رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
  • کد خبر : ۴۰۹۳۲
  • چاپ خبر : نشست رؤسای اتحادیه صنفی با شهردار و  منتخبین مردم بافق+تصاویر

نشست رؤسای اتحادیه صنفی با شهردار و  منتخبین مردم بافق+تصاویر

به گزارش آفتاب بافق، نشست رؤسای اتحادیه های صنفی با شهردار و اعضای شورای شهر،شب گذشته با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار، رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت و رئیس اتاق اصناف شهرستان بافق و رؤسای اتحادیه ها در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد. در ابتدا این نشست رنجبر،رئیس صنعت، معدن و […]

به گزارش آفتاب بافق، نشست رؤسای اتحادیه های صنفی با شهردار و اعضای شورای شهر،شب گذشته با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار، رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت و رئیس اتاق اصناف شهرستان بافق و رؤسای اتحادیه ها در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد.

در ابتدا این نشست رنجبر،رئیس صنعت، معدن و تجارت آماری از پروانه های کسب شهرستان بیان نمود و گفت: 1783 پروانه کسب در شهرستان صادر شده است که از این آمار 298 پروانه متعلق به بانوان است.

وی در حال حاضر عمده مشکلات را وجود صنوف آلاینده عنوان کرد و خواستار ایجاد شهرکی جهت انتقال صنوف آلاینده و متمرکز کردن آن ها در یک مکان مشخص شد.

رنجبر در ادامه سخنان خود دیگر مشکلات را عدم ساماندهی دستفروشان و نیز موضوع نبود بازارچه های میوه و تره بار عنوان کرد و گفت: بازار میوه و تره بار به طور کامل تحت نظارت است و هیچ گونه مماشاتی با متخلفان نخواهیم داشت.

وی افزود: بیشترین آمار پروند های ارسالی به تعزیرات در حوزه میوه و تره بار می باشد،گاهی شهروندان از گرانی قیمت میوه در شهرستان گلایه دارند. لذا در راستای حمایت از حقوق مردم تلاش های انجام گرفته،با کنترل نامحسوس قیمت ها و قیاس آن با قیمت های مصوب موجود، ارزیابی های لازم انجام گرفت تا در صورت وجود مشکل تذکر و برخوردهای لازم صورت گیرد.

رنجبر تنها راهکار بدست گرفتن نبض بازار میوه و تره بار را ایجاد بازارچه های مختص به این امر دانست،که تحقق این موضوع منوط به همکاری شورای شهر و شهردار محترم می باشد.

در ادامه رئیس اتاق اصناف ضمن تشکر از برگزاری این نشست،مهمترین معضل شهرستان را وجود دستفروشان عنوان کرد، که علاوه بر حضور در روزهای عادی درون شهر در جمعه بازار نیز پرسه می زنند.و این امر سبب گلایه بازاریان بافق شده و نیازمند رسیدگی مسئولان دارد.

سپس هر کدام از مسئولان اتحادیه ها پیرامون مشکلات موجود برای صنوف خود توضیحاتی را ارائه نمودند، که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–  وجود جمعه بازار با هدف  تشکیل آن در ارائه محصولات شهری و روستایی که در حال حاضر تنها محل فروش  جنس های چینی و بی کیفیت است

–  جمعه بازار و تشکیل آن  منوط به اجرای بنده های قانون است که در بافق چنین نیست.

–  حضور فروشندگان افاغنه

–  معضل وجود دستفروشان،عدم پرداخت مالیات آنان،درآمد زایی جمعه بازار برای افرادی خاص

–  ایجاد شرکت های تعاونی رقابتی، که شهرستان با داشتن 18 شرکت تعاونی  باید قیمتهای خود را رقابتی انجام دهد

–  ساخت شهرک های صنفی

–  وجود کارگاههای بدون جواز پروانه کسب

–  ایجاد پارکینگ برای مغازه دارها و ساماندهی مغازهای اطراف امامزاده عبدالله(ع)

–  احداث مجتمع های تجاری

در ادامه رئیس شورای شهر و شهردار خواستار درج مشکلات اتحادیه ها و اصناف شدند، تا با بیان مشکلات بصورت مکتوب مورد پیگیری قرار گیرد.

سید محمد باقی زاده تعامل،همفکری و وفاق را لازمه این نشست دانست و گفت: شورای پنجم با حضور منتخبین مردم،در جهت رفع مشکلات و پیش روی اصناف و بازاریان، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی گفت: با نشستی که با مسئولان اصناف و رئیس صنعت معدن و تجارت در اداره صنعت برگزار خواهد شد با طرح و ارائه مشکلات،مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/م.ت

 

عکس: محمود تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده