رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
  • کد خبر : ۴۱۲۳۲
  • چاپ خبر : وحدت کشورهای اسلامی رمز پیروزی در برابر توطئه های دشمنان است +تصاویر

وحدت کشورهای اسلامی رمز پیروزی در برابر توطئه های دشمنان است +تصاویر

 به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز این هفته ضمن دعوت از نمازگزاران به تقوی الهی، پیرامون استحکام بنیان خانواده مباحثی را مطرح کرد. وی تحکیم بنیان خانواده را ضرورت یک جامعه دانست و گفت: خانواده مهمترین نهادی است که فرد درآن جامعه پذیری و فرهنگ […]

 به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز این هفته ضمن دعوت از نمازگزاران به تقوی الهی، پیرامون استحکام بنیان خانواده مباحثی را مطرح کرد. وی تحکیم بنیان خانواده را ضرورت یک جامعه دانست و گفت: خانواده مهمترین نهادی است که فرد درآن جامعه پذیری و فرهنگ پذیری را شروع می کند و بزرگترین مسئله ای که امروز آن را تهدید می کند،همین اختلافات میان زن و مرد است،گاه با وجود گذشت سالیان زیاد از یک زندگی مشترک، اختلاف و مشکلاتی به وجود می آید که غیر قابل جبران است.

وی افزود: باید برروی ازدواج ها بررسی عمیق تری انجام دهیم.در یک خانواده،اولین موضوعی که باید بین زن و شوهر و پدر ومادر برقرار باشد،محبت و دوستی است.چرا که مهر و محبت نیاز هر انسان برای ادامه زندگی است، اگر فردی مورد تنفر واقع شود، قطعا زندگی برای او بسیار سخت است.

سلیمانی با بیان روایاتی از امامان معصوم(ع) به اهمیت وجود محبت در بین زن و مرد وپایبندی به زندگی،گفت:حضرت علی(ع) می فرماید:(( بهترین مردم کسی که بتواند در جامعه جایگاه خود را حفظ کند و مورد تقبل قرار گیرد و ایجاد محبت ودوستی کنند. ))

همچنین امام صادق(ع) نیز می فرمایند:(( خدا رحمت کند مرد و زنی که با گفتار و رفتار خویش، ایجاد محبت می کند. ))

ما باید در خانه مقابل همسر و فرزندان خود به گونه ای عمل کنیم تا مورد الگو باشیم.تمام پیامبران الهی به همسران خود عشق می ورزیدند.امام صادق(ع) می فرماید : (( به همسرانتان علاقه داشته باشید.))

امام جمعه بافق دلیل رفتارهای ناشایست پدران و مادران را علت فرار دختران و پسران از خانه و ترک خانواده ها دانست و تصریح کرد: دین اسلامی که مملو از محبت و دوستی است.چرا باید شاهد اختلاف در زندگی دختر و پسر جوان خود باشد،این جای تاسف است وقتی می شنویم که هر ساعت 21 طلاق رخ می دهد،چرا که بدون فکر و دقت لازم ازدواج ها انجام می گیرد و در ادامه نداشتن مهارت در نوع رفتار وعمل سبب آسیب دیدگی کانون خانواده می شود.

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه به مناسبت های اخیر و دیدار جمعی از افراد بلاد اسلامی با مقام معظم رهبری به مناسبت کنفرانس وحدت اشاره کرد،که در چند محور انجام گرفت.

1- زبان کشورهای اسلامی، زبان وحدت و مهربانی است و باید هوشیار بود که دشمنان اسلام چون امریکا،سران عربستان،اسرائیل و برخی دیگر از آن ها بدنبال ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی میان مسلمانان هستند.

2-  امروز امریکا فرعون زمانه است.که برای رسیدن به اهدافش بالاترین ظلم ها و جنایات را در حق مردم و کشورهای مظلوم انجام می دهد.

3- کشور ایران مقتدر در عرصه های جنگ است و چون دیگر کشورهای اسلامی و مسلمانان بر دردها و ظلم هایی که به آنان متحمل می شود،احساس غم و اندوه می کند. کشور ایران همیشه آماده است تا هر اقدام و کمکی برای یاری به این مظلومان انجام دهد.

4- امروز به حول و قوه الهی شاهد امنیت کامل در کشور خویش هستیم. دشمنان مزدور با زیاده خواهی های خود می خواهند پایتخت اسراییل را به فلسطین منتقل کنند، ما همانگونه که با ایمان به خدا و تکیه برقدرت خود سوریه و عراق را از چنگال دشمنان نجات دادیم، به لطف خدا فلسطین نیز آزاد خواهد شد و اسرائیل در 20 سال آینده از صفحه محو خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کنکره 12 هزار شهید در استان آذربایجان غربی بیان کرد: امروز برگزاری چنین مراسماتی باید با شکوه هر چه بیشتر انجام شود،ما با تجلیل از مقام شامخ شهدا و زنده نگه داشتن آنان و ادامه دادن راه شهدا،اعلام وفاداری به آرمان های این عزیزان می کنیم.

سلیمانی در ادامه سخنان خود به موضوع صنایع موشکی و بالا بودن توان دفاعی کشور در حفظ مرزهای کشور،عنوان کرد: امروز ایران در ساخت ادوات جنگی و صنایع موشکی حرف اول را می زند،ما با ساخت موشک های برد بالا و به نمایش گذاشتن صنایع دریایی خود توانسته ایم،کوچکترین حرکات دشمنان را رصد کنیم.در صنایع هوایی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین،صنایع تسهیلاتی،خودروهای جنگی درآب وخشکی،تمامی این ها جایگاه ما را در منطقه و دنیا نشان خواهد داد و جرأت فکر حمله به این مرز های خاکی و آبی را از دشمنان سلب نموده ایم.

وی افزود: سردار سلیمانی این رزمنده غیور و شجاع،بسیج مقاومت را در تمام کشورهای اسلام تشکیل داد.وی در پاسخ نامه رئیس سازمان سیا برای مصون ماندن نیروهای آمریکایی،بدون مشاهده آنچه نوشته شده،نامه را به وی برگرداند،این جوابی کوبنده به آنچه می خواستند بود،تا بدانند آنان دشمنانی اند که هرگز در برابر آنچه که کرده اند،کوتاه نخواهیم آمد.

خطیب نماز جمعه بافق در پایان سخنان خود به برگزاری اجلاس نماز در شهرستان بافق اشاره کرد که باشکوه هر چه تمام با حضور مسئولان انجام گرفت،وی از تلاش تمام اجرا کنندگان این مراسم تشکر و قدردانی نمود.

وی درباره نشست راهبردی مسئولان اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های موجود شهرستان برای تولید و تحقق این امر تاکید نمود و از تمام مسئولان خواستار شد تا در این زمینه همت و تلاشی مضاعف انجام دهند.

همچنین درباره ساخت و گسترش مسجد جامع بافق یادآور شد: باید با پیگیری بیشتر روند ساخت ساختمان مسجد جامع شهرستان انجام گیرد تا این موضوع تسریع یابد.

سلیمانی در پایان از همه نمازگزاران و مردم مومن شهرستان خواست تا برای سلامتی نماینده محترم مجلس اسلامی بافق که به علت بیماری  در بیمارستان حضور دارند،دعا نمایند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده