رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
  • کد خبر : ۴۱۱۶۴
  • چاپ خبر : با تولید تیلاپیا، اقتصاد مقاومتی دربخش تولید این گونه آبزی محقق می شود
رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان:

با تولید تیلاپیا، اقتصاد مقاومتی دربخش تولید این گونه آبزی محقق می شود

به گزارش آفتاب بافق؛ سید جمال سجادی پور، رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان،با بیان اینکه شهرستان بافق به عنوان تنها دارند مجوز تولید ماهی تیلاپیا در استان است،گفت:مرکز ملی ماهیان شور داخلی بافق به عنوان تنها مرکز کشور است که ماهی تیلاپیا را وارد و تک […]

به گزارش آفتاب بافق؛ سید جمال سجادی پور، رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان،با بیان اینکه شهرستان بافق به عنوان تنها دارند مجوز تولید ماهی تیلاپیا در استان است،گفت:مرکز ملی ماهیان شور داخلی بافق به عنوان تنها مرکز کشور است که ماهی تیلاپیا را وارد و تک جنس کردن این گونه را به سرانجام رسانده است.

وی افزود: وجود مباحث زیست محیطی سبب توقف این امر شده بود،که با تلاش و پیگیری های مداوم موفق به دریافت مجوز برای تولید ماهی تیلا پیا شده است.

سجادی پور با اظهار خرسندی از این مطلب که مجوز صادر شده تنها معطوف به مرکز نبود و تمام محدوده بافق را شامل می شود،بیان کرد: کروکی 10 کارگاه،مصوبه اولیه صورت جلسه 10/ 94/8 است و براساس همین مصوبه و با اعلام محیط زیست به استان، 10 تا 15 هکتار آن  با نیاز آبی 9 و نیم میلیون مترمکعب و هر واحد 2هزار تن تهیه شده است،که در مجموع 20 هزار تن تولید تیلا پیا خواهد بود.

مدیر جهادکشاورزی و مراتع استان با توجه به سال اقتصاد مقاومتی و مباحث مرتبط با تامین آب منطقه،بحث تولید تیلا پیا با آب شور را جزء پروژهایی دانست که نیاز شناسایی دارد.

وی بیان کرد: سطح آب شور در ایستگاه حدود 1 و نیم الی 2 متر به صورت جاری است،که خوشبختانه وضعیت آب در سطح منطقه بالا است،امیدواریم با مصوبات انجام گرفته کار سرمایه گزاری با وجود سرمایه گزاران موجود هر چه سریعتر انجام شود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده