رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر : ۴۱۱۷۶
  • چاپ خبر : دانشگاه ها باید جایگاه ارتقاء علم و فرهنگ در کشور باشند+ تصاویر
امام جمعه بافق:

دانشگاه ها باید جایگاه ارتقاء علم و فرهنگ در کشور باشند+ تصاویر

به گزارش آفتاب بافق: همزمان با روز دانشجو جمعی از رؤسا و دانشجویان دانشگاه بافق،صبح امروز با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ضمن تجدید میثاق با نماینده ولی فقیه با وی دیدار و گفتگو کردند. در ابتدا این دیدار دکتر اعظم ابراهیمی رئیس دانشگاه پیام نور،  دکتر لازمی، رئیس دانشگاه آزاد بافق، میراللهی رئیس […]

به گزارش آفتاب بافق: همزمان با روز دانشجو جمعی از رؤسا و دانشجویان دانشگاه بافق،صبح امروز با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ضمن تجدید میثاق با نماینده ولی فقیه با وی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدا این دیدار دکتر اعظم ابراهیمی رئیس دانشگاه پیام نور،  دکتر لازمی، رئیس دانشگاه آزاد بافق، میراللهی رئیس دانشگاه  علمی و کاربردی با ضمن تبریک روز دانشجو به این قشر،دلیل پیشرفت دانشگاه های بافق را حمایت و توجه امام جمعه دانستند.

لازمی، برون رفت دانشگاه ها را از یک بعدی بودن مثمر ثمر دانست و گفت: دانشگاه ها باید در تمامی ابعاد سیاسی،انقلابی و فرهنگی خود را به منصه ظهور برساند.

در ادامه این نشست امام جمعه بافق ضمن تبریک روز دانشجو حاضرین،گفت: کتاب و قلم مورد تقدیر استاد است. بزرگان ما احترام برای کتاب قائل می‌شدند به گونه ای که جایی که کتاب و قلم بود هرگز نمی خوابیدند.

اگر به تاریخ ایران نگاه کنیم بالاترین جایگاه علم و دانش در اختیار ایرانیان بود در ۴ دانشگاه بزرگ شخصیت های همچون بوعلی سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و… پرورش یافتندکه علوم دینی و جایگاه علمی دانشگاه را در جهان ارتقا دادند.

حجت الاسلام سلیمانی شهید مطهری را یک فرد  نمونه عنوان کرد و گفت: در زمان جمهوری اسلامی افرادی همچون شهید مطهری(ره) تلاش بسیاری برای پیشرفت علم و فرهنگ در نظام و کشور انجام دادند.

سلیمانی ایران را مهد فرهنگ دانست و افزود: جای خرسندی است که در شهر کوچکی مثل بافق چندین دانشگاه مهم و معتبر وجود دارد.

وی در پایان سخنان خود با اهدا شاخه گل از دانشجویان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر نمود.

عکس: محمود تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده