائل و مشکلات روستاها افزود: مسئله بیکاری یکی از علت های مهاجرت روستائیان به شهرها می باشد که دهیاران باید با ایجاد اشتغالزایی در روستاها کمک به حل این موضوعات و مسائل دیگری چون ترویج مدارس روستایی،توسعه کشاورزی و دامداری و توجه به دیگر ظرفیت های موجود آن با توجه به پایدار نبودن معادن شهرستان نمایند.

در ادامه حجة الاسلام سلیمانی امام جمعه شهرستان ضمن تبریک اعیاد،خدمت به مردم را بالاترین عبادت دانست و گفت: خدمت به مردم ومرتفع کردن مشکلات آنان عبادت است. پستی که به شما عزیزان محول شده است، جایگاه قانونی و شرعی دارد.جایگاه قانونی بدان معناست که شما تایبد نظام هستید و جایگاه شرعی یعنی با اجازه ولی فقیه مشروط بر حرکت در راستای قانون انجام می شود.

در این مراسم نیز محمد رنجبر،رئیس شورای شهرستان با بیان این که روستاها باید به ماهیت گذشته خود برگردند،گفت: متاسفانه امروز چهره روستاها از بین رفته است،با وجود بازدیدها و رسیدگی های انجام شده توسط عزیزان، باید تلاش ها مضاعف شود تا ماهیت روستاها به جایگاه ارزشمند گذشته خویش در بخش های کشاورزی و دامداری با هدف توسعه و ایجاد اشتغال به آن بازگردد.

در ادامه رنجبر،رئیس آموزش و پرورش بافق توضیحاتی درباره مشکلات مدارس روستاها نمود و بیان کرد: متاسفانه به علت رسیدگی نشدن به مدارس روستاها،آن ها تخریب و یا تبدیل به انبارها شده است.

وی با درخواست از دهیارها برای احیاء مدارس روستایی افزود: باید تلاش شود تا مدارس روستاها احیا شود،این امر با صرف اندکی هزینه طی یک قرار داد یکساله باید محقق شود، یا در جایگاهی ویژه از این فضاها استفاده شود.

رنجبر با توجه به کم شدن تعداد دانش آموزان روستایی، شرط اعزام معلمان به روستاها را منوط به دانش اموز عنوان کرد و گفت:متاسفانه تعداد دانش آموزان روستایی بسیار پایین است،اگر دهیاران تلاش کنند و آمار را به 10 نفر رسانند،با ارسال معلم از سوی آموزش و پرورش مدارس دائر خواهد شد.

در پایان پورامینی بخشدار بخش مرکزی ضمن تشکر از دهیاران دوره قبل با بیان اینکه توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود، به این نکته تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های بالقوه درونی روستاها برای توسعه همه جانبه استفاده کرد.

وی افزود: دهیاران باید برای تحقق رویکرد روستا گام بردارند و در ایده‌پردازی خلاقیت داشته باشند،همچنین در درون روستا برای محورهای توسعه باید با تدبیر مناسب، عمل و تلاش کنند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده